Inhouden en schokken in de bergen
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
27-05-2007 11:32 #1060289
door V700 register
Inhouden en schokken in de bergen is gemaakt door V700 register
Beste allemaal
Mijn 745 GL 1987 automaat benzine Heeft sinds kort het volgende probleem.
Ik woon in Frankrijk en moet vaak op en neer van het zuiden naar Parijs op die snelweg moet ik een paar flinke heuvels over, dat was nooit een probleem maar sinds kort gaat de auto stotteren inhouden en schokken als ik een heuvel op moet. Het begin gaat nog wel goed als ik 130 rijd maar na een tijdje wanneer de auto meer kracht nodig heeft gaat hij enorm schokken en inhouden. Ik ben bang dat het aan de automaat ligt en dat i problemen heeft met terugschakelen. Maar dat probleem heeft i absoluut niet als ik op vlakke stukken rijd en vaart moet minderen. Dan schakelt i netjes terug. Wat kan ik er aan doen? Of weet iemand misschien wat de oorzaak kan zijn? En wat voor voor kosten kan ik verwachten als ik naar een garage ga?
Ik woon zo afgelegen dat dat onmogelijk is zonder auto en ik ben bang dat ik onderweg langs de kant kom te staan met een gare auto.
Hoop van jullie te horen.
Groet!
Arthur
Mijn 745 GL 1987 automaat benzine Heeft sinds kort het volgende probleem.
Ik woon in Frankrijk en moet vaak op en neer van het zuiden naar Parijs op die snelweg moet ik een paar flinke heuvels over, dat was nooit een probleem maar sinds kort gaat de auto stotteren inhouden en schokken als ik een heuvel op moet. Het begin gaat nog wel goed als ik 130 rijd maar na een tijdje wanneer de auto meer kracht nodig heeft gaat hij enorm schokken en inhouden. Ik ben bang dat het aan de automaat ligt en dat i problemen heeft met terugschakelen. Maar dat probleem heeft i absoluut niet als ik op vlakke stukken rijd en vaart moet minderen. Dan schakelt i netjes terug. Wat kan ik er aan doen? Of weet iemand misschien wat de oorzaak kan zijn? En wat voor voor kosten kan ik verwachten als ik naar een garage ga?
Ik woon zo afgelegen dat dat onmogelijk is zonder auto en ik ben bang dat ik onderweg langs de kant kom te staan met een gare auto.
Hoop van jullie te horen.
Groet!
Arthur
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
27-05-2007 11:56 #1167333
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic wanneer hij vermogen moet gaan leveren
Dus beginnen bij het begin, meer vermogen meer brandstof, is je filter schoon of vervangen, levert je brandstofpomp genoeg druk en flow. Meer vermogen hogere ontstekingsspanning, hoe zijn je bougies, kabels en verdelerkap / rotor. Een aantal dingen om zelf te checken.
Ook kan je uitlaatgasrecirculatie meespelen mits gemonteerd op je motor. Afblinden met een blinde pakking op het spruitstuk is een oplossing. Succes.
Ook kan je uitlaatgasrecirculatie meespelen mits gemonteerd op je motor. Afblinden met een blinde pakking op het spruitstuk is een oplossing. Succes.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
27-05-2007 12:23 #1167338
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic iele lucht?
Groeten ûût Epe
De Dalhaussertjes.
De Dalhaussertjes.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
27-05-2007 12:34 #1167342
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic hetzelfde
Ik had hetzelfde bleek dat de intankpomp defect was.Bij een volle benzine tank heb je er geen last van alleen bij meer dan de helft leeg gaat de motor stotteren.
aart
aart
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
27-05-2007 12:38 #1167344
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Brandstoftoevoer
Ik denk ook eerder aan de brandstoftoevoer.
Hoe reageert de wagen bij vol gas optrekken?
Dus voluit planken, volle belasting op een vlakke weg.
Hoe reageert de wagen bij vol gas optrekken?
Dus voluit planken, volle belasting op een vlakke weg.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
27-05-2007 15:39 #1167362
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic intankpomp
de 740 met de b230k heeft geen intank pomp, alleen een mech. pomp op de motor.
Ik denk dat het idd iets met de ontsteking te maken heeft,
kijk de rotor en verdeel kap eens na, had zelf een rotor die doorsloeg naar de nokkenas.
ook zit er vaak een kabel breuk bij de hal gever vanaf het verdeelhuis naar de kabelboom bij de 1986 en 1987 modellen.
deze motor heeft dus geen bdp sensor
Ik denk dat het idd iets met de ontsteking te maken heeft,
kijk de rotor en verdeel kap eens na, had zelf een rotor die doorsloeg naar de nokkenas.
ook zit er vaak een kabel breuk bij de hal gever vanaf het verdeelhuis naar de kabelboom bij de 1986 en 1987 modellen.
deze motor heeft dus geen bdp sensor
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
05-06-2007 13:21 #1168495
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Nog steeds problemen
Nog steeds problemen 
In Parijs nieuwe bougies er in gezet, de verdeler schoongemaakt, alle kabels gecheckt en zijn volgens mij in orde de bougiekabels zijn 2 jaar oud en zien er nog als nieuw uit. Bezine leiding vernieuwd met een filter ertussen, of dat daar hoort weet ik niet zeker. Ik heb geprobeerd de pomp in de tankna te kijken maar dat ziet er voor mijn linkerhanden te ingewikkeld uit. dus maar even niet aanzitten.
Er was ook nog een kabeltje dat onder (dus niet aan!) de verdeler, waarvan het rubber behoorlijk was vergaan en dat heb ik geheel vele malen omwonden met isolatie tape. En carbarateur schoonmaak spul in een volle tankgegooid. Zo een paars plasticflesje
Van Parijs naar het zuiden gegaan 500km niet echt problemen, ik merk wel dat de auto moeite heeft "lui" is, maar geen schokken de heuvel op.
Nu ik weer in het zuiden ben begint het gelazer overnieuw het is zelfs erger geworden! Ik maak me behoorlijk zorgen, zonder auto is hier niet te leven, dichtbijzijnde winkel is 7km, heb dus maar vast wat gehamsterd
Viel me wel op dat de nieuwe bougies na 500km behoorlijk zwart zijn geworden.
Waar kan ik nog naar kijken?? Wat kan het zijn?
En wat is een halgever? waar zit die en hoe ziet die eruit? misschien foto? En ik weet dat ik niet veel weet maar wat is de rotor?
Hoop dat jullie kunnen helpen.
Groet!
Arthur
In Parijs nieuwe bougies er in gezet, de verdeler schoongemaakt, alle kabels gecheckt en zijn volgens mij in orde de bougiekabels zijn 2 jaar oud en zien er nog als nieuw uit. Bezine leiding vernieuwd met een filter ertussen, of dat daar hoort weet ik niet zeker. Ik heb geprobeerd de pomp in de tankna te kijken maar dat ziet er voor mijn linkerhanden te ingewikkeld uit. dus maar even niet aanzitten.
Er was ook nog een kabeltje dat onder (dus niet aan!) de verdeler, waarvan het rubber behoorlijk was vergaan en dat heb ik geheel vele malen omwonden met isolatie tape. En carbarateur schoonmaak spul in een volle tankgegooid. Zo een paars plasticflesje
Van Parijs naar het zuiden gegaan 500km niet echt problemen, ik merk wel dat de auto moeite heeft "lui" is, maar geen schokken de heuvel op.
Nu ik weer in het zuiden ben begint het gelazer overnieuw het is zelfs erger geworden! Ik maak me behoorlijk zorgen, zonder auto is hier niet te leven, dichtbijzijnde winkel is 7km, heb dus maar vast wat gehamsterd
Viel me wel op dat de nieuwe bougies na 500km behoorlijk zwart zijn geworden.
Waar kan ik nog naar kijken?? Wat kan het zijn?
En wat is een halgever? waar zit die en hoe ziet die eruit? misschien foto? En ik weet dat ik niet veel weet maar wat is de rotor?
Hoop dat jullie kunnen helpen.
Groet!
Arthur
- Willem van Strik (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
05-06-2007 13:29 #1168497
door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic Zwart
Zwarte bougies? Heb je de afstelling van je carburateur al eens nagekeken? Het begint erop te lijken dat hij veel te rijk staat: hoe is je benzineverbruik eigenlijk?
Bougiekabels moet je overigens niet in jaren, maar in kilometers rekenen: vervangen na 80.000 km, zal het nog wel niet zijn. Luchtfilter is nog wel handig om naar te kijken, en carterventilatie lijkt me ook wel handig om te controleren.
Bougiekabels moet je overigens niet in jaren, maar in kilometers rekenen: vervangen na 80.000 km, zal het nog wel niet zijn. Luchtfilter is nog wel handig om naar te kijken, en carterventilatie lijkt me ook wel handig om te controleren.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
05-06-2007 13:38 #1168498
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Hoi Willem,
Was ik
Hoi Willem,
Was ik vergeten te melden, ik heb ook een nieuw luchtfilter geplaatst. Verbruik is op het moment 1op8 1op7
Carterventilatie zit waar? En hoe check ik de afstelling van mijn carb? Hoe weet ik of hij te rijk staat?
Groet!
Was ik vergeten te melden, ik heb ook een nieuw luchtfilter geplaatst. Verbruik is op het moment 1op8 1op7
Carterventilatie zit waar? En hoe check ik de afstelling van mijn carb? Hoe weet ik of hij te rijk staat?
Groet!
- Willem van Strik (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
05-06-2007 14:04 #1168499
door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic Oef!
Carburateur, nooit zelf gehad eigenlijk. Tenminste niet zo'n Pierburg.
carterventilatie meot je maar even op zoeken op deze site, ik heb afgelopen week nog uitgelegd hoe dit te vinden en schoon te maken, maar weet niet exact hoe het bij jouw motor zit: ze zijn soms net iets anders.
Mengsel kan je met een snuffelaar in de uitlaat laten controleren, dan moet je dus naar een garage. B230K zal nog wel geen lambdasonde hebben, dus die uitlezen gaat niet.
carterventilatie meot je maar even op zoeken op deze site, ik heb afgelopen week nog uitgelegd hoe dit te vinden en schoon te maken, maar weet niet exact hoe het bij jouw motor zit: ze zijn soms net iets anders.
Mengsel kan je met een snuffelaar in de uitlaat laten controleren, dan moet je dus naar een garage. B230K zal nog wel geen lambdasonde hebben, dus die uitlezen gaat niet.
Moderators: Jerry Stam