trillen bij wegrijden

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
26-05-2007 13:30 #1060274 door V700 register
trillen bij wegrijden is gemaakt door V700 register
Hallo mensen,
Ik ben nieuw op jullie site en zit met het volgende.
Mijn volvo 740 gl automaat uit 1990 met 452000 km heeft sinds vanmorgen een gebrek!
Bij wegrijden voel ik hoffdzakelijk voorin de wagen trillen laat k het gas los dan is het weg.Mijn bak schakelde de laatste tijd nogal schokkerig vooral in zijn 1 naar 2e.bbij fors optrkken was dit beduidend minder.Zelf dacht ik vanmorgen dat het misschien de kruiskoppeling zou kunnen zijn maar omdat het trillen meer voorin zit krijg ik het vermoeden dat het de bak betreft.
Heeft iemand oor mij een aanwijzing hoe ik het beste kan checken welk probleem het is?
de kickdown kabel had ik al losser gezet en oliepeil was ok.Wel voelde ik de laatste dagen dat waneer de auto wat zwaarder beladen was tijdens het optrekken dat het diffirentieel wat stuiderde.
Groet Henny

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
26-05-2007 13:58 #1167222 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Lastig
om zo een diagnose te stellen. Natuurlijk je aandrijflijn inspecteren, vooral het achterste lager van je bak en het tussenlager van je aandrijfas zijn de eerste verdachten. Het bekende fenomeen dat volvo alleen bakken ververst (ong 3 ltr) terwijl als je een automaat spoelt komt er toch echt een liter of 8 zwarte olie uit. Verwachte levensduur bij verversen van olie is een ton of 3 a 4. Bij spoelen gaat zeker een AW bak eindeloos mee.
Kijk zeker na je onstekingsdelen, je zal niet de eerste zijn die met losse bougiedoppen of rotte kabels rondrijd met een schuddende motor. Succes. 

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
26-05-2007 14:13 #1167225 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Dank je Rene, Het is
Dank je Rene,
Het is inderdaad heel lastig dit vast te stellen,daar de motor verder goed loopt en reageerd ga ik ervanuit dat het niet daar ligt maar zeker het tussenlager van de aandrijfas verdient nu aandacht.Thanks.
Henny

• Eric Bakker (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
27-05-2007 10:43 #1167319 door Eric Bakker (GAST)
Beantwoord door Eric Bakker (GAST) in topic Nivomats
Hallo Henny,
Welkom op de site, leuk dat je hier komt kijken. Ik hoop dat we je verder kunnen helpen.
Of het op jouw geval van toepassing weet ik niet, maar zelf heb ik ook iets dergelijks gehad. Toen mijn nivomat achterschokbrekers versleten waren zakte mijn auto te diep in bij (zware) belading), en als ik dan optrok vanuit stilstand voelde ik een grote trilling door de wagen gaan.
Men adviseerde mij in eerste instantie naar de rubbers van de aandrijfas te kijken. Toen ik de nivomats vervangen had was het echter al over. Kennelijk veroorzaakte het inzakken een 'verkeerde stand' van de aandrijfas.
Ik weet niet of jij nivomats onder je auto hebt. Dit zijn schokbrekers die automatisch de auto op dezelfde hoogte houden. Op <a href="/?q=node/10808" target="_blank" title="Vraagbaak: Veren en schokbrekers">deze pagina&#39;s</a> vind je hier meer informatie over.

Moderators: Jerry Stam