afstandsmeter vooruit draaien

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
10-05-2007 15:32 #1060058 door V700 register
afstandsmeter vooruit draaien is gemaakt door V700 register
Ook mijn teller heeft het opgegeven. Eerder dan de motor :-)
Sloper in het dorp had een vervanger.
Alleen nu ben ik 300.000 km kwijt en dat vind ik toch wel een beetje jammer.

Iemand die weet hoe ik ze weer terug krijg?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
10-05-2007 17:26 #1165606 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Illegaal
Het aanpassen van kilometerstanden en publicatie van de uitleg hoe dit te doen is bij wet verboden. Ook in dit geval.

Ik wil jullie verzoeken de uitleg niet openlijk te publiceren. 

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
10-05-2007 17:37 #1165608 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic deels illegaal
Het publiceren en lezen over verdraaien van kilometerstanden mag wel, maar het daadwerkelijk doen om kennelijk iets of iemand van valse info te voorzien is strafbaar.
De vergelijking met het rijden in een snelle auto gaat een beetje mank, maar je mag een auto bezitten en rijden die harder kan dan de toegestane snelheid. Het daadwerkelijk harder rijden is strafbaar.
Maar er is eerder afgesproken tijdens een ledenvergadering dat we hier niets meer zullen publiceren.
Ik heb wel een tip voor je Rob: op de dag dat je de auto verkoopt, zul je duidelijk moeten maken hoe je aan deze huidige kilometerstand komt. Maak vooral foto's van het klusje als je de KM-teller verwisselt, bewaar de rekening van de sloop en zo toon je aan dat je te goeder trouw bent.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
10-05-2007 17:48 #1165613 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Verkopen???
never nooit niet :-)
 maar dank voor het antwoord
Rob

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
10-05-2007 17:52 #1165614 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Discussie vorig jaar
Vorig jaar was deze discussie ook al (Kort voor de ALV, dat draadje is toen verwijderd).
Het aanpassen van kilometerstanden in strafbaar. Of dit nu is voor economisch gewin (lagere kilometerstand is hogere waarde) of het flessen van de belastingdienst (privé kilometers van de zakelijke wagen wegpoetsen). Helaas geldt dit ook voor ons soort mensen die als trotse eigenaar juist de hoge kilometerstand willaten zien. Ondanks dat we juist de boel weer eerlijk willen maken. Ook in dit geval wil Rob gewoon de boel weer kloppend krijgen.
Navraag vorig jaar leerde dat ook publicatie mogelijk als strafbaar gezien zou kunnen worden dus hebben we destijds besloten om dit soort dingen niet op de site te zetten.
Ook al hebben wij geen kwaad in de zin met het weer kloppend maken van de teller met de werkelijke kilometerstand van de wagen, de uitleg kan ook voor malafide zaken gebruikt worden. Je slaat tenslotte als vereniging een flater als iemand een 7 of 9 koopt en lid wordt en er dan achter komt dat zijn teller versteld is en dat die beschrijving hier te vinden is.
Maar er zijn ongetwijfeld leden die Rob met zijn probleem kunnen helpen zonder dit te publiceren.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
10-05-2007 17:56 #1165615 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic PB
Rob,

je hebt een PB

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
10-05-2007 17:57 #1165616 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ter voorkoming van de flater.....
Stel ik eigenlijk voor de draad op slot te zetten, maar de inhoud uiteraard wel te laten staan. Dit ter voorkoming van enthousiastelingen (absoluut niet negatief bedoeld, want enthousiastme wordt zeer gewaardeerd) die per ongeluk toch een tipje van de sluier oplichten.
Het punt van Maarten is duidelijk, cristal zogezegd.
De vraag van Rob trouwens ook, dus adviezen kunnen dan als prive bericht verzonden worden.
Eens? 

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
10-05-2007 18:44 #1165626 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ja

Baseman schreef : Eens? 

Pinda van Duyvis...... (die zijn altijd OK)

Moderators: Jerry Stam