Piepende schokbreker
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
15-04-2007 15:59 #1059656
door V700 register
Piepende schokbreker is gemaakt door V700 register
Dag medevolvisti,<div></div><div>recentelijk is Witje een beetje begonnen te piepen, vooral bij het nemen van bochten naar rechts, maar soms ook bij remmen, vooral als er van die ribbels in de weg zitten zoals bij sommige verkeerslichten. Nou heb ik even zitten wiebelen aan de auto en daarbij gekeken en vooral goed geluisterd, en de piep (vergelijkbaar met de piep van een ruitewisser op een te droge ruit) lijkt bij de schokbrekers vandaan te komen.</div><div></div><div>Moet ik mij nu ernstig zorgen gaan maken en snel dingen gaan vervangen, of kan ik rustig op zoek gaan naar wat er nu eigenlijk aan de hand is?</div><div></div><div>(En goh, het forum doet 't weer... ik ben blijkbaar lang te druk geweest om dat op te merken
)</div>
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
18-04-2007 23:18 #1164144
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Piepers
Waarom reageert hier niemand op?
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
19-04-2007 11:26 #1164159
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Daarom
Omdat het geluid niet herkend wordt?
Kan het niet zijn dat een van de schijven krom is, en de handel daardoor piept.
Bij zijdelingse belasting, bochten, kan ik me voorstellen dat je hem hoort, bij remmen ook, maar niet altijd.
Remmen zelf lijkt op een slechts functionerende ABS, gezien het pulseren/de trilling bij aanremmen......?
Wellicht zit ik er 40 cm naast, kan ook.....
Kan het niet zijn dat een van de schijven krom is, en de handel daardoor piept.
Bij zijdelingse belasting, bochten, kan ik me voorstellen dat je hem hoort, bij remmen ook, maar niet altijd.
Remmen zelf lijkt op een slechts functionerende ABS, gezien het pulseren/de trilling bij aanremmen......?
Wellicht zit ik er 40 cm naast, kan ook.....
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
19-04-2007 11:43 #1164162
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic bochtje naar links
ik had dit ook, met een bochtje naar links (en niet met remmen). Nieuwe schijven vóór loste het probleem (van het ongemakkelijke gevoel dat er iets aanloopt) op.
- Adrian Maarleveld
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
19-04-2007 12:11 #1164164
door Adrian Maarleveld
Beantwoord door Adrian Maarleveld in topic remblokken demonteren en monteren
Even de blokken demonteren en monteren 4*, inspecteer de dikte en slijtage patroon van de schijf, ook achter beide kanten van iedere schijf. zorg dat de klauwen goed gangbaar zijn. verder geen zorgen en overbodige kosten maken. is er iets ernstigers aan de hand dan wordt dit wel merkbaar.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
25-04-2007 22:13 #1164562
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Tja, remmen...
Persoonlijk denk ik niet dat het de remmen zijn, want het remmen voelt verder heel beheerst en normaal. Misschien eens loshalen en kijken zoals verderop gesuggereerd wordt, het volgende weekend dat ik er weer aan ga sleutelen.<div></div><div>Misschien ook dat de piep wel ergens in het dashboard rondhangt (al zit er ook echt een piep/zuig op de schokbrekers, als ik de auto schud aan de voorzijde... tijd voor een verlagingsset met automatische niveauregeling? De schokbrekers schijnen 11 jaar oud te zijn...
).</div><div></div><div>Nuja, onderzoeken dus maar.</div>
Moderators: Jerry Stam