moeilijke schakeling automaat

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
31-03-2007 16:22 #1059432 door V700 register
moeilijke schakeling automaat is gemaakt door V700 register
Heren v.d. techniek,
Ik heb een probleem met mijn automaat namelijk als ik optrek lijkt wel of schakeling van 1 naar 2 blijft hangen. Beetje hetzelfde effect als je de koppeling van een handbak half laat opkomen bij veel gasgeven (weinig trekkracht en boel lawaai). Dit gebeurt ook bij 2 naar 3 en minder 3 naar 4. Ook bij gasloslaten en afremmen schakeld automaat nogal ruw terug en dat enkele dagen geleden niet het geval.
Heeft iemand een idee wat dit kan zijn ?
Alvast bedankt voor de reakties
Maarten

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
31-03-2007 20:47 #1162756 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic automaat
Hoi Maarten.
Zelf had ik ook een dergelijk probleem. Bij mij was het vooral van 3 naar 4. Na het stellen van de kick-down kabel schakelt mijn bak als nieuw, zonder dat harde bonken. De kabel heb ik 1mm strakker gezet. Dat lijkt weinig, maar het was genoeg. Zoek anders even op kick-down naar andere draadjes.
groeten Ad

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
31-03-2007 21:17 #1162732 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic moeilijke automaat
Ik herken hier iets van mijn vorige auto. Daar zat een ZF4 HP22 bak in en die deed hetzelfde.
Ruw schakelen komt volgens mij door slijtage van de dempers in de bak. Dat houdt nl een keer op met dempen. Dempen is hier het opvangen van de klappen als de bak schakelt naar een andere versnelling. Wat ik alleen niet kan rijmen waarom dit ineens voordoet, in plaats van geleidelijk.
Ik heb destijds eens de bakolie ververst maar dat is uitstel van executie. Mij is door anderen geadviseerd om de bak te reviseren. Dat zou dan wel 1800 euro moeten kosten.

Moderators: Jerry Stam