slecht lopen van b23f op benz en gas
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
05-03-2007 22:02 #1059018
door V700 register
slecht lopen van b23f op benz en gas is gemaakt door V700 register
twee weken geleden gevonden een 740 station op lpg(blackline 1989)
360 d op de teller en best wat werk aan beetje schade rechts voor, slecht onderhouden motor verder best een knapperd om te zien alleen de motor loopt beroerd lijkt of hij op drie cilinders loopt, afijn eerst maar bougies,vedeler,rotor,bougiekabels vervangen maar zowel op gas en benzine blijft het hopeloos de motor schudt als een wilde, mijn vermoeden is dat de kleppen hun werk niet goed doen met mijn kennis kan ik deze (nog) niet zelf stellen,maar met enige hulp op afstand moet dit te doen zijn of heeft er iemand een andere suggestie over de mogelijke oorzaak van dit probleem.
o ja nog even voorstellen, ronald is de naam en al vele jaren trouwe volvo rijder
360 d op de teller en best wat werk aan beetje schade rechts voor, slecht onderhouden motor verder best een knapperd om te zien alleen de motor loopt beroerd lijkt of hij op drie cilinders loopt, afijn eerst maar bougies,vedeler,rotor,bougiekabels vervangen maar zowel op gas en benzine blijft het hopeloos de motor schudt als een wilde, mijn vermoeden is dat de kleppen hun werk niet goed doen met mijn kennis kan ik deze (nog) niet zelf stellen,maar met enige hulp op afstand moet dit te doen zijn of heeft er iemand een andere suggestie over de mogelijke oorzaak van dit probleem.
o ja nog even voorstellen, ronald is de naam en al vele jaren trouwe volvo rijder
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
05-03-2007 22:56 #1160269
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Testen
Ik neem aan dat je de verdelerkap, rotor bougies en kabels zelf vervangen hebt?Heb je gezien hoe ze eraan toe waren, met name de verdelerkap?
Trek zekering 1 er een minuutje uit, dan reset de brandstof computer zich, wellicht helpt het iets.Ik weet niet wat voor installatie je hebt, maar voor een Vialle bestaat er op de site een <a href="/?q=node/820" target="_blank">afstelprocedure,</a> die je in de gelegenheid stelt, de gascomputer ook opnieuw in te regelen.
Doe een compressie test, dan weet je iets meer over de staat van de kleppen.
Controleer voor de zekerheid of alle bougies dezelfde richting opstaan, niet dat je er per ongeluk 1 scheef in gedraaid hebt, bijvoorbeeld.
Trek zekering 1 er een minuutje uit, dan reset de brandstof computer zich, wellicht helpt het iets.Ik weet niet wat voor installatie je hebt, maar voor een Vialle bestaat er op de site een <a href="/?q=node/820" target="_blank">afstelprocedure,</a> die je in de gelegenheid stelt, de gascomputer ook opnieuw in te regelen.
Doe een compressie test, dan weet je iets meer over de staat van de kleppen.
Controleer voor de zekerheid of alle bougies dezelfde richting opstaan, niet dat je er per ongeluk 1 scheef in gedraaid hebt, bijvoorbeeld.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
10-03-2007 19:30 #1160662
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic opties nagelopen
allereerst dank voor de tips vandaag alles nagelopen bougies zaten er goed in zekering 1 eruit gehad compressie niet gemeten daar ik niet weet hoe en waarmee ik dit testen moet
de auto start vlot maar loopt dan als een kotter stationair zodra ik gas geef v.a. 2200tpm loopt hij stukken beter tot goed wel komt er veel vocht(condens?) uit de uitlaat die overigens niet lekvrij is, bij het gasgeven van stationair naar 2200tpm twijfelt de motor even (houd eerst iets in).
de auto is uitgerust met een ag gasinstallatie die door een soort van relais aangestuurd word,werkt dus pas als de startmotor rondgaat.
hopend met deze uitleg nog enige tips te vergaren en ben uiteraard bereid nog meer benodigde informatie te verstrekken
vriendelijke groet ronald
de auto start vlot maar loopt dan als een kotter stationair zodra ik gas geef v.a. 2200tpm loopt hij stukken beter tot goed wel komt er veel vocht(condens?) uit de uitlaat die overigens niet lekvrij is, bij het gasgeven van stationair naar 2200tpm twijfelt de motor even (houd eerst iets in).
de auto is uitgerust met een ag gasinstallatie die door een soort van relais aangestuurd word,werkt dus pas als de startmotor rondgaat.
hopend met deze uitleg nog enige tips te vergaren en ben uiteraard bereid nog meer benodigde informatie te verstrekken
vriendelijke groet ronald
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
14-03-2007 23:35 #1161138
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Goh...klinkt bekend
Ha Ronald,
Klinkt alsof je in mijn auto rijdt. Heb allemaal vergelijkbare problemen.
Ben een redelijke leek, maar zou eerst checken of je inderdaad maar op 3 cilinders loopt. Dit kan dmv compressietest (met compressie meter). Mijn cilinderkop wordt op dit moment volledig gereviseerd omdat kleppen stellen geen optie meer was. Met 360K op de teller zou je al aan je tweede kop toe moeten zijn heb ik begrepen.
Mijn blok schudt ook als eens gek en een van de oorzaken daarvan zijn versleten rubbers vd motorsteunen. Dus ook deze eens nakijken.
Mijn 740 komt deze week terug van de revisie en ik laat via dit forum wel weten wat bij mij de problemen waren en hoe deze zijn opgelost. Heb je misschien wat aan.
Hanneke
740 2.3 GLE, 1990, B230F
Klinkt alsof je in mijn auto rijdt. Heb allemaal vergelijkbare problemen.
Ben een redelijke leek, maar zou eerst checken of je inderdaad maar op 3 cilinders loopt. Dit kan dmv compressietest (met compressie meter). Mijn cilinderkop wordt op dit moment volledig gereviseerd omdat kleppen stellen geen optie meer was. Met 360K op de teller zou je al aan je tweede kop toe moeten zijn heb ik begrepen.
Mijn blok schudt ook als eens gek en een van de oorzaken daarvan zijn versleten rubbers vd motorsteunen. Dus ook deze eens nakijken.
Mijn 740 komt deze week terug van de revisie en ik laat via dit forum wel weten wat bij mij de problemen waren en hoe deze zijn opgelost. Heb je misschien wat aan.
Hanneke
740 2.3 GLE, 1990, B230F
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
15-03-2007 20:24 #1161174
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Alle symptomen die je op
Alle symptomen die je op noemt wijzen op kleppenstellen of als er veel mee is doorgereden een verbrandde uitlaatklep, effe stellen en als je de verziekte klep dan ietsje ruimer stelt tikkert ie wel een tijdje maar soms gaat ie wel weer functioneren (niet altijd), overigens verdient het aanbeveling om de kleppen 35-45 te stellen, de uitlaatkleppen dus op 45 hondertste. het kan ook verdeelkap/rotor/kabelwerk zijn, maar mijn ervaring leert dat het meestal kleppen stellen is.

Groeten,
Co.

Groeten,
Co.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
16-03-2007 20:49 #1161297
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic slecht lopen
eerst maar dank voor de tips die jullie mij gaven ik zal voor een compressietest iemand met een tester moeten raadplegen dat zal wel lukken,omdat ik eigenlijk alles zelf repareer aan mijn auto ben ik benieuwd of er iemand mij het stellen der kleppen uit de doeken zou kunnen doen na een eerste inspectie onder het kleppendekesel lijkt er mij nog voldoende ruimte deze opnieuw te stellen.
groeten ronald
groeten ronald
Moderators: Jerry Stam