advies graag!

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
25-02-2007 21:25 #1058877 door V700 register
advies graag! is gemaakt door V700 register
Mijn volvo 740 uit 1989 is helaas niet door de keuring gekomen. Ik heb alleen geen idee of deze garage duur is of dat het nu eenmaal de prijzen zijn voor reparaties. Ik schrok er nogal van! Wie wil er even naar de prijzen kijken, eventueel een goedkope, goede garage aanbevelen in de buurt van Haarlem en zowiezo is elke suggestie welkom. Nog een ander vraagje , mijn uitlaat was kapot, heb hem door een 'mannetje'laten maken[90 euro]en bij de keuring bleek dat er weer een lek inzat, bovendien werd de manier waarop het was gemaakt afgekeurde. Heeft het nu nog zin om verhaal te halen zodat hij het opnieuw maakt of worden eigen reparaties altijd afgekeurd  bij de APKkeuring?
Lijst van wat er allemaal moet gebeuren:
vacuumslang brandstofdruk regelaar> 15 euro>accu vasdtzetten >25 >uitlaat,voorpijp,midden en achterdemper > 250>stuurkogel links binnen > 135
>uitlijnen bij vervangen stuurkogel > 50
>remslangen droogtescheurtjes > 170 +170
voorbanden  > 85 +85 
>vervangen achterlicht > wist hij nog niet
> wisserbladen x 3 > 52 

Heel graag reakties!
Annette 

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Willem Veneboer
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
25-02-2007 21:56 #1159471 door Willem Veneboer
Beantwoord door Willem Veneboer in topic Ben niet de aangewezen persoon
om een deskundig oordeel te vellen over alle prijzen die jij hier hebt opgesomd.
Vlg mij is een topic genoeg om aandacht te krijgen, je loopt nu de kans dat er op de diverse topics wordt gereageerd en dat wij/jij door de bomen het bos niet meer ziet. 
Echter prijs uitlaat moet via Wytze wel goedkoper kunnen. Is zonder montage overigens.
Prijs van de remslangen snap ik niet helemaal 170 + 170 ?
Woon zelf in Brabant dus kan je niethelpen met een garage / mannetje in de buurt.
Wat het betreft het mannetje, tja als dat er een is van de reclame................. 
Suc7 

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
25-02-2007 22:07 #1159466 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Poging 1.
vacuumslang brandstofdruk regelaar> 15 euroVolgens mij moet je die wel goedkoper bij de autohandel kunnen krijgen, vooropgesteld dat je daarna weet waar ie vervangen moet worden.
accu vastzetten >25 Dat kost volgens mij een M8(?!?) boutje en het gebruik van een schroevendraaier, waar die 25 euri vandaan komt?
uitlaat,voorpijp,midden en achterdemper > 250Op zich een schappelijke prijs, als je een turbo hebt. Voor een ongeblazen 740 kan het, weet ik uit ervaring, voor net iets meer dan de helft, maar dan geldt weer, dat je hem er zelf onder moet zetten.
stuurkogel links binnen > 135Geen idee uitlijnen bij vervangen stuurkogel > 50Ik heb 40 euri betaald voor een 3D uitlijning.remslangen droogtescheurtjes > 170 +170Nou, da's nogal, voor 2 slangetjes? Een rotklus volgens mij, maar 340 euri totaal? Enfin er zal zich vast iemand melden die kan uitleggen of het redelijkis, ik heb het nog niet aan mijn "fiets" gehad. voorbanden > 85 +85Banden kun je zeker goedkoper krijgen dan die 85 euri. Ik heb er 2 x Pirelli P6 onder laten zetten, voor 145 euri totaal. Dit was verre van de goedkoopste band die er te krijgen was. vervangen achterlicht > wist hij nog nietTweedehandsje, van de sloop of via de site. wisserbladen x 3 > 52 Zijn dat Bosch topkwaliteit wissers? Ik heb er wissers op zitten van Besbo automaterialenhandel. Volgens hen het beste product met verouderingsindicatie, van 2x 11 euri en 1 x 15 euri, want de laatste heeft zo'n windvanger.
Tips and tricks? Tsja, wil je er zelf aan beginnen of wil je het laten doen? Als je het wilt laten doen, moet je wel effe checken of jouw 'mannetje' ook zelf meegebrachte onderdelen wil monteren, dan heb ik wel een adresje voor je, qua onderdelen.
En ja, die uitlaat, je zou het onder de noemer coulance kunnen latten vallen, wellicht doet ie er toch nog iets aan.Aan de andere kant, als ie nu lek is op een andere plek, heeft het weinig met 'grantie' te maken.
De voorwaarde voor APK is een gasdichte buis, van blok tot bumper, en ik heb ook wel eens met een provisorisch geplakte buis de APK binnengekomen. Ik kreeg wel de opmerking dat het er niet uit zag, maar afkeuren nee. Als het gewoon plak-aluminium tape is, kan ik me voorstellen dat de keurmeester er niet van overtuigd is dat het lang blijft zitten.
Voor de rest zou ik de overige reacties maar even afwachten

• Eric Bakker (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
25-02-2007 22:23 #1159469 door Eric Bakker (GAST)
Beantwoord door Eric Bakker (GAST) in topic Originele ruitewissers

annette7466 schreef : > wisserbladen x 3 > 52

Hoi Annette,
Gisteren heb ik bij de Volvo dealer een set (dus 2) nieuwe originele Volvo ruitewissers gekocht (voorruit, 1 met windvanger) voor 20,95, inclusief er gratis opzetten (klik-klak-klaar, 2 minuten werk).

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
25-02-2007 23:54 #1159493 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic .
Vacuumslang is 10 euro de meter bij de Volvo dealer, met je lidkaart. En de Volvodealer is niet bekend om zijn matsprijzen.

Dus 15 euro lijkt me wel erg veel. Wat die uitlaat betreft: ik zou er even 40 euro tegenaan gooien en een "tweede opinie" halen bij een andere garage.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
26-02-2007 09:20 #1159506 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Zelluf doen!
en dan is er nog de optie van veel zelluf doen!
 (en denk eens na over tweede hands banden, vaak best goed en een fractie van de prijs.)

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
26-02-2007 10:11 #1159513 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Goed opletten
Ik weet niet of de door Annette genoemde bedragen in- of exclusief BTW zijn, maar uitgaande van inclusief lijkt het mij erg duur allemaal.
Als je de prijzen van de onderdelen even opzoekt bijvoorbeeld bij <u><a href=" www.elferink.nl/ ">Elferink, dan lijkt me enige voorzichtigheid ten aanzien van deze garage wel op zijn plaats. Mijn garage (in de Achterhoek) rekent voor het vervangen van een remslang maximaal een half uur arbeidsloon. Twee remslangen gaat relatief gezien sneller, omdat het ontluchten 1 x hoeft te gebeuren. De remslang haalt hij uiteraard niet bij Elferink en kost dus iets meer. Een stuurkogel vervangen? Ik heb daar geen ervaring mee. Kan daarover dus niets zeggen, alleen dat het mij heel veel geld lijkt. Voor een garage zal de inkoop van een nieuwe stuurkogel rond de € 10,00 ex bedragen. De rest is dan arbeidsloon. Dat is bij mijn garage (incl. BTW) 21/2 uur sleutelen. Dat kan ik mij voor het vervangen van een stuurkogel niet voorstellen. Dat kan m.i. wel in een 1/2 uur. Ook de andere bedragen zoals door anderen al opgemerkt is behoorlijk aan de prijs. Aan de hand van de lijst bij vervanging zou ik bij mijn garage aan arbeidsloon 21/2 x 43,-- = € 107,-- ex BTW kwijt zijn en aan onderdelen ongeveer € 510,--. Dat scheelt dus wel even.
Confronteer hem daar maar eens mee.
Gerard

• Ton Herman Melis
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
26-02-2007 10:48 #1159517 door Ton Herman Melis
Beantwoord door Ton Herman Melis in topic Volgens prijslijst
Ik heb die van Wytze er eens bijgepakt:
remslang   12 euro
stuurkogel   15 euro
uitlaat       145 euro (nieuwe type) of 170 (oude type)
achterlicht    49 euro (estate), marktplaats of sloop is goedkoper
Ik denk dat die APK-garage met zijn offerte een beetje aan het gokken is geweest.

• Mathy van Nisselroy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
26-02-2007 13:07 #1159532 door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic ...
Hallo Volvisti
Maar Wytze is, in vergelijking met menig garage wel erg goedkoop. Ik heb bij Carlo in Gemert ook 28 euro per reactiestangrubber/conische rubber betaald, terwijl je daar bij Wytze en Wagner und Günther nog geen tientje voor kwijt bent.
Groetjes
Mathy

Moderators: Jerry Stam