toerental

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
25-02-2007 15:29 #1058867 door V700 register
toerental is gemaakt door V700 register
Het toerental van mijn 940 B230 FK ,val bij het remmen naar stilstand ver terug waarbij de motor soms afslaat.Dit komt overigens niet altijd voor maar is sterk wisselend, zowel bij warme of  koude motor , gas of benzine. Ik heb de indruk dat het meer voorkomt bij remmen na achteruit rijden.  Garage heeft stappenmotor vervangen, gasklep gereinigd en afgesteld luchtslangen gecontroleerd op lekken en kleppen gecontroleerd en  alles met computer doorgemeten. Kunnen geen oorzaak vinden en probleem blijft zich voordoen.
Wie weet raad.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
25-02-2007 15:38 #1159428 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Toerental daling en soms afslaan....
Evert,
Ik had met mijn 960 het zelfde probleem. CIS-klep en gasklep en gasmengstuk gereinigd. Scheelt een heel stuk, maar het is mij de afgelopen week nog een keer of 2-3 overkomen. Moet nu ook maar de juiste werking van de gasklep switchschakelaar testen. Bij mij gebeurd dit met name bij warme motor. Ik heb ook nog het advies gekregen, het rem vacuumsysteem te checken op lekkage.
Heb je de CIS-klep ook schoon gemaakt? Dat lees ik niet in je topic.
Groet,
Hans van Oostveen, lidnr 54

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
25-02-2007 15:38 #1159429 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic contoleer de volgende
contoleer de volgende zaken:
- de terugslagklep in de slang naar de rembekrachtiger.
- controleer of de rembekrachtigingstrommel zelf nog wel vacuum kan vasthouden. Indien niet, dan is 'ie lek. En staat dus de motor ook steeds valse lucht aan te zuigen via de rembekrachtiger.
- als je ook ECC hebt: controleer de terugslagklepjes in de vacuumleidingen naar het dashboard toe. Ook deze mogen niet lek zijn. Geldt ook voor de vacuumpotjes onder het dashboard die gebruikt worden voor de ECC-regeling
- doe verder nog enkel algemene checks: lekkage aan inlaatspruitstuk? lekkage aan rubbersealrings van de injectoren? Lekkage bij/langs eventuele LPi-injectoren? Werkt de gaskleppositieschakelaar nog wel? staat deze goed afgesteld (zo niet dan wordt de stationairregeling niet geactiveerd bij gas los.)

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
25-02-2007 15:39 #1159430 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic toerenval
Hoeveel km heeft de motor gedraaid? Als het alleen bij sterk(er) afremmen gebeurt kan het zijn dat de zuigerveren versleten zijn, waardoor de zuigers in de bussen gedrukt worden.

Gerard

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
27-02-2007 18:12 #1159651 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic toerental
Hallo Hans,

Nee bij mijn weten is die niet gedaan door de garage.
Kan je dit makkeleijk zelf doen?

Groeten,  Evert

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
28-02-2007 00:55 #1159705 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic CIS-klep.....
Evert,
Ja je kunt hem makkelijk loskoppelen, twee slangen en een stekker. Je kunt de "halve maan" klep zien zitten. Je kunt hem reinigen met remmemreiniger en bijv. wattenstokjes.
Succes!
Groet, Hans

Moderators: Jerry Stam