Nog steeds plots te veel toeren
- V700 register
- Nieuw lid
-
1. De auto schakelt aanzienlijk vlotter, het koppelpedaal is met name extreem soepel. Het schakelen gaat vlotter en met minder geluid gepaard, maar het lijkt nog steeds alsof de tandwielen een ietsje tegen elkaar aanlopen. Kan het zijn dat de koppeling toch nog steeds niet 100% in z'n vrij komt?
2. De auto gaat bij flink doortrekken nog af en toe door z'n toeren. Vanochtend weer, bij 3000 toeren in z'n 3 ging hij heel plots door naar 4000 toeren om vervolgens onmiddellijk weer terug naar 3000 te gaan en vanaf daar weer goed en behoorlijk door te trekken. Ik gaf hier behoorlijk gas maar ik was zeker niet aan het planken. Ik duw het gas ook niet als een gek ik, ik laat de koppeling iets komen en geef "vloeiend" gas ipv het gas onmiddellijk te planken. Het probleem is dus aanzienlijk verminderd maar nog niet helemaal weg. De koppelplaten zijn wel vervangen. Waar zou dit aan kunnen liggen?
Alvast bedankt!
Kristof
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Timen Smit
- Nieuw lid
-
Timen
- V700 register
- Nieuw lid
-
Een koppelingsplaat moet ook inslijten op het vliegwiel en de drukgroep. Net als remblokken op schijven. Pas dan werkt 'ie echt goed.
verder eens met Timen: de OD kan ook slippen als die is versleten. Test: doet 'ie het in 2de versnelling ook ? Zo nee dan is de OD zeker een verdachte. (OD werkt niet in 2)
Koppelingscilinder doorspoelen en ontluchten is ook een goeie, als daar oude meuk in zit kan dat spul gaan koken en gasbellen kunnen dan druk gaan uitoefenen op de ontkoppel-hefboom. gevolg: slippen. Dit hebben we exact zo meegemaakt tijdens de allereerste rally (BHV) in 2003
- V700 register
- Nieuw lid
-
Overigens deed 'ie het dit keer in z'n drie, en niet in de overdrive. Ik zal even afwachten en kijken of het beter wordt.
Feit is wel dat 'ie ontzettend veel beter oppakt.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Denk toch dat je het vermogen te hoog is voor deze koppeling.
Als hij verder goed functioneert dan zal het toch daar mee te maken hebben.
Gr Chris
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
Ik kan me niet voorstellen dat jij een andere koppeling nodig zou hebben, er rijden 740 turbo's rond met 300+ pk met de standaard koppeling.
Pas als de kruisjes in je aandrijfas het gaan begeven dan heb je zoveel vermogen ( en grip) dat je aan andere koppelingen en bakken moet gaan denken, maar tot die tijd is de zwakste overbrenging de banden op de weg tenzij je hele brede slicks gaat monteren.
Ik heb hetzelfde gehad met mijn 745Tic 200+pk en die had het ook af en toe dat het toerental omhoog schoot bij vol gas en bij mij kwam het door wielspin op 1 wiel.

- V700 register
- Nieuw lid
-
Jerry schreef : Halloe Kristoff
Ik kan me niet voorstellen dat jij een andere koppeling nodig zou hebben, er rijden 740 turbo's rond met 300+ pk met de standaard koppeling.
Pas als de kruisjes in je aandrijfas het gaan begeven dan heb je zoveel vermogen ( en grip) dat je aan andere koppelingen en bakken moet gaan denken, maar tot die tijd is de zwakste overbrenging de banden op de weg tenzij je hele brede slicks gaat monteren.
Ik heb hetzelfde gehad met mijn 745Tic 200+pk en die had het ook af en toe dat het toerental omhoog schoot bij vol gas en bij mij kwam het door wielspin op 1 wiel.

En ... hoe heb je dat opgelost?
Ter info: ik heb relatief nieuwe banden erop staan met meer dan voldoende profiel.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Dit geld natuurlijk niet als het toch aan de koppeling ligt maar dan zit er iets niet goed in de koppeling.

- V700 register
- Nieuw lid
-
We zien het wel weer ...