Motorregeleenheid lokaliseren wat is dit?
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
21-02-2007 23:44 #1058819
door V700 register
Motorregeleenheid lokaliseren wat is dit? is gemaakt door V700 register
Gisteren werd door de dealer de lambdasonde vervangen.
De rekening viel toch wel tegen.
Storingscodes lezen 19,11 euro
Motorregeleenheid lokaliseren 66,90 euro
Lambdasonde vervangen gratis.
Lambdasonde 220,15
Totaal dus 306,16 euro.
Vraag aan een ieder dit leest.
Wat moet ik me voorstellen met de tekst Motorregeleenheid lokaliseren.
Mijn Volvo is wel een speciale lange versie, de dealer geeft aan dat bij het vernieuwen van een lambdasonde ook de regeleenheid software opnieuw ingesteld moet worden.
Ik zelf weet het antwoord niet.
Ron Bertsch
De rekening viel toch wel tegen.
Storingscodes lezen 19,11 euro
Motorregeleenheid lokaliseren 66,90 euro
Lambdasonde vervangen gratis.
Lambdasonde 220,15
Totaal dus 306,16 euro.
Vraag aan een ieder dit leest.
Wat moet ik me voorstellen met de tekst Motorregeleenheid lokaliseren.
Mijn Volvo is wel een speciale lange versie, de dealer geeft aan dat bij het vernieuwen van een lambdasonde ook de regeleenheid software opnieuw ingesteld moet worden.
Ik zelf weet het antwoord niet.
Ron Bertsch
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Wytze Broerze
-
- Senior lid
-
Minder
Meer
22-02-2007 00:28 #1159136
door Wytze Broerze
Beantwoord door Wytze Broerze in topic Wat voor volvo is het?
En ga er van uit dat er standaard berichten worden aangekozen voor de factuur die zijn afgestemd op de nieuwere modellen.
Er wordt eerder een code ingetoetst die past bij het uurtarief als bij de juiste handeling weet ik uit ervaring.
Geen reden dus op voorhand om je druk over te maken.
Bel anders gewoon eens op om te vragen wat nu de uitleg is of wat de text had moeten zijn.
Stond er op letterlijk vervangen van sonde gratis??
Ik vind het altijd leuk om naar garage facturen te kijken omdat je de gekste dingen ziet. Het betekend niet dat er gesjoemeld wordt. Die jongens zijn opgeleid om te sleutelen en niet om te dichten.

Groet

Wytze
Er wordt eerder een code ingetoetst die past bij het uurtarief als bij de juiste handeling weet ik uit ervaring.
Geen reden dus op voorhand om je druk over te maken.
Bel anders gewoon eens op om te vragen wat nu de uitleg is of wat de text had moeten zijn.
Stond er op letterlijk vervangen van sonde gratis??
Ik vind het altijd leuk om naar garage facturen te kijken omdat je de gekste dingen ziet. Het betekend niet dat er gesjoemeld wordt. Die jongens zijn opgeleid om te sleutelen en niet om te dichten.

Groet

Wytze
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
22-02-2007 09:46 #1159163
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Lambdasonde opnieuw inregelen van software?
Wytze.
Dank voor je reactie, jazeker op de nota staat letterlijk Lambdasonde vervangen BK 62 1 Gratis.
Daaronder 9125581 LAMBDASONDE 185 euro(ex btw)
Ik heb de dealer om uitleg gevraagd en die gaf ook,het zij met andere bewoordingen aan, dat teksten op nota's gestandariseerd zijn.
Mij ging het ook om het technisch verhaal, is bij vervanging van een sonde het altijd beter en/of noodzakelijk, om al de software functie"s van het motormanagement opnieuw in te regelen? Ik ben zelf niet zo'n sleutelaar zou dit ook niet echt kunnen vanwege mijn gezondheid maar ben wel altijd benieuwd naar het technisch doen en laten bij reparaties.
Misschien weet jij of een ander van onze vereniging hier een antwoord op.
Groet
Ron Bertsch.

Dank voor je reactie, jazeker op de nota staat letterlijk Lambdasonde vervangen BK 62 1 Gratis.
Daaronder 9125581 LAMBDASONDE 185 euro(ex btw)
Ik heb de dealer om uitleg gevraagd en die gaf ook,het zij met andere bewoordingen aan, dat teksten op nota's gestandariseerd zijn.
Mij ging het ook om het technisch verhaal, is bij vervanging van een sonde het altijd beter en/of noodzakelijk, om al de software functie"s van het motormanagement opnieuw in te regelen? Ik ben zelf niet zo'n sleutelaar zou dit ook niet echt kunnen vanwege mijn gezondheid maar ben wel altijd benieuwd naar het technisch doen en laten bij reparaties.
Misschien weet jij of een ander van onze vereniging hier een antwoord op.
Groet
Ron Bertsch.

- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
22-02-2007 11:30 #1159174
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic .
Voor zover ik weet volstaat het om tien minuten de batterij los te koppelen. Wellicht dat ze dat echter niet doen omdat je dan ook meteen al je radiostations kwijt bent. En misschien je startcode. En dat het alarm gaat loeien.
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
22-02-2007 15:57 #1159194
door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Uitlaten
Hallo Ron
Ik weet niet of het voor lambdasondes ook geldt, maar er wordt nog wel eens wat "gratis gemonteerd" omdat de garage korting krijgt bij inkoop.
Zo zag je een aantal jaren geleden nog wel eens staan dat uitlaten gratis gemonteerd werden. Wat er dan niet bij stond was dat ze 50% korting kregen op de uitlaat, maar dat ze de klant 100% lieten betalen.
In een ver verleden ben ik ooit werkzaam in de autobranche geweest. Destijds werd vanalles met korting ingekocht. Voor uitlaten was 50% gewoon. Andere onderdelen werden met minder, maar nogsteeds aanzienlijke kortingen ingekocht. Ik meen dat het vooral om de categorie onderdelen ging, die je ook bij de snelle jongens kunt krijgen. Waarschijnlijk dus vooral die onderdelen, die op tijd vervangen zouden moeten worden.
groetjes
Mathy
Ik weet niet of het voor lambdasondes ook geldt, maar er wordt nog wel eens wat "gratis gemonteerd" omdat de garage korting krijgt bij inkoop.
Zo zag je een aantal jaren geleden nog wel eens staan dat uitlaten gratis gemonteerd werden. Wat er dan niet bij stond was dat ze 50% korting kregen op de uitlaat, maar dat ze de klant 100% lieten betalen.
In een ver verleden ben ik ooit werkzaam in de autobranche geweest. Destijds werd vanalles met korting ingekocht. Voor uitlaten was 50% gewoon. Andere onderdelen werden met minder, maar nogsteeds aanzienlijke kortingen ingekocht. Ik meen dat het vooral om de categorie onderdelen ging, die je ook bij de snelle jongens kunt krijgen. Waarschijnlijk dus vooral die onderdelen, die op tijd vervangen zouden moeten worden.
groetjes
Mathy
Moderators: Jerry Stam