loopt op 3 poten
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
18-02-2007 14:31 #1058760
door V700 register
loopt op 3 poten is gemaakt door V700 register
mijn volvo 740 gl uit 1989 loopt af en toe op 3 poten.
als ik hem smorgens start loopt hij op 3 poten dat duurt ongeveer 3-5 minuten.daarna loopt hij als een zonnetje, het is niet altijd zo soms dagen geen problemen.
ben in de garage geweest .
nieuwekabels,bougies,verdeelkap,rotor.rcp behandeling gedaan,compressie gemeten koud is 11 dus ook goed,motor is origineel nog maar 136000 km .
vacuum test ook goed,uitlezen van de computer ook goed.
start hem vanmorgen en weer op 3 poten.
help joop 740.
als ik hem smorgens start loopt hij op 3 poten dat duurt ongeveer 3-5 minuten.daarna loopt hij als een zonnetje, het is niet altijd zo soms dagen geen problemen.
ben in de garage geweest .
nieuwekabels,bougies,verdeelkap,rotor.rcp behandeling gedaan,compressie gemeten koud is 11 dus ook goed,motor is origineel nog maar 136000 km .
vacuum test ook goed,uitlezen van de computer ook goed.
start hem vanmorgen en weer op 3 poten.
help joop 740.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
18-02-2007 15:13 #1158594
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic injector?
Misschien blijft er een injector af en toe hangen? Of doet 'ie maar half mee?

- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
18-02-2007 17:39 #1158619
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic jan hoe kan ik dat
jan hoe kan ik dat controleren? m.v.g.joop.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
18-02-2007 21:40 #1158655
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic controleren
Je zou het op verschillende manieren kunnen proberen denk ik. Het hangt er ook een beetje vanaf hoeveel je de auto gebruikt of nodig hebt. Mijn suggesties zijn:
Op het moment dat hij op drie poten loopt door het één voor één loshalen v/d bougiekabels(wel met een goed geisoleerde tang anders sta je te shaken) uitvinden welke cilinder niet meedoet. Dan kun je hiervan alles wat aan deze cilinder hangt goed nalopen. Ik kan me voorstellen dat dit niet de optie is als je 's morgens om zes uur naar je werk wilt.
De andere is om alle injectoren te controleren, stekkertjes inspuiten met contact spray. Omdat het zich 's morgens voordoet kan het heel goed gewoon een vochtprobleempje zijn. Of de injector eruit halen en kijken of hij er normaal uitziet. Dat zou ik als laatste doen.
In de Olving staat ook beschreven hoe je de injectoren moet doormeten en waar de waarden voor staan. Ik kan dat niet scannen wie weet kan een ander dat. Anders stuur ik je wel een kopie op na een PM

Op het moment dat hij op drie poten loopt door het één voor één loshalen v/d bougiekabels(wel met een goed geisoleerde tang anders sta je te shaken) uitvinden welke cilinder niet meedoet. Dan kun je hiervan alles wat aan deze cilinder hangt goed nalopen. Ik kan me voorstellen dat dit niet de optie is als je 's morgens om zes uur naar je werk wilt.
De andere is om alle injectoren te controleren, stekkertjes inspuiten met contact spray. Omdat het zich 's morgens voordoet kan het heel goed gewoon een vochtprobleempje zijn. Of de injector eruit halen en kijken of hij er normaal uitziet. Dat zou ik als laatste doen.
In de Olving staat ook beschreven hoe je de injectoren moet doormeten en waar de waarden voor staan. Ik kan dat niet scannen wie weet kan een ander dat. Anders stuur ik je wel een kopie op na een PM

Moderators: Jerry Stam