kofferbakslot

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
04-02-2007 15:19 #1058476 door V700 register
kofferbakslot is gemaakt door V700 register
Hallo,
Laatst deed mijn centr. vergrendeling het niet en probeerde ik de achterklep open te krijgen met de sleutel.Nou ech niet. Zo vast als een huis. Ik heb het hele spul ingespoten met wd 40 maar nog niks. Iemand tips?
Groeten Rob

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
04-02-2007 17:05 #1156795 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Zelfde probleem
Hallo Rob,
Ik had laatst hetzelfde probleem maar ik kreeg hem niet meer op slot met een sleutel. Je hebt de moedersleutel nodig om de kofferklep en het handschoenenkastje op slot te draaien. Met die andere sleutel lukt het niet.
Het vreemde is dat ik bij de plaatselijke sleutelboer een sleutel heb laten bijmaken van de 'niet moedersleutel' (heb ik niet meer) en die doet het prima.
groeten,
Dennis

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
04-02-2007 17:10 #1156796 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic moedersleutel
Bedankt voor de tip. Meteen geprobeerd. Lukt ook niet. Toch bedankt. Groeten Rob

• Mathy van Nisselroy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
04-02-2007 20:58 #1156860 door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Plaatje verkeerd om?
Hallo Rob
Heb je het slot er onlangs uit gehad? Bij de estate (en ik denk ook bij de sedan) zit op dat slot een plaatje, dat, als het er verkeerd om op zit, ervoor zorgt, dat je de sleutel niet meer kunt draaien.
Daar ben ik destijds achtergekomen, toen ik het rubbertje, dat bij de estate om het slot zit, heb vervangen.
Groetjes
Mathy

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
04-02-2007 21:24 #1156867 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic slot
hallo Mathy,
Ik heb het slot er nog nooit uit gehad. Ik heb de estate pas een jaar en kwam er dus bij toeval achter dat het niet draaide. Hoe krijg je dat plaatje er evt af? Alvast bedankt.
Rob

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
04-02-2007 22:26 #1156882 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Sedan.

Mathy schreef : Heb je het slot er onlangs uit gehad? Bij de estate (en ik denk ook bij de sedan) zit op dat slot een plaatje, dat, als het er verkeerd om op zit, ervoor zorgt, dat je de sleutel niet meer kunt draaien.

Allemaal goed en wel, maar als de klep al in het slot zit en je hebt een sedan, moet je toch op zoek naar dat ene neefje of nichtje dat door het skiluik past om het eraf te halen.
Jammer is wel dat de kofferbak bekleding niet makkelijk te verwijderen is, zeker niet met de klep dicht.
Bij een Estate trek je als het goed is van binnenuit gewoon aan de hendel.....die zit er niet op bij mij.
Is het een idee prik op de draden naar de motor te sturen van de CV? Of is dat heel stom bedacht?Als je er 12 volt op zet, zou het zomaar kunnen dat ie het wel doet, waarmee je gelijk weet dat er ergens een draadbreuk zit....
Wel effe checken welke draden je pakt natuurlijk....

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
04-02-2007 22:55 #1156891 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic slot
Bedankt voor het meedenken,
Dat hendel in de kofferbak werkt volgens mij alleen als de wagen van het slot is. Mijn afstandsbediening doet het nu ook weer, maar ik wil het gewoon werkend hebben voor als het weer gebeurt. Morgen maar weer kijken. Jullie horen het wel. Ik ga slapen. Groeten Rob

• Mathy van Nisselroy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
04-02-2007 23:35 #1156909 door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Lang geleden
Hallo Rob

robert31 schreef : Hoe krijg je dat plaatje er evt af?

Goeie vraag. Ik heb dat rubbertje vervangen op m'n eerste sleuteldag in maart 2005 in Gemert. Is dus al een tijdje geleden. Wat ik wel nog zeker weet is, dat het slot m.b.v. een soort borgclip in de vorm van een "U" tegengehouden wordt. Of die in jouw geval los moet weet ik niet (denk van niet). Maar als die los moet, kijk dan van te voren goed hoe hij erin zit. Maak er eventueel een tekening of een foto van. Want als Carlo Schmidt geen losse handgreep meer had liggen (als voorbeeld), was ik nu misschien nog wel met die ... clip bezig geweest.
Het plaatje zit in ieder geval achter op het slot. Aan de binnenkant van de achterklep dus. Het zou kunnen, dat het stangetje van de CV aan dit plaatje zit, maar dat weet ik dus niet zeker.
Groetjes
Mathy
PS in maart (datum staat nog niet vast) is er weer een sleuteldag.

• Ton Herman Melis
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
06-02-2007 13:44 #1157089 door Ton Herman Melis
Beantwoord door Ton Herman Melis in topic vanuit de binnenkant loshalen
Ik heb toen ik mijn auto net had ook de hele achterklep een keertje opengehad. Want het ging wat stroef. De binnen bekleding eraf en vervolgens alle schroeven los die er te zien zijn. Alles is vrij overzichtelijk en eenvoudig te doen. De cilinder werkte wel goed maar het mechanische gedeelte dat het slot bediende was nogal vies en ging daardoor stroef. Ik heb het schoongemaakt en hij ging gelijk 100% beter.

Moderators: Jerry Stam