STOELVERWARMING
- Jp Van Bommel (GAST)
- Verbannen
-
Minder
Meer
02-02-2007 13:38 #1058427
door Jp Van Bommel (GAST)
STOELVERWARMING is gemaakt door Jp Van Bommel (GAST)
Ik ben bezig me de stoelvewarming van mijn 760 1982 . en beide verwarmings elementen in de stoelen doen het prima. Dat heb ik ontdekt door de thermostaat in de stoelen weg te doen en de draden door te verbinden. De bijrijdersstoel kan nu nog aan en uit gezet worden door een schakelaar op het midden console te bedienen. Wat ik nu wil is de bstuurders kant ook een schakelaar geven of die aansluiten op die ene schakelaar.(dat het thermostaat weg is vind alleen maar prettig, want dat ding hoeft voor mij niet te beslissen wanneer het heet onder m'n kont moet worden!!)
Nu gaat het erom welke draden ik moet hebben , en / of een beschrijving van wat de schakelaar nu precies doet (want het is er zoéén met een oranje indicatie lampje... dat gaat branden als het aangeschakeld is / en er zitten drie draden op ..licht blauw donker blauw en zwart, meen ik.. ) de draden die naar de verwarmings elementen lopen zijn d.blauw en zwart..
wie helpt mij dit netjes oplossen??
Jan Paul
Nu gaat het erom welke draden ik moet hebben , en / of een beschrijving van wat de schakelaar nu precies doet (want het is er zoéén met een oranje indicatie lampje... dat gaat branden als het aangeschakeld is / en er zitten drie draden op ..licht blauw donker blauw en zwart, meen ik.. ) de draden die naar de verwarmings elementen lopen zijn d.blauw en zwart..
wie helpt mij dit netjes oplossen??
Jan Paul
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
02-02-2007 13:49 #1156488
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic hot!
zorg de thermostaat er ook niet voor dat de boel niet doorbrandt?
- Jp Van Bommel (GAST)
- Verbannen
-
Minder
Meer
02-02-2007 14:38 #1156496
Beantwoord door Jp Van Bommel (GAST) in topic het produceert bijna geen
het produceert bijna geen warmte, tenminste ik kan lang wachten, maar heet wordt het nooit. maar ik snap je wel. als het me ten strengste ontraden wordt , dan....
jpaul
jpaul
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
02-02-2007 21:30 #1156550
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic 2 stoelen op 1 schakelaar ?
Dat kon wel eens te veel van het goede worden.
En dan zou het kunnen gebeuren dat je schakelaar ook licht en warmte gaat geven. Lijkt me niet helemaal de bedoeling.
En dan zou het kunnen gebeuren dat je schakelaar ook licht en warmte gaat geven. Lijkt me niet helemaal de bedoeling.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
02-02-2007 21:33 #1156546
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Heet
Hé halllo geluks vogel.!
De Thermostaat schakelt in bij +14 C° en schakelt uit bij + 26 C°
Wil je de boel foppen moet je zekering 10 er uit halen en vervangen door een schakelaartje?Je hebt dan ook geen achteruitrijverlichting,en de instrumenten doen ook niet meer mee. Dus,....slim is het niet ! Overal staat spanning op? is de massa goed?
Schema,s nodig? mail even jou adres,ik ben de boel kwijt ik had last van een computer crash.
Groeten ûût Epe
De Dalhaussertjes.
De Thermostaat schakelt in bij +14 C° en schakelt uit bij + 26 C°
Wil je de boel foppen moet je zekering 10 er uit halen en vervangen door een schakelaartje?Je hebt dan ook geen achteruitrijverlichting,en de instrumenten doen ook niet meer mee. Dus,....slim is het niet ! Overal staat spanning op? is de massa goed?
Schema,s nodig? mail even jou adres,ik ben de boel kwijt ik had last van een computer crash.
Groeten ûût Epe
De Dalhaussertjes.
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
03-02-2007 00:56 #1156584
door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Verschil
Hallo Volvisti
Er schijnt trouwens voor lerenbekleding een andere thermostaat gebruikt te worden, dan voor stoffenbekleding. Ik dacht omdat leer langer nodig heeft om de warmte door te geven dan stof.
Groetjes
Mathy
Er schijnt trouwens voor lerenbekleding een andere thermostaat gebruikt te worden, dan voor stoffenbekleding. Ik dacht omdat leer langer nodig heeft om de warmte door te geven dan stof.
Groetjes
Mathy
- Jp Van Bommel (GAST)
- Verbannen
-
Minder
Meer
03-02-2007 14:59 #1156620
Beantwoord door Jp Van Bommel (GAST) in topic beide stoelen werken nu met
beide stoelen werken nu met een schakelaar...echter nu nog zonder thermostaat.
Ik begrijp dat het toch zeer gewenst is weer een thermostaat erbij te doen.
Ook heb ik geinformeerd bij de dealer ten eerste , ...en ze zijn E39,00 exclusief. Oei..
Het partnummer van Henk D klopt precies... (dankje wel, Henk)
ikzal eens rond gaan vragen voor een goeie gebruikte.... als iemand ze nog heeft hoor ik het heel graag....
Groeten , en bedankt voor de tips en de bezorgdheid
Jpaul

Ik begrijp dat het toch zeer gewenst is weer een thermostaat erbij te doen.
Ook heb ik geinformeerd bij de dealer ten eerste , ...en ze zijn E39,00 exclusief. Oei..
Het partnummer van Henk D klopt precies... (dankje wel, Henk)
ikzal eens rond gaan vragen voor een goeie gebruikte.... als iemand ze nog heeft hoor ik het heel graag....
Groeten , en bedankt voor de tips en de bezorgdheid
Jpaul

- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
03-02-2007 19:20 #1156645
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic 25
Mooi he!
bijna 25 jaar en nog steeds zijn de onderdelen gewoon nieuw bij de dealer te koop.
Groeten ûût Epe
De Dalhaussertjes.
bijna 25 jaar en nog steeds zijn de onderdelen gewoon nieuw bij de dealer te koop.
Groeten ûût Epe
De Dalhaussertjes.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
03-02-2007 21:44 #1156692
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic onderdelen bij de dealer
Nou moet je zeggen,
Ik was laatst bij vd Wulp in Spijkenisse, daar word het echt al minder hoor. Het luchtfilter moesten ze gaan bestellen, viel mij een beetje tegen. Ze zeiden dat het 740 spul er toch een beetje uitgaat. Ik heb nog naar evt koopjes gevraagd, noppes. Ook bij de Jong Volvo in Rotterdam beginnen ze ook al raar te kijken als je om 740 spul vraagt. Jammer jammer. Maar goed wachten we maar eens een paar dagen.
Groeten Rob
Ik was laatst bij vd Wulp in Spijkenisse, daar word het echt al minder hoor. Het luchtfilter moesten ze gaan bestellen, viel mij een beetje tegen. Ze zeiden dat het 740 spul er toch een beetje uitgaat. Ik heb nog naar evt koopjes gevraagd, noppes. Ook bij de Jong Volvo in Rotterdam beginnen ze ook al raar te kijken als je om 740 spul vraagt. Jammer jammer. Maar goed wachten we maar eens een paar dagen.
Groeten Rob
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
03-02-2007 22:22 #1156703
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Is dat niet gewoon voorraadbeheer?
Dat ze het moeten bestellen houd volgens mij gewoon in dat ze geen grote voorraad aan willen houden. Vooral niet voor Volvo's die niet actueel zijn.
Je merkt pas dat onderdelen voor onze Volvo's minder goed te leveren zijn als ze zelfs niet meer te bestellen zijn. Dit lijkt veelal te gebeuren met accesoires.
Dit gebeurde mij met bijvoorbeeld de windgeleiders voor de voorportieren. Ze konder er gewoon niet meer aankomen.
Groet,
Tamas
Je merkt pas dat onderdelen voor onze Volvo's minder goed te leveren zijn als ze zelfs niet meer te bestellen zijn. Dit lijkt veelal te gebeuren met accesoires.
Dit gebeurde mij met bijvoorbeeld de windgeleiders voor de voorportieren. Ze konder er gewoon niet meer aankomen.
Groet,
Tamas
Moderators: Jerry Stam