Wie weet a.u.b. nog iets

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
30-01-2007 23:25 #1058386 door V700 register
Wie weet a.u.b. nog iets is gemaakt door V700 register
Beste Volvo vrienden
Mijn Volvo 960 2.5 6 cyl bwjr 95 blijft bij stationair draaien enorm in toeren schommelen en bij snel optrekken m.b.v. de kick down bij 2500 inhouden ook geeft hij steeds code 2 3 2 aan Lambda regeling boven en onder grens Ik heb werkelijk alles dacht ik gedaan wat mogelijk was o.a.
ECU gewisseld  Gaskleppositieschakelaar vervangen  CIS klep vervangen   gasklephuis gereinigd    Lambdasonde vervangen   alles is schoon en draait soepel het enigste wat ik nog niet heb gedaan is de luchtmassameter vervangen kan iemand mij alstublieft raad geven of dit de evt. oorzaak kan zijn of iets anders misschien, ik wordt er langzaam een beetje gek van en het heeft ook al het nodige gekost beste Volvo vrienden geef me raad
Groetjes Hans v. Rooij  

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
30-01-2007 23:28 #1156109 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Domme vraag?
Misschien een hele domme vraag, maar ik neem toch wel aan dat je de OBD reset na elkereparatie om te zien of het een nieuw signaal is, en niet het reeds bestaande?

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
30-01-2007 23:54 #1156115 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Toerental
Ja deze reset ik elke keer opnieuw heb je enig idee waar ik moet zoeken  Gr. Hans

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
31-01-2007 06:58 #1156120 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Connector
Hoi Hans,

Lieme Huib heeft mij gewezen op de connector van de LMM; "spuit deze maar eens in met contactspray of WD40", gaf hij als oplossing. En het werkt !! Loopt weer prima stationair en het inhouden, wat de laatste tijd ook steeds vaker voorkwam, verdween.

Controleer ook de connectors van de bobines en de bougies zelf even, dit was 2 jaar geleden de oorzaak dat ik dezelfde fout kreeg. Weer 2 jaar daarvoor was het de bedrading van de nokkenassensor, er zat een breuk vlakbij de connector, had ook dezelfde storingscode tot gevolg. 

Groeten,
Ad 

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
31-01-2007 17:42 #1156183 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Wie weet nog iets
Beste forum leden allemaal bedankt voor jullie advies de connector van de LMM had ik al ingespoten met WD40. Ik kreeg nog het volgende advies om eens te contoleren of de distributieriem niet een tandje versprongen is dit ga ik nu ook doen je weet maar nooit en verder als dit geen resultaat opleverd dan denk ik er over om de injectoren te laten reinigen ik moet het probleem toch kunnen vinden.
Groetjes Hans v. Rooij

• Jan van Vliet
  • Elite lid
  • Elite lid
Meer
15-02-2007 22:30 #1158282 door Jan van Vliet
Beantwoord door Jan van Vliet in topic Wie weet nog iets
Hallo.

Ik weet niet of je probleem inmiddels opgelost is.
Zo niet dan kan ik misschien een kleine bijdrage leveren.
Mogelijk laten we ons bij de moderne technieken in het computertijdperk te veel leiden door de gegevens die deze geven als storingsindicatie.
Bij de oudere auto,s, dus die waar geen computer aan de pas kwam, was een onregelmatige loop vaak te wijten aan aan het trekken van valse lucht.
Mogelijke ergens een pakking kapot of een scheurtje in een of andere leiding .

gr.
Jan

Moderators: Jerry Stam