Nu weer geen problemen meer met koppelingsplaat?

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
29-01-2007 09:35 #1058331 door V700 register
Nu weer geen problemen meer met koppelingsplaat? is gemaakt door V700 register
Dames en Heren,

Hoe vreemd het ook klinkt, sinds een paar weken heb ik geen enkel probleem meer met de versnellingsbak. Vanochtend even om te testen flink doorgetrokken in alle versnellingen, maar geen spoortje van het vorige euvel.

Nu weet ik dat euvels niet vanzelf weg gaan en dus vraag ik me af hoe dat mogelijk is? De auto is wel voor een kleine beurt naar de garage geweest, inclusief APK, maar daar hebben ze naast olie en wat lampjes enkel een oliefilter en het vacuumrubber van de oliedop vervangen. Zou dat vacuumrubber van de oliedop voor iets kunnen zorgen? Aanzuigen valse lucht of zo?

Want als dat zo is denk ik dat het het waard is om dat even in een documentje te zetten voor "future reference".

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
30-01-2007 09:46 #1156021 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic .
Niemand? :`(

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
30-01-2007 10:09 #1156024 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic het kan zijn dat je
het kan zijn dat je koppelingsplaat vet is geweest. Bij intensief gebruik kan dat eraf zijn gesleten. Dan doet íe het ineens weer goed. Datzelfde effect heb ik een keer meegemaakt met een happende koppeling, met geen mogelijkheid kreeg ik de motor soepel aangekoppeld met een normaal toerental. Ik heb de koppeling toen even zwaar mishandeld door 'm fors en vrij lang (sec of 10?) te laten slippen. (half aangekoppeld in 2 optrekken), daarna geen problemen meer.
Op mijn huidige auto heb ik ook een nieuwe koppeling. Deze is gemonteerd zonder het vliegwiel af te draaien. De drukgroep is wel vernieuwd. In het begin slipte deze ook af en toe omdat de plaat niet is ingesleten op het vliegwiel en de drukgroep. Nu na 10kkkm slipt íe echt nooit meer.
dat rubber hardt uit en zorgt voor lekkage, voor de rest zal het niet veel uitmaken.

Moderators: Jerry Stam