Hydra's, combinatie winterbanden met sneeuwkettingen?

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
25-01-2007 16:45 #1058258 door V700 register
Wie weet waarom er om Hydra's met banden geen sneeuwkettingen gelegd mogen worden (dat staat bij de velgbeschrijving hier op de site (mag ook niet bij Aquila's voor 960, maar wel bij Auriga's)
Gr. Jasper

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
25-01-2007 17:12 #1155377 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic wielkast
960's zijn niet relevant, hebben een totaal andere ophanging: 850-stijl voor, onafhankelijk achter, hoge ET-velgen: ergens in de 40-ers, net als de 850's
De gegevens bij de Hydra kloppen volgens mij niet. Het lijkt mij sterk dat een Hydra van een 940 een ET heeft van 43. is gewoon ergens in de 20, net als de Auriga's.
Ik zou zeggen, gewoon uitproberen en kijken of de wielen met ketting erop ruimte genoeg hebben in de wielkasten. (ook met stuuruitslag en inveren.). Dat is volgens mij het enige criterium.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
25-01-2007 17:38 #1155381 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Accessoire catalogus
In de accessoire catalogus staat bij elke aluminium velg dat er geen sneeuwkettingen om gelegd mogen worden, als ik het wel heb. Het feit dat het er hier op de site niet bij allemaal bij staat, is helaas mijn fout, ik heb enige tijd geleden een en ander geupdate, en blijkbaar een paar steekjes laten vallen. Ik zet het op mijn to-do-list, de accessoire catalogus <a href=" acctest.semcon.se/pdf/X90.pdf " target="_blank">staat hier , in PDF-formaat en opent in een nieuw venster.

• Willem Veneboer
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
25-01-2007 19:41 #1155392 door Willem Veneboer
Beantwoord door Willem Veneboer in topic Wielkasten
Onze 16V, uitgerust met Hydra&#39;s, bleek bij aanschaf merkwaardige beschadigingen te hebben aan de voorzijde van de achterste wielkasten.
Bij navraag bij de vorige eigenaar bleek dat er sneewkettingen omheen hadden gelegen die niet al te vast waren gemonteerd. 
Of het er iets mee te maken heeft................ 

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
25-01-2007 19:58 #1155395 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Beschadiging.
Los van of je in de wielkast wel genoeg ruimte hebt is het zo dat aluminium velgen behoorlijk kunnen beschadigen bij gebruik van sneeuwkettingen.
Uiteraard zijn er sneeuwkettingen met velgrandbeschermers en lichtmetaal-afstandhouders, gebruik die zeker, om schade te verminderen. 
Ik blijf voorstander van stalen velg, met degelijke ketting, no problems. 

Moderators: Jerry Stam