lekke koppakking
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
21-01-2007 17:31 #1058203
door V700 register
lekke koppakking is gemaakt door V700 register
he hallo allemaal, het is een tijdje geleden dat ik langs ben geweest, de site is weer stukke verbeterd een applausje.
maar even over naar de orde van de dag. mijn trouwe volvo 740 diesel uit 91 heeft er afgelopen zaterdag de brui aangegeven, of althans de koppaking. ik reed rustig op de snelweg na een tijdje in de file te hebben gestaan, en opeens kwam er steeds meer witte rook aan de achterkant uit. wilde hij geen snelheid meer maken, ect. ik had het meteen door (van de zomer de auto van mijn moeder, met hetzelfde probleem opgezadeld) dus auto aan de kant en de anwb gebeld. En idd het was een lekke koppaking. de auto staat nu bij een garage in de buurt van breda, terwijl ik zelf in veenendaal woon, en mijn vaste volvo garage in driebergen zit, lekker handig weer allemaal.
maar goed ik zou graag willen weten wat mij ongeveer te wachten staat financieel en technisch, de motor is niet warm geweest, dat is wel belangrijk om te vermelden. zou iemand mij wat meer inzicht kunnen geven.
alvast bedankt, een emotionele volvo enthousiast
maar even over naar de orde van de dag. mijn trouwe volvo 740 diesel uit 91 heeft er afgelopen zaterdag de brui aangegeven, of althans de koppaking. ik reed rustig op de snelweg na een tijdje in de file te hebben gestaan, en opeens kwam er steeds meer witte rook aan de achterkant uit. wilde hij geen snelheid meer maken, ect. ik had het meteen door (van de zomer de auto van mijn moeder, met hetzelfde probleem opgezadeld) dus auto aan de kant en de anwb gebeld. En idd het was een lekke koppaking. de auto staat nu bij een garage in de buurt van breda, terwijl ik zelf in veenendaal woon, en mijn vaste volvo garage in driebergen zit, lekker handig weer allemaal.
maar goed ik zou graag willen weten wat mij ongeveer te wachten staat financieel en technisch, de motor is niet warm geweest, dat is wel belangrijk om te vermelden. zou iemand mij wat meer inzicht kunnen geven.
alvast bedankt, een emotionele volvo enthousiast
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
21-01-2007 18:52 #1154814
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic koppakking
In mechanisch opzicht heb je weinig problemen te verwachten. Zeker als je de auto draaiend aan de kant heb gekregen. Alleen is het zaak om de olie en koelwater, na reparatie, volledig te vervangen. Ze zijn namelijk toch met elkaar in contact geweest.
In financieel opzicht valt het ook wel mee. Een nieuwe pakking is niet zo duur. Je zult alleen tijd moeten vinden om je reparatie te doen en dat kon wel eens een dag zijn.
Wellicht een prijsopgaaf bij de dealer ? Als die het mag doen, heb je uiteraard ook garantie op de werkzaamheden.
In financieel opzicht valt het ook wel mee. Een nieuwe pakking is niet zo duur. Je zult alleen tijd moeten vinden om je reparatie te doen en dat kon wel eens een dag zijn.
Wellicht een prijsopgaaf bij de dealer ? Als die het mag doen, heb je uiteraard ook garantie op de werkzaamheden.
- Adrian Maarleveld
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
21-01-2007 22:56 #1154863
door Adrian Maarleveld
Beantwoord door Adrian Maarleveld in topic oorzaak?
Lekke koppakking wordt meestal door oververhitting veroorzaakt. Er is moet hier dus een andere oorzaak voor zijn geweest met deze buitentemperatuur. Controleer vooral het koelsysteem, daar kunnen ook kosten aan zitten. Wanneer de kop eraf gaat breng deze dan naar een revisie bedrijf en laat alle kleppen controleren. De dikte van de klepstelpaatjes(Van 3.00 tot 4.25) geven aan of een klep al bijna uitgesteld is. Minder dan 3.5 zou ik iets aan laten doen.
google op d24_handbuch voor meer info.
google op d24_handbuch voor meer info.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
24-01-2007 15:08 #1155250
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic de oorzaak was een scheur
de oorzaak was een scheur in een waterslang, helaas was mij dit tijdens optische controles niet opgevallen, ook was er geen gebruik qua koelvloeistof te bemerken. heel errg jammer allemaal, gezien het feit dan er nog extra kosten aankwamen o.a. aan de uitlaat. is het denk ik financieel verstandiger om uit te kijken naar een ander. iemand nog intresse in een goede volvo 740D waarvan de koppaking lek is. koppelingsplaten nog geen 30.000 gelden vervangen
- Adrian Maarleveld
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
24-01-2007 23:37 #1155324
door Adrian Maarleveld
Beantwoord door Adrian Maarleveld in topic misschien meevaller
Je was er op tijd bij. Maar ja als de kopakking eruit gaat is de kop wel heet geweest. Je weet het pas na demontage. Kun je zelf wat sleutelen en heb je er de tijd voor, dan zou ik zelf op onderzoek uit gaan. Wie weet rij je voor 500 euro weer op de weg. Valt het tegen dan kun je er alsnog vanaf zien. De auto in deze toestand levert ook niets op.
Moderators: Jerry Stam