Diesel of LPG / Diesel en LPG!
- bouke maas (GAST)
- Nieuw lid
-
Op dit forum ben ik al diverse keren een soort van discussie tegengekomen over wat nu beter/goedkoper is; op diesel of op Gas rijden. Nu ben ik op Internet echter een item tegengekomen waar ik nog nooit van gehoord had: Dieselmoteren met LPG injectie.
Wat ik er zo van terug heb kunnen lezen is dat de diesel die in de motor wordt ingespoten maar voor zo'n 90 tot 95 % verbrand. Het ingespoten gas zou er voor zorgen dat maar liefst 98% van het ingespoten mengsel verbrand. Verder wordt het mogenlijk om een dieselmotor tot 45% op lpg te laten lopen. De voordelen van het systeem zijn een lager verbruik (tot 17%) en een vermogenswinst tot 20%.
Ik moet zeggen dat toen ik het allemaal las ik wel even enthousiast werd en ook ideen begon te krijgen om hier mee te gaan experimenteren. Temeer omdat LPG naar wat ik gelezen heb als hulpbrandstof word beschouwt en je er ook zelf mee mag experimenteren. Heeft iemand ervaring met dit soort systemen of weet iemand hier meer vanaf ?
Gr. Bouke
p.s. de cijfers heb ik van andere diverse sites overgenomen! Ik heb dus geen ervaring met dit soort systemen
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Zelf heb ik Beesd gevraagd of het mogelijk is om Ethanol, E85, te rijden. Maar dat lukt niet met de 6-in-lijn van 12 jaar oud.
Helaas.
Ben zeker benieuwd hoe het verder gaat.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Zal eens zoeken. Als ik het me goed herinner is het een techniek die al jaren gebruikt wordt. Vooral bij vrachtwagens of iets dergelijks.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Volgens de wet is het zo dat de lachgas systemen ook een hulpbrandstof zijn dus dat zou ook met diesel en lpg zo moeten zijn dan.
Andersom zou mooier zijn lpg met diesel maar dan lpg g3 natuurlijk.
Mvg Jerry.
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Maar lachgas gebruik je meestal maar heel kort. Het zou dus kunnen, dat er wettelijk een verschil gemaakt wordt tussen "gas dat je maar kort gebruikt" en "gas dat je continu gebruikt".Jerry schreef : Volgens de wet is het zo dat de lachgas systemen ook een hulpbrandstof zijn dus dat zou ook met diesel en lpg zo moeten zijn dan.
Groetjes
Mathy
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Voor je zelf gaat experimenteren, bedenk goed dat je waarschijnlijk een manier moet vinden, om Dieselinjectie en gasinjectie te koppelen. De hoeveelheid Diesel die ingespoten wordt zal de hoeveelheid gas die erbij mag beinvloeden. Hoe wil je dat doen?
Maar als je toch vanalles al gelezen hebt, heb je de site van <a href=" www.nonox-bv.com " target="_blank">Nonox al gehad? Nederlandse uitvinding. Sterker nog, ze zitten in Hoensbroek. Ze stoken CNG (aardgas dus) maar hebben het rendement van een dieselmotor.
Op die site moet je eens onder "R&D" bij "Technology" de animaties bekijken. En dan vooral op dat inlaatventiel letten.
Groetjes
Mathy
- V700 register
- Nieuw lid
-
Maar dat zal Shell weer niet leuk vinden ...
- V700 register
- Nieuw lid
-
Ben wel benieuwd of iemand het gaat proberen in de volvo; kan me herinneren dat een amerikaan een RangeRover had omgebouwd.
Laat het ons dan wel weten!

- V700 register
- Nieuw lid
-
www.iwemaenterprise.nl/Diesel_LPG.htmJP Elverding schreef : Kijk maar eens op <a href=" www.gasotronic.nl/index.php?page=techniek ">deze site:
kan me herinneren dat een amerikaan een RangeRover had omgebouwd.
die hebben het gedaan
en ze hebben ook zelf inbouwsetjes zie ik
- Willem Veneboer
- Nieuw lid
-
Euh meneer,
U rijdt diesel en LPG. Eens even rekenen............... dat wordt dus 180 euris per maand !