extreem vocht en interieur

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
14-01-2007 17:27 #1058069 door V700 register
extreem vocht en interieur is gemaakt door V700 register
Dag mensen Ik zoek een beetje hulp om mijn volvo 740 estate 1991 van enkele minpunten af te helpen. Ik ben niet namelijk niet erg handig. Wat moet er gebeuren?Ik heb extreem veel condens in de auto.airco doet het niet.Hemelbekedeling is hangt volledig los.Dagteller is kapot.Bestuurdersstoel vervangen.Stoelverwarming beide stoelen kapot.  Valt best mee toch. Het repareren is de moeite waard omdat carrosserie en motor 100% perfect zijn en dus rijd als een tierelier. Gr,Bob

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
14-01-2007 18:10 #1154050 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Dat zijn aardig wat dingetjes
Hoi Bob,Dat zijn aardig wat dingetjes, maar dat is doorgaans zo als je de auto net hebt aangeschaft (heb ik dat goed geraden?).Extreem veel condens in de auto betekent doorgaans lekkage. Dit kan verscheidene oorzaken hebben. Voorbeelden hiervan zijn een lekkage via het voorruitrubber, een lekkage via het ventilatierooster bij de voeten (dit kan gebeuren als het afdichtrubber uitgehard is), lekkende airco (veel over te vinden op dit forum).Om na te gaan of dit daadwerkelijk het geval is, zou ik eerst de vloer nalopen. Is deze nat? Zo ja, waar? Doorgaans is het aan te bevelen om de bekleding en de onderbekleding te verwijderen aangezien de onderbekleding zich volzuigt met water.Nu zeg je dat de airco ook niet werkt, ik ben geen aircoman maar die zijn hier genoeg te vinden en er is, zoals eerder gezegt, al heel wat over geschreven. Wat wellicht ook iets is om na te gaan is of het aircoprobleem de oorzaak is van de condens (lekkage).De hemelbekleding is een veel voorkomend euvel ook ondergetekende heeft daar last van gehad. Er is ook over dit onderwerp zeer veel geschreven. Er zijn een paar mogelijkheden. Met een spuitbus powerspray terugplakken (wordt doorgaans niet zo mooi), zelf opnieuw bekleden (moet je handig voor zijn) of naar een autobekleder gaan die het voor je doet. Je hebt in ieder geval een voordeel, je heb een estate. Het is doorgaans makkelijker om een hemel uit een estate te halen dan uit een sedan.Het repareren van een tellerunit wordt bij mijn weten niet zoveel gedaan. Het beste is wellicht om een andere unit op de kop te tikken die ongeveer dezelfde kilometerstand aangeeft. Je zegt dat de bestuurdersstoel vervangen is en dat de verwarming niet werkt. Heb je onder de stoelen gekeken of de kabel aangesloten is? Het is het waarschijnlijk niet maar het is de makkelijkste check en wie weet heb je geluk. Het komt vaak voor dat de elementen doorgebrand zijn. Vervangen is dan de enige optie. Er zijn hier genoeg mensen te vinden die dit weleens gedaan hebben. Wellicht kunnen zij je verder helpen.Het is zeker de moeite waard om de auto weer in concourstaat te brengen, ik hoop dat je nu een beetje een patroon hebt van de werkzaamheden die voor je liggen.Overigens houdt de Volvo 700 Vereniging zogenaamde sleuteldagen voor leden. Daarbij ben je te gast bij een garagebedrijf en kun je, onder begeleiding, precies zulke problemen als hier boven het hoofd bieden. En het is natuurlijk nog gezellig ook. Kortom, altijd een goede investering om lid te worden. Ik hoop dat je hier wat aan hebt. O ja, ik zou de condens/airco het eerst aanpakken.Groet,Tamas

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Jerry Stam