storingscode 1 - 1 - 4 automaat

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
13-01-2007 23:33 #1058053 door V700 register
storingscode 1 - 1 - 4 automaat is gemaakt door V700 register
Mark heeft weer wat.
Gaat nog even boodschappen doen in het dorp om daarna af te reizen naar Nieuw-Vennep. We rijden net de bebouwde kom uit en wat gebeurd er ? Alarm in de automatische versnellingsbak. W en E knipperen en ook de pijl op het dashbord.
Toch maar omgekeerd en thuis maar eens uitgelezen. 1 - 1 - 4 zei de code in gaatje 1 en dat is sluiting of geen contact ergens aan of in de bak.
Nu weet ik dat de auto olie lekt en dat blijkt dus ATF van de automaat te zijn en niet van de stuurbekrachtiging. Ik heb olie gepeild en een kwart liter bijgevuld. ( wat was die motor heet zeg ! ) en via brickbord.com geconstateerd dat je met deze code gewoon kunt autorijden.
Onderweg naar nieuw-Vennep gewoon netjes op de cruise gereden met knipperende bedienknoppen op de automaat. En wat denkt u dat er gebeurde toen wij naar huis wilden ? Geen geknipper meer.
Niets.
Nou ga ik morgen verder kijken wat er aan de hand is, maar gek is het wel. Waarschijnlijk is de bak te heet geworden, want die code heb ik eind vorig jaar al eens opgehaald uit de diagnose-unit. Het zou zomaar kunnen dat de bak weer te heet is geworden.
Voorlopig weet ik het even niet, maar als u een idee heeft ...
Ik hoor dat graag.

Gr,
Mark I

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
14-01-2007 08:20 #1153987 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Codelijstje
Zie alle codes in de tabel, is dus waarschijnlijk de programma schakelaar
Ik krijg na 10 minuten rijden 1-2-2, en niemand kan me vertellen welke spoel dat is of waar ik deze kan krijgen. Misschien hier iemand een idee? De automaat gaat dan trouwens in de noodloop, dus de 1e en 2e versnelling worden niet gebruikt en schakelen gaat heel rauw.

Groeten,
Ad

Source van de tabel: www.brickboard.com/FAQ/700-900/
<font face="Arial, Helvetica, sans-serif">Diagnostic Trouble Code Table for AW 30/40 Series Transmissions: Mode 1</font> <div align="justify"> <table border="1" width="53%" align="center" bgcolor="#ffffff" bordercolor="#999999"> <tbody><tr> <td width="12%"> <div align="center"><font face="Arial, Helvetica, sans-serif">1-1-1</font></div> </td> <td width="88%"><font face="Arial, Helvetica, sans-serif">No faults found by onboard diagnostic (OBD) system</font></td> </tr> <tr> <td width="12%"> <div align="center"><font face="Arial, Helvetica, sans-serif">1-1-2</font></div> </td> <td width="88%"><font face="Arial, Helvetica, sans-serif">Solenoid S1 short-circuit to battery voltage</font></td> </tr> <tr> <td width="12%"> <div align="center"><font face="Arial, Helvetica, sans-serif">1-1-3</font></div> </td> <td width="88%"><font face="Arial, Helvetica, sans-serif">Transmission control module (TCM) fault</font></td> </tr> <tr> <td width="12%"> <div align="center"><font face="Arial, Helvetica, sans-serif">1-1-4</font></div> </td> <td width="88%"><font face="Arial, Helvetica, sans-serif">Program selector open-circuit or short-circuit to ground</font></td> </tr> <tr> <td width="12%"> <div align="center"><font face="Arial, Helvetica, sans-serif">1-2-1</font></div> </td> <td width="88%"><font face="Arial, Helvetica, sans-serif">Solenoid S1 short-circuit to ground or control module fault</font></td> </tr> <tr> <td width="12%"> <div align="center"><font face="Arial, Helvetica, sans-serif">1-2-2</font></div> </td> <td width="88%"><font face="Arial, Helvetica, sans-serif">Solenoid S1 open-circuit</font></td> </tr> <tr> <td width="12%"> <div align="center"><font face="Arial, Helvetica, sans-serif">1-2-3</font></div> </td> <td width="88%"><font face="Arial, Helvetica, sans-serif">Solenoid STH short-circuit to battery voltage</font></td> </tr> <tr> <td width="12%"> <div align="center"><font face="Arial, Helvetica, sans-serif">1-2-4</font></div> </td> <td width="88%"><font face="Arial, Helvetica, sans-serif">Mode selector faulty or short-circuit to ground</font></td> </tr> <tr> <td width="12%"> <div align="center"><font face="Arial, Helvetica, sans-serif">1-3-1</font></div> </td> <td width="88%"><font face="Arial, Helvetica, sans-serif">Solenoid STH open-circuit, short-circuit to ground, or control module fault</font></td> </tr> <tr> <td width="12%"> <div align="center"><font face="Arial, Helvetica, sans-serif">1-3-2</font></div> </td> <td width="88%"><font face="Arial, Helvetica, sans-serif">Transmission control module (TCM) fault</font></td> </tr> <tr> <td width="12%"> <div align="center"><font face="Arial, Helvetica, sans-serif">1-4-1</font></div> </td> <td width="88%"><font face="Arial, Helvetica, sans-serif">Faulty load signal from ignition control module (ICM)</font></td> </tr> <tr> <td width="12%"> <div align="center"><font face="Arial, Helvetica, sans-serif">1-4-2</font></div> </td> <td width="88%"><font face="Arial, Helvetica, sans-serif">Oil temperature sensor short-circuit to ground</font></td> </tr> <tr> <td width="12%"> <div align="center"><font face="Arial, Helvetica, sans-serif">1-4-3</font></div> </td> <td width="88%"><font face="Arial, Helvetica, sans-serif">Oil temperature sensor circuit, open circuit</font></td> </tr> <tr> <td width="12%"> <div align="center"><font face="Arial, Helvetica, sans-serif">2-1-1</font></div> </td> <td width="88%"><font face="Arial, Helvetica, sans-serif">Transmission control module (TCM) fault</font></td> </tr> <tr> <td width="12%"> <div align="center"><font face="Arial, Helvetica, sans-serif">2-1-2</font></div> </td> <td width="88%"><font face="Arial, Helvetica, sans-serif">Short-circuit to battery voltage in solenoid S2 circuit</font></td> </tr> <tr> <td width="12%"> <div align="center"><font face="Arial, Helvetica, sans-serif">2-1-3</font></div> </td> <td width="88%"><font face="Arial, Helvetica, sans-serif">Throttle position signal too high</font></td> </tr> <tr> <td width="12%"> <div align="center"><font face="Arial, Helvetica, sans-serif">2-2-1</font></div> </td> <td width="88%"><font face="Arial, Helvetica, sans-serif">Short-circuit to ground in solenoid S2 circuit or control module fault</font></td> </tr> <tr> <td width="12%"> <div align="center"><font face="Arial, Helvetica, sans-serif">2-2-2</font></div> </td> <td width="88%"><font face="Arial, Helvetica, sans-serif">Solenoid S2 open-circuit</font></td> </tr> <tr> <td width="12%"> <div align="center"><font face="Arial, Helvetica, sans-serif">2-2-3</font></div> </td> <td width="88%"><font face="Arial, Helvetica, sans-serif">Throttle position sensor signal too low</font></td> </tr> <tr> <td width="12%"> <div align="center"><font face="Arial, Helvetica, sans-serif">2-3-1</font></div> </td> <td width="88%"><font face="Arial, Helvetica, sans-serif">Throttle position sensor signal sporadic</font></td> </tr> <tr> <td width="12%"> <div align="center"><font face="Arial, Helvetica, sans-serif">2-3-2</font></div> </td> <td width="88%"><font face="Arial, Helvetica, sans-serif">Speedometer signal missing</font></td> </tr> <tr> <td width="12%"> <div align="center"><font face="Arial, Helvetica, sans-serif">2-3-3</font></div> </td> <td width="88%"><font face="Arial, Helvetica, sans-serif"> Incorrect speedometer signal</font></td> </tr> <tr> <td width="12%"> <div align="center"><font face="Arial, Helvetica, sans-serif">2-3-5</font></div> </td> <td width="88%"><font face="Arial, Helvetica, sans-serif">High oil temperature</font></td> </tr> <tr> <td width="12%"> <div align="center"><font face="Arial, Helvetica, sans-serif">2-4-5</font></div> </td> <td width="88%"><font face="Arial, Helvetica, sans-serif">Break or short-circuit in torque-limiting signal circuit</font></td> </tr> <tr> <td width="12%"> <div align="center"><font face="Arial, Helvetica, sans-serif">3-1-1</font></div> </td> <td width="88%"><font face="Arial, Helvetica, sans-serif">RPM signal from transmission missing</font></td> </tr> <tr> <td width="12%"> <div align="center"><font face="Arial, Helvetica, sans-serif">3-1-2</font></div> </td> <td width="88%"><font face="Arial, Helvetica, sans-serif">RPM signal from transmission faulty</font></td> </tr> <tr> <td width="12%"> <div align="center"><font face="Arial, Helvetica, sans-serif">3-1-3</font></div> </td> <td width="88%"><font face="Arial, Helvetica, sans-serif">FAulty signal from gear position sensor</font></td> </tr> <tr> <td width="12%"> <div align="center"><font face="Arial, Helvetica, sans-serif">3-2-1</font></div> </td> <td width="88%"><font face="Arial, Helvetica, sans-serif">Shift time too long</font></td> </tr> <tr> <td width="12%"> <div align="center"><font face="Arial, Helvetica, sans-serif">3-2-2</font></div> </td> <td width="88%"><font face="Arial, Helvetica, sans-serif">Incorrect gear ratio</font></td> </tr> <tr> <td width="12%"> <div align="center"><font face="Arial, Helvetica, sans-serif">3-2-3</font></div> </td> <td width="88%"><font face="Arial, Helvetica, sans-serif">Lock-up slips or is not engaged</font></td> </tr> <tr> <td width="12%"> <div align="center"><font face="Arial, Helvetica, sans-serif">3-3-1</font></div> </td> <td width="88%"><font face="Arial, Helvetica, sans-serif">Short-circuit to battery voltage in solenoid SL circuit</font></td> </tr> <tr> <td width="12%"> <div align="center"><font face="Arial, Helvetica, sans-serif">3-3-2</font></div> </td> <td width="88%"><font face="Arial, Helvetica, sans-serif">Solenoid SL open-circuit or control module fault</font></td> </tr> <tr> <td width="12%"> <div align="center">3-3-3</div> </td> <td width="88%"><font face="Arial, Helvetica, sans-serif">Short-circuit to ground in solenoid SL circuit or control module fault</font></td></tr></tbody></table></div>

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
14-01-2007 14:35 #1154022 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic nu is het weer goed
Vanmorgen een ritje gemaakt, om te zwemmen deze keer. Maar rijden ging verder prima.
Lekker soepel allemaal en bijna onmerkbaar van verzet wisselen.
Nog ff wachten op andere reacties, anders tot Zaltbommel.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
14-01-2007 16:28 #1154035 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic massa?
zou het geen massa probleem kunnen zijn?
zo afgaand op de code.
Dat is in ieder geval simpel te verhelpen en kost niks.
&#160;
 Maar ik kan er natuurlijk helemaal naast zitten

• G.J.M. Molenaar (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
16-01-2007 22:28 #1154407 door G.J.M. Molenaar (GAST)
Beantwoord door G.J.M. Molenaar (GAST) in topic oranje knipperpijl
Nou Jeroen, je zet mij op een aardig aandachts/nadenk puntje. Eerder heb ik dit probleem ook gemeld. Het komt bij mij al jaren ook af en toe voor. Ik blijf dan ook gewoon doorrijden......, maar waar naar toe...? De Automobile Douche! Bij mij komt het m.i.voor bij langdurige droogje.(kan ook tussen mijn oren zitten)  Wordt de onderkant weer eens "lekker nat" mankeert die trut niks meer. Dus toch massa ? Hou me ten goede, ben zo A-technisch als wat, maar toch....
Groet, Gerrit-Jan

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
16-01-2007 22:36 #1154409 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic huh!?!??!!

Gerrit-Jan Molenaar schreef : Wordt de onderkant weer eens "lekker nat" mankeert die trut niks meer.
Groet, Gerrit-Jan

Geen respect meer voor de zeecontainer?

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
16-01-2007 23:19 #1154424 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic dacht ik ook aan, maar durfde niet
Ik had een antwoord in mijn hoofd ... maar durfde niet.

• G.J.M. Molenaar (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
17-01-2007 20:25 #1154497 door G.J.M. Molenaar (GAST)
Beantwoord door G.J.M. Molenaar (GAST) in topic 1-1-4 code
&#160;
Uiteraad moet je geen blad voor de mond nemen en zeggen wat je denkt. Graag zelfs. Mijn vorige 940 diesel, met implantaat VW LT moter was mijn zeecontainer, het daar op volgende foutje, de 850, was een verwaande kwast met veel problemen en deze 90-er is inderdaad een verwende trut die altijd denkt wat te mankeren. Met weemoet denk ik nog vaak aan mijn eerste 240 diesel automaatje. Die hoorde je nooit zeuren, deed gewoon zijn "werk" met liefde.
Al met al weet ik nu nog niet of het inderdaad een massa probleem / kwestie zou kunnen zijn.
Groet, Gerrit-Jan
&#160;

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
17-01-2007 22:38 #1154520 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic probleempje
We zien wel in Zaltbommel.
Er is vast wel iemand met een idee en als de silver shadow eenmaal op de brug staat, kun je ook nog eens wat zien.

Moderators: Jerry Stam