Voorraam lekt
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
09-01-2007 09:28 #1057978
door V700 register
Voorraam lekt is gemaakt door V700 register
Hallo,
Zoals de titel al aangeeft, lekt mijn voorraam. Nou heb ik al wat rond gebeld naar een paar autoruitschadeherstelbedrijven(?), bijv. carglass en autotaalglas. Zij geven mij een prijs van ongeveer €60,- voor het er opnieuw inplakken van mijn raam, maar geven daar geen garantie bij dat ze het voorruit er heel uit kunnen krijgen. Dan zou er voor een nieuw ruit weer eens €60,- bijkomen. Heeft iemand ervaring met het opnieuw in laten zetten van een voorruit bij bovengenoemde bedrijven. Ben namelijk bang dat ze niet alle moeite nemen om mijn huidige ruit er netjes uit te krijgen, om vervolgens nog meer te verdienen aan een nieuw ruit.
Hoor het graag.
Groetjes Harnt
Zoals de titel al aangeeft, lekt mijn voorraam. Nou heb ik al wat rond gebeld naar een paar autoruitschadeherstelbedrijven(?), bijv. carglass en autotaalglas. Zij geven mij een prijs van ongeveer €60,- voor het er opnieuw inplakken van mijn raam, maar geven daar geen garantie bij dat ze het voorruit er heel uit kunnen krijgen. Dan zou er voor een nieuw ruit weer eens €60,- bijkomen. Heeft iemand ervaring met het opnieuw in laten zetten van een voorruit bij bovengenoemde bedrijven. Ben namelijk bang dat ze niet alle moeite nemen om mijn huidige ruit er netjes uit te krijgen, om vervolgens nog meer te verdienen aan een nieuw ruit.
Hoor het graag.
Groetjes Harnt
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
09-01-2007 10:19 #1153416
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Sleuteldag?
Lijkt me eem mooi klusje voor de sleuteldag,
Plak het even af met ductape (ja hoor, is ie weer) en maak gebruik van de zuignappen van Rooijens en glaskit en de raad en daad van de heren monteurs aldaar, zodat je weet dat het goed gebeurd.
Informeer voor de zekerheid vooraf even of een reserveruit op voorraad handig is, maar volgens mij moet je goed je best doen om hem te laten breken.
Idee?
Ohja, neem een visdraadje mee.
Plak het even af met ductape (ja hoor, is ie weer) en maak gebruik van de zuignappen van Rooijens en glaskit en de raad en daad van de heren monteurs aldaar, zodat je weet dat het goed gebeurd.
Informeer voor de zekerheid vooraf even of een reserveruit op voorraad handig is, maar volgens mij moet je goed je best doen om hem te laten breken.
Idee?
Ohja, neem een visdraadje mee.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
09-01-2007 10:47 #1153418
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Hey Bas,Daar had ik zelf
Hey Bas,
Daar had ik zelf niet bij stil gestaan dat dat daar evt. ook zou kunnen. Ga ze vandaag zeker even bellen of het allemaal mogelijk is.
Groetjes Harnt
*edit* Net even gebeld, maar ze hebben de middelen daar niet aanwezig(en de kennis, ze besteden het uit). Dus mijn vraag van hierboven blijft open staan.
Daar had ik zelf niet bij stil gestaan dat dat daar evt. ook zou kunnen. Ga ze vandaag zeker even bellen of het allemaal mogelijk is.
Groetjes Harnt
*edit* Net even gebeld, maar ze hebben de middelen daar niet aanwezig(en de kennis, ze besteden het uit). Dus mijn vraag van hierboven blijft open staan.
- Hein Wolda
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
09-01-2007 11:49 #1153421
door Hein Wolda
Beantwoord door Hein Wolda in topic Is het zeker je raam?
Weet je heel zeker dat je raam lekt? Ik had ook steeds een natte plek in de hemel waarvan ik dacht dat dat kwam door een lek in de ruit. Echter nadat er een nieuwe ruit in gezet was (als gevolg van een barst) bleef het voorkomen.
Bij mij bleek dat er een lek in het open dak zat en wel onder de rubber rand. Ik heb een glazen dak en dat dak is gelijmd op een metalen frame. Eigenlijk is er dus een lek in deze verlijming, er kan dan vocht tussen het frame en dak komen dat dan via de montage punten lekt op de hemel. Het vocht stroomt dan over de hemel naar voren en voila een vochtige plek boven bij het raam.
Bij mij kon je het zien aan de montage punten, één daarvan was sterk gecorrodeerd door het vocht dat er langs liep terwijl je dat op die plaats (eigenlijk het interieur) niet zou verwachten.
Ik heb vorig jaar bij de sleuteldag bij Hooftman het dakrubber vernieuwd en dat heeft gedeeltelijk geholpen. Het lekt nog steeds een beetje maar niet meer hinderlijk. (Het is overigens wel een stuk stiller geworden in de auto).
Bij mij bleek dat er een lek in het open dak zat en wel onder de rubber rand. Ik heb een glazen dak en dat dak is gelijmd op een metalen frame. Eigenlijk is er dus een lek in deze verlijming, er kan dan vocht tussen het frame en dak komen dat dan via de montage punten lekt op de hemel. Het vocht stroomt dan over de hemel naar voren en voila een vochtige plek boven bij het raam.
Bij mij kon je het zien aan de montage punten, één daarvan was sterk gecorrodeerd door het vocht dat er langs liep terwijl je dat op die plaats (eigenlijk het interieur) niet zou verwachten.
Ik heb vorig jaar bij de sleuteldag bij Hooftman het dakrubber vernieuwd en dat heeft gedeeltelijk geholpen. Het lekt nog steeds een beetje maar niet meer hinderlijk. (Het is overigens wel een stuk stiller geworden in de auto).
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
09-01-2007 12:18 #1153422
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Niet het open dak
Hey Hein,
Ik heb mijn hemel er nog steeds uit liggen omdat ik er een opendak(en ook roofrails) in(/op) heb gezet. Het lekt precies bij de kitnaad boven het stuur. Na een regenbui is mijn stuur altijd nat. Ik denk dat de kitnaad los heeft gelaten door het trillen van de decoupeerzaag.
Ik wil mijn hemel er wel graag weer in hebben, maar eerst de lekkage verhelpen. Het is namelijk behoorlijk luidruchtig in de auto zo zonder hemel.
Groetjes Harnt
Ik heb mijn hemel er nog steeds uit liggen omdat ik er een opendak(en ook roofrails) in(/op) heb gezet. Het lekt precies bij de kitnaad boven het stuur. Na een regenbui is mijn stuur altijd nat. Ik denk dat de kitnaad los heeft gelaten door het trillen van de decoupeerzaag.
Ik wil mijn hemel er wel graag weer in hebben, maar eerst de lekkage verhelpen. Het is namelijk behoorlijk luidruchtig in de auto zo zonder hemel.
Groetjes Harnt
- Willem Veneboer
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
09-01-2007 12:19 #1153423
door Willem Veneboer
Beantwoord door Willem Veneboer in topic Heb het laten doen tijdens de VKB
door de jongens die op de stand stonden van Estateservices. Kostte inderdaad 60 euris.
De ruit "snijden" ze eruit mbv een soort pianosnaar. Kan natuurlijk zijn dat er wat roest onderzit. Als het niet te erg is, iets opschuren en in de bodyshute ? zetten, is zo droog.
Mijn ruit is nog steeds dicht.
De ruit "snijden" ze eruit mbv een soort pianosnaar. Kan natuurlijk zijn dat er wat roest onderzit. Als het niet te erg is, iets opschuren en in de bodyshute ? zetten, is zo droog.
Mijn ruit is nog steeds dicht.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
09-01-2007 12:46 #1153431
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Helaas zit Estateservices
Helaas zit Estateservices niet echt bij mij in de buurt. Ik wacht dan toch maar even op eventuele ervaringen van mede leden die het hebben laten doen bij bv carglass. Deze bedrijven zitten namelijk wel lekker dichtbij(omgeving Heerenveen).
Groetjes Harnt
Groetjes Harnt
- Ton Herman Melis
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
09-01-2007 20:26 #1153476
door Ton Herman Melis
Beantwoord door Ton Herman Melis in topic ik heb het wel eens met een 240 gedaan.
Het was een stuk makkelijker dan ik dacht. We hebben lasdraad genomen door de kit heen gestoken en aan beide kanten om een stukje hout gerold (om je handen te sparen) En vervolgens met 2 man aan beide kanten met veel beleid een rondje gemaakt totdat alle kit doorgesneden was. Was eigenlijk vrij simpel. En volgens mij is ruitbreuk iets van de nieuwe kit die uithard, bij de 240 zat nog de 'zachte kit'. En die blijft redelijk soepel. het is wel erg verstandig om dit in een verwarmde garage te doen, want hoe hoger de temperatuur hoe zachter de kit.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
09-01-2007 20:44 #1153479
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Nieuw
Heb ik dat goed,..een nieuwe ruit voor € 60,-- als de oude barst?
Dus voor € 120,-- alles nieuw? Da,s toch geen geld? Doen dus !!!!
Groeten ûût Epe
De Dalhaussertjes.
Dus voor € 120,-- alles nieuw? Da,s toch geen geld? Doen dus !!!!
Groeten ûût Epe
De Dalhaussertjes.
Moderators: Jerry Stam