trillen
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
03-01-2007 14:00 #1057747
door V700 register
trillen is gemaakt door V700 register
Nu ik de puntjes op de i aan het zetten ben stoor ik me aan een vervelend verschijnsel bij mijn 740 Estate.
Als ik vanaf 80 km/u van de vierde naar de vijfde versnelling overschakel begint de auto te trillen bij ontkoppelen. Zit ik eenmaal in vijf, dan trilt de auto niet meer. Ook bij gas los zonder te ontkoppelen (vooral op de snelweg waarneembaar) trilt de auto. De betreffende trilling is overigens vooral in de versnellingspook waarneembaar (niet aan het stuur).
Tussenaslager van de cardanas is net nieuw, en de kruiskoppelingen vertonen ook geen speling.
Waar moet ik aan denken, iets bij de versnellingsbak?
Als ik vanaf 80 km/u van de vierde naar de vijfde versnelling overschakel begint de auto te trillen bij ontkoppelen. Zit ik eenmaal in vijf, dan trilt de auto niet meer. Ook bij gas los zonder te ontkoppelen (vooral op de snelweg waarneembaar) trilt de auto. De betreffende trilling is overigens vooral in de versnellingspook waarneembaar (niet aan het stuur).
Tussenaslager van de cardanas is net nieuw, en de kruiskoppelingen vertonen ook geen speling.
Waar moet ik aan denken, iets bij de versnellingsbak?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
03-01-2007 14:42 #1152802
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Gokje
Hardyschijf misschien?
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
03-01-2007 14:56 #1152804
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic nope
Nee. Hardyschijf is ook vervangen.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
03-01-2007 15:15 #1152805
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic kruiskoppelingen
De kruiskoppelingen mogen maar op 1 manier aan elkaar gezet worden. Als ik mij niet vergis staan de delen 90 graden tov elkaar verdraait om een goede rotatie te waarborgen, zonder trillingen dus.
Check dit even.
Aanvulling
Nu ik dit lees bedoel ik te zeggen dat de kruizen precies tegenover elkaar moeten staan zodat de draaing vloeiend verloopt.
Check dit even.
Aanvulling
Nu ik dit lees bedoel ik te zeggen dat de kruizen precies tegenover elkaar moeten staan zodat de draaing vloeiend verloopt.
- Timen Smit
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
03-01-2007 19:03 #1152815
door Timen Smit
Beantwoord door Timen Smit in topic Trilling
Er zou wat speling in de kruiskoppelingen kunnen zitten. Ik denk niet dat de kruiskoppelingen verkeerd gemonteerd zijn want, dan zou je de oneenparigheid bij alle toerentallen welhaast voelen.Vooral voel je dat bij lagere rijsnelheden. Even controleren kan natuurlijk geen kwaad.
Timen
Timen
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
04-01-2007 08:35 #1152870
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic alleen bij gas los en ontkoppelen
Nee, dat denk ik ook niet. Als ik met constante snelheid rijd is er ook geen trilling waarneembaar. Het is dus puur bij gas los, en ontkoppelen (bij schakelen bijvoorbeeld) bij hogere snelheden, vanaf ca. 80 km/u. Het trillen gaat dan gepaard met een geluid dat lijkt op het geluid dat je krijgt als je met je banden over de geprofileerde zijlijn op de snelweg rijdt, en is zoals gezegd vooral in de versnellingspook waarneembaar.
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
04-01-2007 16:21 #1152895
door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Lager?
Hallo Wouter
Dan zou ik gokken op het lager van de ingaande as van de versnellingsbak. In ieder geval iets aan de voorkant van de bak, maar achter de motor. Maar veel verstand heb ik er ook niet van.
Dan zou ik gokken op het lager van de ingaande as van de versnellingsbak. In ieder geval iets aan de voorkant van de bak, maar achter de motor. Maar veel verstand heb ik er ook niet van.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
04-01-2007 16:23 #1152896
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic 27e?
wellicht is er de 27e gelegenheid om even een blik te werpen...
Moderators: Jerry Stam