Benzine meter 740

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
18-12-2006 18:58 #1057573 door V700 register
Benzine meter 740 is gemaakt door V700 register
Hallo,
 Mijn benzine meter blijft op nul staan,..onder het rijden (in elke situatie).
Wie kent dit vóórval,en wie kan me helpen met een oplossing,..of wat te doen,zodat ie het wél gaat doen.
Het is nu wél heel erg lastig.
MVG Martin

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
18-12-2006 19:31 #1151628 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Bekend euvel. Ik heb in
Bekend euvel. Ik heb in mijn toenmalige 740 een andere (sloop)meter geplaatst. Heeft het volgehouden tot na verkoop. Is inderdaad bijzonder lastig.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
19-12-2006 10:12 #1151639 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic voorlopige oplossing
Heb ik ook nog gehad met mijn 740GLE van 1991. Ik sloeg op het dashboard en hij deed het weer voor enkele weken. Al ns geprobeerd?
Dit probleem heb ik echter niet bij mijn 760. Zou het daar iets steviger gemonteerd zijn of heb ik gewoon geluk met mijn 760?
Koen

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
19-12-2006 10:32 #1151641 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic bekend euvel...
Mijn huiige benzinemeter zwabbert met wilde bewegingen tussen compleet leeg en compleet vol heen en weer, zonder daarbij de daadwerkelijke hoeveelheid benzine in de tank aan te geven.
In mijn vorige 740 leek de indicatie alleen juist te zijn bij een volle tank, daarna werd de door de benzinemeter aangegeven hoeveelheid volledig willekeurig...

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
19-12-2006 11:15 #1151644 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Al eerder besproken?
Even uit mijn hoofd:
Als ik het me goed herinner is dit een jaartje geleden ook al eens aan bod gekomen. Maar ik kan het zo snel niet vinden op de site.
Volgens mij was de oplossing de vlotter in de benzinetank. Omdat dat net even wat meer werk is dan een zekeringetje wisselen werd vooral geroepen dat men dat zeker nog eens ging doen als het weer warmer was. Maar ik kan me niet herinneren dat iemand er later ook daadwerkelijk mee aan de slag is gegaan.

Klopt dit, of heb ik het weer eens helemaal verkeerd onthouden?

Antoine

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
19-12-2006 13:01 #1151654 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic klinkt bekend
Ik denk dat Antoine gelijk heeft. Ik herinner mij ook zo'n verhaal met het vlottertje. Ook ik weet niet hoe het afgelopen is...

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
19-12-2006 14:10 #1151668 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Heb ik ook...
De enige 2 meters die echt goed werken zijn de klok en de temperatuurmeter...

Typisch 740 probleem! 

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
24-10-2008 21:17 #1215808 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic temp.meter betrouwbaar?

Dennis schreef : De enige 2 meters die echt goed werken zijn de klok en de temperatuurmeter...
Typisch 740 probleem! 

Bedankt voor de bevestiging, maar ik kan nergens een oplossing vinden... Als je het forum gelooft rijdt er geen enkele 740 met een werkende benzinemeter??
Bij mij blijft de benzinemeter en de <u>temperathuurmeter</u> op uiterst links staan. De voltmeter staat op ca. 1/4. Totdat ik een klap op het dashboard geef, dan springen alle meters naar de juiste waarden en blijven daar ook staan totdat de contactsleutel uitgenomen wordt. Ik heb de klokkenwinkel reeds opengemaakt, alle condensators vernieuwd, potmeters vervangen door vaste weerstanden (met exact de ingestelde waarde) en alle contacten gereinigd. Alle binnenkomende signalen zijn goed, en de stekkers zitten er goed op. Er is geen printplaat maar "printfolie", ik kan hierop geen gebroken contacten waarnemen en mijn Fluke ook niet..
Het lijkt erop alsof de meters blijven 'plakken'. Ik kan dit fenomeen echter niet terugvinden op dit forum, maar het kan zijn dat ik niet goed zoek.
De enige tip die ik nog niet geprobeerd heb, is olie oplossen in alcohol en hier het mechanisme in dopen (van een gerespecteerd 760 rijder). Zo kan de olie overal 'indringen' en na verdamping van de alcohol zal alles gesmeerd zijn.
Hebben jullie nog meer tips? Ik sla niet graag op delicate instrumenten...
Gr

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
24-10-2008 21:54 #1215813 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic tis de meter of de vlotter
test procedure staat hier.
&#160;
<a href=" www.volvoclub.org.uk/faq/ElectricalInstr...#FuelGaugeFluctuates "> www.volvoclub.org.uk/faq/ElectricalInstr...#FuelGaugeFluctuates
&#160;
bij mij was het de vlotter.
&#160;
Rob

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
24-10-2008 23:57 #1215841 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Die kende ik nog niet!

Rob Hiemstra schreef : test procedure staat hier.
<a href=" www.volvoclub.org.uk/faq/ElectricalInstr...#FuelGaugeFluctuates "> www.volvoclub.org.uk/faq/ElectricalInstr...#FuelGaugeFluctuates
bij mij was het de vlotter.
Rob

Bedankt! Een nieuwe link voor mij. Het zou dus toch in de (schoongemaakte) contacten zitten dan, de meter fluctueert helemaal niet en reageert enkel op de mechanische 'tik' op het dash.

3. Poor Instrument Panel Contacts. [Response: Tom Irwin] My friend who is a Master Volvo Tech told me that usually the comb connector in the back needs to be re-crimped. After I did that 3 times he told me that if the re-crimp doesn't fix it, then it is in the electrical interface between the 3 screws that hold the gauge in place, with the flexible PCB sandwiched in between. The flex PCB, while very environmentally friendly to manufacture, easily deforms and becomes brittle with time. Ask ANYONE who has a 240 with tail light problems about these little beauties. In addition, the retainer/conductor screws are supposed to be cadmium plated. But cadmium is bad-bad for the environment. So the 3 little screws are coated with some other shit that blooms into galvanic corrosion after a while even though they 'look' ok. I wire brushed them, straightened the pcb and hit em with DeOxIt. That repair actually lasted the longest: about 3 days. There is only one permanent repair in this case: the screws must be soldered. My buddy tells me to lay a small amount of solder, very quickly and VERY carefully to the contact points under each screw. Use a light iron with temp control. Try to hold ~700 degrees f. Use a normal 60/40 rosin core solder. Be very careful not to melt the plastic substrate as you heat up. I like to keep a can of electronic freeze spray to douse the hot spots immediately after flowing a bead of solder. In a pinch, a can of 'compressed air' turned upside down will achieve the same thing. Solder all 3 screws to the PCB traces and you are done. No more fuel gauge problems.

Eens kijken of ik wat tin kan laten vallen op die wegwerpelektronica. Anders maar een bypass leggen..
&#160;
Gr

Moderators: Jerry Stam