Lambdasonde
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
14-12-2006 14:28 #1057525
door V700 register
Lambdasonde is gemaakt door V700 register
Kan iemand mij vertellen hoeveel lambdasondes in een volvo 960 2.5 6 cyl. bwjr 95 zitten de ene dealer zegt namelijk dat er 1 in zit en die zie ik ook alleen maar zitten voor de cat terwijl de andere dealer zegt dat er 2 in zitten 1 voor de cat en 1 erachter
alvast bedankt Hans v. Rooij
alvast bedankt Hans v. Rooij
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Wytze Broerze
-
- Senior lid
-
Minder
Meer
14-12-2006 14:41 #1151237
door Wytze Broerze
Beantwoord door Wytze Broerze in topic ze hebben alle twee gelijk
Het is afhankelijk van bouwjaar en gebruikt systeem.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
14-12-2006 23:39 #1151320
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Lamda sonde
weet iemand misschien of je deze lambda sondes ook op de sloop kunt krijgen want bij de dealer kost nml. 1 exemplaar 230 euro of kan ik hem ook halen bij Heuts een grote auto onderdelen winkel want daar kost 1 exemplaar 119 euro wat raad het forum mij aan
Groetjes Hans v. Rooij
Groetjes Hans v. Rooij
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
15-12-2006 00:12 #1151332
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Lambda sonde
Overleg nog eens met Wytze, van hierboven.
Hij heeft lang geleden eens een prijslijst gemaild en ik kan je zeggen datie daar een stuk goedkoper in stond. (om hem niet in verlegenheid te brengen zal ik het bedrag niet noemen) maar neem nog even contact op, voor zover hij dat zelf niet al gedaan heeft
Hij heeft lang geleden eens een prijslijst gemaild en ik kan je zeggen datie daar een stuk goedkoper in stond. (om hem niet in verlegenheid te brengen zal ik het bedrag niet noemen) maar neem nog even contact op, voor zover hij dat zelf niet al gedaan heeft
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
15-12-2006 00:14 #1151333
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic lambda-sonde
op de sloop kopen lijkt mij een <u>slecht</u> idee, op het moment dat ze daar terecht komen zijn die dingen ook al oud en op een haar na versleten. Sta je over een half jaar weer te kijken.
Nieuw kan ook nog eens zorgen voor een goede verbetering van brandstofverbruik, helemaal als de motor nog gewoon goed is.
Vaak is het mogelijk een generieke aftermarket lambdasonde te kopen (soms ook nog goedkoper als die €119,-) maar dan is het wel zaak om goed te kijken of het een 2 of 3 draads(3 = voorverwarmde) sonde is. Je zal ze dan wel zelf aan je oude stekkers+ draden moeten vast solderen. Kan je vele euro's schelen als je er 2 nodig hebt en beiden zelf op deze manier vervangt.
Orgineel Volvo = plug&play = €€€
Nieuw kan ook nog eens zorgen voor een goede verbetering van brandstofverbruik, helemaal als de motor nog gewoon goed is.
Vaak is het mogelijk een generieke aftermarket lambdasonde te kopen (soms ook nog goedkoper als die €119,-) maar dan is het wel zaak om goed te kijken of het een 2 of 3 draads(3 = voorverwarmde) sonde is. Je zal ze dan wel zelf aan je oude stekkers+ draden moeten vast solderen. Kan je vele euro's schelen als je er 2 nodig hebt en beiden zelf op deze manier vervangt.
Orgineel Volvo = plug&play = €€€
Moderators: Jerry Stam