Handrem 960............
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
10-12-2006 20:11 #1057466
door V700 register
Handrem 960............ is gemaakt door V700 register
Volvofans,
Mijn handrem in mijn 960, 2,524V 1995 werkt nauwelijks.
Stellen is misschien een mogelijkheid, maar als ik de asbak achterin verwijder, vind ik nergens schroeven om de afdichting te kunnen verwijderen. Hoe kom ik bij de stelschroef?
Bij voorbaat mijn dank.
Groet,
Hans van Oostveen lidnr 54
Mijn handrem in mijn 960, 2,524V 1995 werkt nauwelijks.
Stellen is misschien een mogelijkheid, maar als ik de asbak achterin verwijder, vind ik nergens schroeven om de afdichting te kunnen verwijderen. Hoe kom ik bij de stelschroef?
Bij voorbaat mijn dank.
Groet,
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
10-12-2006 20:26 #1150863
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Twee flapjes
In mijn 940 zitten er onder de asbak achter twee lipjes die het schotje met de asbak-houder en gordelverklikker op zijn plek houden.
Als je die met een spanningzoekertje even opwipt, kan je het paneeltje weghalen en kun je bij de stelschroef.
Vooropgesteld dat het bij de 960 eender is....
Als je die met een spanningzoekertje even opwipt, kan je het paneeltje weghalen en kun je bij de stelschroef.
Vooropgesteld dat het bij de 960 eender is....
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
23-12-2006 02:12 #1151942
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Handrem 960....
Beste Volvofans,
De APK-keurder heeft geconstateerd, dat de rechter handremkabel doorgeroest cq. gebroken is. Het lijkt zinnig ook naar de situatie van de remschoenen te kijken.
Is dit makkelijk te doen? Wiel en schijf moeten er af. Zijn er defecten te verwachten anders dan de gebroken remkabel??
Het lijkt me niet veel anders dan bij de 700 serie, behalve dan dat ik ABS heb, moet ik daar rekening mee houden met de demontage?
Wie kan hier iets over zeggen?
Groet,
De APK-keurder heeft geconstateerd, dat de rechter handremkabel doorgeroest cq. gebroken is. Het lijkt zinnig ook naar de situatie van de remschoenen te kijken.
Is dit makkelijk te doen? Wiel en schijf moeten er af. Zijn er defecten te verwachten anders dan de gebroken remkabel??
Het lijkt me niet veel anders dan bij de 700 serie, behalve dan dat ik ABS heb, moet ik daar rekening mee houden met de demontage?
Wie kan hier iets over zeggen?
Groet,
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
28-12-2006 12:08 #1152238
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic systeem anders?

Beste Hans,

Het enige wat ik weet van de handrem bij mijn 960 is dat het een apart systeem is wat volgens mijn zelfs met trommeltjes werkt. Net als bijvoorbeeld mercedes die ook dat systeem gebruikt gaan de kabels de trommels in die op de as gemonteerd zijn. Mijn monteur wist mij al te vertellen dat dat weliswaar een heel mooi systeem is, maar bij bijvoorbeeld een gebroken kabel er wel het één en ander vervangen moet worden.

Ik hoop dat je er wat mee kan.

MVG
Erwin
Beste Hans,

Het enige wat ik weet van de handrem bij mijn 960 is dat het een apart systeem is wat volgens mijn zelfs met trommeltjes werkt. Net als bijvoorbeeld mercedes die ook dat systeem gebruikt gaan de kabels de trommels in die op de as gemonteerd zijn. Mijn monteur wist mij al te vertellen dat dat weliswaar een heel mooi systeem is, maar bij bijvoorbeeld een gebroken kabel er wel het één en ander vervangen moet worden.

Ik hoop dat je er wat mee kan.

MVG
Erwin
- Jan Snijder (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
28-12-2006 22:32 #1152304
door Jan Snijder (GAST)
Beantwoord door Jan Snijder (GAST) in topic trommeltje.
De handrem werkt op een geintegreerd trommeltje aan de binnenkant van je achterste remschijven. Ik heb hetzelfde probleem gehad. Ga er vanuit dat de handremkabels besteld dienen te worden, deze zijn niet of nauwelijks in NL op voorraad. Er zijn twee soorten. Bij mij hadden ze de verkeerde besteld waardoor ik alles met elkaar mijn auto vier dagen kwijt was. Tot overmaat van ramp bleek een trommeltje van een van de achterste schijven gescheurd zodat het me ook nog twee achterremschijven kostte. Werd op die manier nog een tamelijk prijzige kwestie. Maar de handrem werkt weer perfect.
Groeten, Jan.
Groeten, Jan.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
28-12-2006 22:46 #1152310
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Erg afwijkend?
Is de remmerij van een achteras van een 960 erg verschillend van een 940?
Ik heb namelijk de kabel ergens begin 2006 bij Carlo Schmidt zelf vervangen, onder auspicien van Emo en Carlo zelf.
Is vrij goed te doen, alleen de veer die de twee remschoenen in de trommel bijelkaar moet houden is een beetje prutswerk.
Voor je begint, haal de spanning van het door mij hierboven beschreven mechanisme onder/achter de asbak af, want als je die gespannen laat, krijg je de nieuwe kabel er niet in.
De remklauw moet eraf, de trommel eraf, dan kun je er al bij, maar het interieur van het remmechanisme is weer wat vervelend.
Let goed op hoe het zit voor de handel eraf gaat, of laat de andere kant zitten, ter vergelijk.
Informeer eens bij Carlo of hij hem heeft liggen.
Is ie niet gelijk aan de 940, tsja, dan succes, maar aan de bovenstaande tekst heb je dan niks.
Ik heb namelijk de kabel ergens begin 2006 bij Carlo Schmidt zelf vervangen, onder auspicien van Emo en Carlo zelf.
Is vrij goed te doen, alleen de veer die de twee remschoenen in de trommel bijelkaar moet houden is een beetje prutswerk.
Voor je begint, haal de spanning van het door mij hierboven beschreven mechanisme onder/achter de asbak af, want als je die gespannen laat, krijg je de nieuwe kabel er niet in.
De remklauw moet eraf, de trommel eraf, dan kun je er al bij, maar het interieur van het remmechanisme is weer wat vervelend.
Let goed op hoe het zit voor de handel eraf gaat, of laat de andere kant zitten, ter vergelijk.
Informeer eens bij Carlo of hij hem heeft liggen.
Is ie niet gelijk aan de 940, tsja, dan succes, maar aan de bovenstaande tekst heb je dan niks.
Moderators: Jerry Stam