Distributieriem vervangen
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
27-11-2006 01:26 #1057261
door V700 register
Distributieriem vervangen is gemaakt door V700 register
Vandaag eindelijk eens tijd gehad om de distributieriem te vervangen. Het weer speelde natuurlijk ook een belangrijke rol, vandaar vandaag.
Toch heb ik nog het forum even geraadpleegd, want de bout van de krukaspoelie zat zooo vast dat ik me afvroeg of het geen linkse draad zou kunnen zijn. Niet dus, gewoon op de normale manier losdraaien. Gelukkig heb ik wél de krukaspoelietegenhouder van Timen Smit. Een "must" voor de thuisklusser!
Hoewel er vaak moeilijk over wordt gedaan om zelf de riem te vervangen moet ik zeggen dat het eigenlijk een peuleschil is. Natuurlijk is het verhaal van de paplepel op mij van tepassing, maar als je systematisch en secuur te werk gaat dan is het eigenlijk maar een klein werkje, op het gemakje (met pauzes), van ongeveer twee uur.
De 940 rijdt nu weer zoals het hoort, ruim boven de 160km/h. (sneller wil ik niet vanwege het graag willen behouden van het rijbewijs!).
De echte thuisklusser doet dus zelf zijn distributieriem, stelt zelf de kleppen en vervangt zelf de remblokken!?!
Bestel wél bij Timen de "kleppenlichter" en de 'krukaspoelietegenhouder". "Je kunt niet zonder Timen!" (zoals een bekende reclameleus).
Ik wens iedereen veel klusplezier!

Groeten,

Gerrit-Jan
lidnr. 461.

Toch heb ik nog het forum even geraadpleegd, want de bout van de krukaspoelie zat zooo vast dat ik me afvroeg of het geen linkse draad zou kunnen zijn. Niet dus, gewoon op de normale manier losdraaien. Gelukkig heb ik wél de krukaspoelietegenhouder van Timen Smit. Een "must" voor de thuisklusser!
Hoewel er vaak moeilijk over wordt gedaan om zelf de riem te vervangen moet ik zeggen dat het eigenlijk een peuleschil is. Natuurlijk is het verhaal van de paplepel op mij van tepassing, maar als je systematisch en secuur te werk gaat dan is het eigenlijk maar een klein werkje, op het gemakje (met pauzes), van ongeveer twee uur.
De 940 rijdt nu weer zoals het hoort, ruim boven de 160km/h. (sneller wil ik niet vanwege het graag willen behouden van het rijbewijs!).
De echte thuisklusser doet dus zelf zijn distributieriem, stelt zelf de kleppen en vervangt zelf de remblokken!?!
Bestel wél bij Timen de "kleppenlichter" en de 'krukaspoelietegenhouder". "Je kunt niet zonder Timen!" (zoals een bekende reclameleus).
Ik wens iedereen veel klusplezier!

Groeten,

Gerrit-Jan
lidnr. 461.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
27-11-2006 12:52 #1149824
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Deze thuisklusser is nog
Deze thuisklusser is nog niet toe aan zijn eerste distributieriem (tenminste niet bij dit type Volvo motor), dat wordt pas begin volgend jaar. En zoals het de thuisklusser betaamt - ook bij mij hangt het tijdstip van het weer af.

Een thuisklusser doet inderdaad zelf de klepjes stellen, de remblokken/schijven wisselen, gasklephuizen schoonmaken en al dit soort karweitjes. Als toetje heb ik ook zelf de koppeling vernieuwd...

Groetjes,
Jan
lidnummer 798
Mijn Volvo en ik, we worden samen oud

Een thuisklusser doet inderdaad zelf de klepjes stellen, de remblokken/schijven wisselen, gasklephuizen schoonmaken en al dit soort karweitjes. Als toetje heb ik ook zelf de koppeling vernieuwd...

Groetjes,
Jan
lidnummer 798
Mijn Volvo en ik, we worden samen oud
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
27-11-2006 17:35 #1149837
door V700 register

Antoine
740 2.3 GL estate, 1990
Citroën AX 1.1RE modifié
Beantwoord door V700 register in topic gjverhage schreef:
"Je kunt
Dat zèg ik!gjverhage schreef : "Je kunt niet zonder Timen!"

Antoine
740 2.3 GL estate, 1990
Citroën AX 1.1RE modifié
Moderators: Jerry Stam