Uitlijning ??? Voorzijde van een V90

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
22-11-2006 22:15 #1057197 door V700 register
Uitlijning ??? Voorzijde van een V90 is gemaakt door V700 register
Mannenbroeders,
Mijn V90 gaat bij een beetje snel genomen bocht als op eieren, het stuur wordt erg licht en je hbet helemaal geen gevoel meer wat dat bakbeest doet. Ligt natuurlijk aan de uitlijning maar heeft iedereen er last van?? of is dit type erg gevoleig voor een beetje misalignment?
Wim of te wel wol

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Jan Snijder (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
23-11-2006 11:37 #1149457 door Jan Snijder (GAST)
Beantwoord door Jan Snijder (GAST) in topic schokdempers
Hallo Wim,
laat jij je schokdempers maar eens goed testen. Grote kans dat er voor of achter iets mis is. Ik heb vorig jaar bij mijn s90 met nog maar 135000 km op de teller de schokdempers rondom vervangen vanwege dezelfde klacht. Een als nieuw rijdende auto krijg je terug voor deze investering. Als de uitlijning niet klopt moet je dat zien aan een verkeerd slijtagepatroon aan je voorbanden. Dus voor mij zijn de schokdempers ernstig verdacht bij dit probleem. Want met een s/v90 kun je messcherp door de bochten gaan, mits alles in orde is. En ik heb nu mijn tweede s90 en heb in beide auto' s in totaal al ruim 150000km gereden dus ik weet dat je er hard mee door de bochten kunt als je wilt.
Succes, Jan
Life is too short for bad cigars

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
23-11-2006 19:17 #1149482 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic ook geen problemen
Aan deze kant dezelfde berichten. Als een trein op de rails, zeker na de nieuwe nivomats. 
<sup> Martijn (lidnr 577, V90<font size="2">-B6304F2</font>)</sup>

• Wytze Broerze
  • Senior lid
  • Senior lid
Meer
23-11-2006 23:08 #1149498 door Wytze Broerze
Beantwoord door Wytze Broerze in topic Draagarmrubbers zijn ook erg slap
Wim
Ook de draagarmrubbers die in de onderste draagarmen zitten zijn vaak eerder aan zijn einde als bij een reguliere 940.
Een doorgewinterde volvomonteur attendeerde me op dat euvel van deze wagens. Zat inderdaad veel ruimte in en scheurtjes in de rubbers.
Voor een dorpsgenoot heb ik die laatst vervangen en dat scheelde zeker het een en ander. Stuk strakker.
Van het voorjaar ook de voorschokdempers al voor hem vervangen. Was gewoon nodig.
Wagen is 10 jaar oud, eerste V90, en heeft nog maar 160000km gelopen.
Het is toch andere techniek als van de oer 4 cilinder.
Erg mooi maar wel kwetsbaar is mijn ervaring.
Kijk eens naar die rubbers aan de achterkant van je draagarmen.
Wytze

• Eric Bakker (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
26-11-2006 20:27 #1149738 door Eric Bakker (GAST)
Beantwoord door Eric Bakker (GAST) in topic Draagarmrubbers

Wytze schreef : Kijk eens naar die rubbers aan de achterkant van je draagarmen.

Wytze, heb je daar een plaatje van? Wat is precies de achterkant in jouw aanduiding? 
Vriendelijke groet,
Eric + 965 3.0 1991 +

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
27-11-2006 14:43 #1149827 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic banden doen er ook zeer
banden doen er ook zeer veel toe. kies een band met een stijve zijwang (meestal de sportbanden). Ik heb zelf op mijn Hydra&#39;s Bridgestone RE050A&#39;s liggen, een echte zomerband met stijve zijwang(minimaal VR-speedindex) dus erg communicatief in het stuur maar met goede regeneigenschappen. Super allround band. messcherp sturen, zeker als je ook het caster nog iets hoger maakt.
Niet bruikbaar in de sneeuw &gt; sneeuwbanden gebruiken.
Een sneeuwband op droog asfalt stuurt voor geen meter! Hoop geglij, geen nauwkeurigheid. Waardeloos op droog.
Als je die rubbers laat vervangen is meestal geen uitlijnen nodig, wil je dat toch laten doen, doe het dan NA het vervangen van de draagarmrubbers.
&#160;
&#160;

Moderators: Jerry Stam