Iemand ervaring met Xenon inbouw

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
29-06-2011 20:11 #1321762 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic inbouwen
Heren, afgelopen zaterdag zelf een setje bi xenon ingebouwd.
Klaar met 1,5 uur.
Niet heel ingewikkeld en ik ben echt geen auto monteur ofzo.
Gewoon boekje volgen.
Meeste tijd zat voor mij in het netjes weg werken van de ballasten en het regelboxje.
Daarnaast, ben ik nog uur opzoek geweest bij paar auto shops naar bij passende stads lichtjes.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Willem van Strik (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
01-07-2011 13:33 #1321954 door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic Redelijk
Dat ziet er redelijk verblindend uit voor de tegenliggers, dus je zal inderdaad prima lichtopbrengst hebben.
Heb je ook foto's met alleen dimlicht, in dezelfde positie, of misschien zelfs van voor de ombouw, met halogeen, op dezelfde lokatie?
Lokatie is wel prima om het hele lichtbeeld te bepalen, door de bomen en overige begroeiing zie je ook het strooilicht wat voor de verblinding zorgt, en niet alleen de mooie witte bundel die elke voorstander fotografeert, recht van voren. Wat dat betreft vind ik het heel positief, en moedig! dat je deze foto's post
Mijn zwager heeft xenon ingebouwd in een 850 phaseII, en dat apparaat hebben we onlangs meegehad naar Engeland. Resultaat: overhangende verkeersborden (ring Antwerpen bijvoorbeeld) worden een kilometer tevoren goed uitgelicht, met continental-plakkers op de lampen had je in Engeland een prachtige engelse bundel, conclusie: dit moet rampzalig zijn voor je tegenliggers en zou door de politie van de weg getrokken moeten worden. Ondanks de uitstekende verlichting blijf ik dus een tegenstander van inbouw in niet daarvoor bestemde units. Al zien de resultaten van jouw inbouw er al minder rampzalig uit.

• Mathy van Nisselroy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
01-07-2011 23:36 #1322027 door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Valt wel mee
Hallo Willem
Als je het over mijn foto's hebt:
Het is grootlicht.  Dan verblind je altijd de tegenstander.  Ik neem aan dat tegenliggers die het idee hebben dat ik hun verblind, dat wel met geknipper aangeven.  Het zit er ruim twee jaar op, ik moet het eerste geknipper onderweg nog tegenkomen (en dan heb ik het even niet over dat ik ook wel eens vergeet, op tijd het grootlicht weer uit te zetten).
De man die mijn auto APK keurt en de beurten doet, heeft de auto al twee keer goedgekeurd met deze verlichting.  En deze heer is echt niet van het type dat zaken door de vingers ziet, die niet door de beugel kunnen.  Op dat feit heb ik deze heer namelijk uitgekozen.
groetjes
Mathy  (die het er nooit meer uit haalt, tenzij de auto ooit vervangen zou worden door een vergelijkbare)

• Gerben Mol
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
01-07-2011 23:57 #1322030 door Gerben Mol
Beantwoord door Gerben Mol in topic Ik wil het ook wel ;)

Mathy schreef : Mathy  (die het er nooit meer uit haalt, tenzij de auto ooit vervangen zou worden door een vergelijkbare)

<div class="content">Hmm...ik heb hier nog wel een wagen..in dezelfde kleur..met dezelfde motor...ongeveer dezelfde opties...alleen een paar jaartjes ouder. ;)
Groeten,Gerben</div>

• Mathy van Nisselroy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
02-07-2011 00:44 #1322032 door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Onvergelijkbaar
Hallo Gerben
Die van mij is niet te vergelijken met die van jou.  Op die van jou zitten meer nieuwe onderdelen.
groetjes
Mathy

• Willem van Strik (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
02-07-2011 08:23 #1322037 door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic Heb je dat zelf weleens gehad?
Heb je dat zelf weleens gehad, dat je verblind werd? Ik ben dan meestal zodanig gedesorienteerd, dat ik niet op tijd dat lichtsignaal geef. Vergeet niet, dat een tegenligger op je afkomt met ook jouw snelheid, dus op een buitenweg rijden auto's al gauw met een snelheid van 160 op elkaar af. Als je dan op zeg 500 meter afstand verblind wordt, heb je 22seconden om te reageren, voor je de ander voorbij bent. Meestal knijp ik dus maar mijn ogen even dicht om naderhand nog zicht te hebben...
Op de lange, rechte, lege Oostvaardersdijk zie ik ze altijd wel eerder aankomen, en dan knipper ik niet, maar zet mijn grootlicht permanent aan totdat die lastpost voorbij is. Helaas heeft dat alleen met een 940 of iets met vergelijkbare lichtbakken pas echt effect :(
Omdat ik je ken als iemand die dingen goed onderzoekt, had ik gehoopt dat je op die plek een mooie serie vergelijkingsfoto's zou hebben gemaakt:dim en grootlicht met halogeen en met xenon. Dat zou heel veel duidelijkheid geven waar we het eigenlijk over hebben!

• Mathy van Nisselroy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
02-07-2011 17:26 #1322065 door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Geen halogeen
Hallo Willem
Halogeen heb ik er nooit op gehad.  Gloeilampen hebben zo weinig opbrengst dat ik me vaak afvroeg of ik het licht überhaupt wel aan had.  Ik rijd al ruim twee jaar met Xenon (licht is helaas altijd aan, heb de andere schakelaar nog niet ingebouwd) en schat de kans dat er nooit iemand in de gelegenheid is om te knipperen als ik hem verblind zeer klein in.  En zoals gezegd, als de man die hem in onderhoud heeft er niks over zegt, kan het geen kwaad.  Anders had die zich echt wel gemeld.
groetjes
Mathy

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
02-07-2011 19:25 #1322082 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Xenon
Mijn apk man stelt ze altijd net een ietsie pietsie lager af dan gloeilampen(of originele lampen) en dan is de verblinding in 1 keer een heel erg stuk minder, terwijl je het zelfde blijft zien, maar wat doen die petjes drukken het er in en scheuren rond zonder na te denken dat ze een ander verblinden, wat vervelende gevolgen heeft soms,
Maar met normale lampen kun je ook iemand verblinden, gooi maar eens 250 kilo achter in de bak, dan denkt men meteen dat je met groot licht rijdt(eigen ervaring hoor) en ik kan mn hoogte niet makkelijk afstellen door aan een knopje te draaien.

Wil het ook wel inbouwen maar wacht er nog even mee.

Tom.

Moderators: Jerry Stam