benzinepomp

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
11-09-2006 20:31 #1056585 door V700 register
benzinepomp is gemaakt door V700 register
Hallo,
Ik heb al enige tijd het probleem dat mijn volvo niet in een keer aanslaat, de volvo slaat alleen aan als ik hem twee maal op kontakt zet en dan start, dan slaat ie direct aan.
nu ben ik aan het meten gegaan niet echt iets raars tegen gekomen.
maar toch vraag ik het volgende me af of dat wel goed is, het vogende. Ik meet op de draden van de brandstofpomp (onder de bestuurders stoel) in de kontactstand geen spanning, echter hier komt pas spanning op te staan zodra ik de motor start (ruim 12 V.)
nu is mijn vraag moet er niet al spanning op komen te staan als de sleutel in kontact positie staat zonder dat de motor draait? (brandstof systeem op druk brengen)
nou wie het weet mag het zeggen.
Groetjes Roel Peteroff

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
12-09-2006 14:46 #1145484 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic als je alleen het contact

als je alleen het contact aan zet hoort de B-pomp eerst een paar seconden (hoorbaar) aan te slaan. Als je niet start gaat �­e weer uit.(het brandstof relais staat uit want er is geen ontstekingssignaal van de vliegwielsensor, je start immers niet)
Start je wel dan krijgt de inspuitcomputer het ontstekingssignaal doorgegeven van de vliegwielsensor, de inspuit computer stuurt weer een signaal naar het brandstofrelais en houdt deze vervolgens bekrachtigd.> de B-pomp blijft draaien, de motor start en blijft lopen
Het lijkt allemaal erg omslachtig maar het heeft een veiligheidsreden: in geval van een aanrijding zal je motor afslaan, als je contact dan toch aan blijft staan zou je B-pomp ook blijven pompen; met het risico van een lekkage door de klap kan dat snel leiden tot brand. Maar als je de werking van de B-pomp nu laat afhangen van de aanwezigheid van ontstekingspulsen dan schakelt de pomp automatisch af als de motor uitvalt na een klapper. Veilig (Volvo?)idee!
tip: vervang je brandstofpomprelais (is een duo-relais in een witte rechthoekige behuizing waar er een van kapot zal zijn., hij zit links achter op het zekeringbord achter de asbak)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Jerry Stam