verlichting display automaat vervangen

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
04-09-2006 22:51 #1056480 door V700 register
verlichting display automaat vervangen is gemaakt door V700 register

Beste techneuten,
Ik reed afgelopen zaterdag terug vanaf Culenborg na een voortreffelijke jubileumdag en kwam er bij het wegrijden achter dat de verlichting van het display van de automaat stuk is. Erg lastig in het donker de achteruit te zoeken of bij het wegrijden de "D".
Heb een mooi handboek maar kan daarin niet het vervangen van het lampje vinden. Iemand ervaring hiermee ?
Alvast bedankt,
Maarten

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
05-09-2006 09:14 #1145082 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Om te beginnen.

Het is Culemborg.
Het vervangen van het lampje heb ik jaren geleden ook gedaan. Wat ik mij ervan herinnner is dat het soort van om een hoekje zat en dat ik daarna de pleisters kon gebruiken.
Jan Wielsma
Culemborg

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
05-09-2006 10:00 #1145085 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic nogal wa gepruts

Ik heb het 2 jaar geleden gehad. Met welke versie rij je? Als het gelijkaardig is aan de mijne (zie onderaan), dan kan ik je vertellen dat het simpele lampje vervangen nogal wat voeten in de aarde heeft, maar mits doorzetting kom je d'er wel. Ik heb het door de garage laten doen, omdat het mezelf niet gelukt was, maar dat ik er wel in geslaagd was een van de aanhechtingszijden van de 'borstel' af te breken... In de garage bleek al snel dat je het best de hele middenconsole kan losmaken (vergeet het schroefje niet verborgen in het midden van het opbergvakje van de middenconsole!), vervolgens verwijder je de schroefjes verborgen onder de handrem. Dan haal je de asbak weg. Als ik het mij nog goed herinner, is het dan met wat getrek en gesleur naar voren (om over de handrem te geraken, dus trek die zo hoog mogelijk aan) en dan naar achter met de hele middenconsole mogelijk de beide helften van de automaat zonder schade te verwijderen. Je meot echt die beide helften verwijderen om goed aan het lampje te kunnen en om dat te kunnen doen, moet je de hele middenconsole naar achter kunnen schuiven. Doe je dat niet, dan krijg je gegarandeerd breuken (zie commentaar hierboven).
Sorry dat ik het niet meer in detail weet.
Als je die boel verwijderd heb, controleer dan meteen ook de lampjes van de zetelverwarmingsknopjes, want dan kan je daar ook aan. De mijne hebben ze toen vervangen, want die zouden hetniet lang meer uitgehouden hebben (brandden maar heel zwakjes meer).
Succes en als je d'er niet uit komt hoe die middenconsole los te krijgen, dan kan ik dat nog wel ns proberen op te zoeken. Ik hoor ht wel.
Koen
1990 witte 764 GLE - V6 PRV B280F-motor en AW71-transmissie - 187d km De betaalbare Limousine!

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
07-09-2006 20:01 #1145225 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Re lampje

Beste Jan en Koen,
Bedankt voor tips, zal kijken of ik in het pas aangeschafte instruktieboek iets kan vinden maar snap nu ongeveer wel hoe het moet. Trouwens mijn lampjes van schakeling stoelverwarming branden ook niet dus kan ik meteen vervangen. Stoel verwarming doet het ook niet meer dus wie weet wat ik allemaal kan gaan repareren. Zal wel enkele weken duren voor ik tijd heb helaas.
Groeten,
maarten Schuit lidnr. 257

• Jeroen Kok (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
16-09-2006 11:12 #1145721 door Jeroen Kok (GAST)
Beantwoord door Jeroen Kok (GAST) in topic Lampje automaat
Hoi Maarten,

Het valt best mee hoor om dat lampje te vervangen. Als je de middenconsole verwijderd hebt kun je met wat gepiel er wel bij. Heb het onlangs gedaan, was in 20 minuten klaar.

groet Sebastiaan

Moderators: Jerry Stam