snelheidsmeter toerenafhankelijk ??
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
27-08-2006 14:53 #1056346
door V700 register
snelheidsmeter toerenafhankelijk ?? is gemaakt door V700 register
Ik heb het volgende probleem:
Als de auto stil staat en je geeft flink gas dan loopt de snelheidsmeter op tot ongeveer 40 km/uur. Dus de snelheidsmeter gedraagt zich als toerenteller. Ook geeft de meter teveel aan en de kilometerteller telt zelfs veel te snel.
Ik heb alle draadjes over snelheidsmeter gelezen, maar dit lijkt toch een nieuw probleem. Wie heeft een idee waar ik moet beginnen?
Alvast bedankt.
Eelco van Heerde
Als de auto stil staat en je geeft flink gas dan loopt de snelheidsmeter op tot ongeveer 40 km/uur. Dus de snelheidsmeter gedraagt zich als toerenteller. Ook geeft de meter teveel aan en de kilometerteller telt zelfs veel te snel.
Ik heb alle draadjes over snelheidsmeter gelezen, maar dit lijkt toch een nieuw probleem. Wie heeft een idee waar ik moet beginnen?
Alvast bedankt.
Eelco van Heerde
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
28-08-2006 20:09 #1144636
door V700 register
Ha Eelco,
Ik zit te denken aan de spanningsregelaar. Deze zal waarschijnlijk niet goed werken en daarom zal de meter uit slaan als je meer gas = hogere dynamo spanning geeft. Ik heb alleen geen idee waar het ding zit. Werken de rest van de meters wel goed?
Groeten Fred
Beantwoord door V700 register in topic spanningsregelaar??
Ha Eelco,
Ik zit te denken aan de spanningsregelaar. Deze zal waarschijnlijk niet goed werken en daarom zal de meter uit slaan als je meer gas = hogere dynamo spanning geeft. Ik heb alleen geen idee waar het ding zit. Werken de rest van de meters wel goed?
Groeten Fred
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
28-08-2006 20:17 #1144638
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Re: spanningsregelaar??
In de dynamo aan de borstelhouder. In de regel als je spannigregelaar kapot gaat loopt de spanning op. Pas op daar gaat niet allen de accu van kapot.....fredm schreef : Ik heb alleen geen idee waar het ding zit.
- André Struis
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
28-08-2006 21:29 #1144645
door André Struis
Andre Struis - lid 514 945 LPT + CHIP
Kapotte spanningsregelaar kan een oorzaak zijn, diode kapot in de dynamo? Allemaal dingen die een rimpel op het "boordnet" kunnen zetten die de snelheids meter als een signaal ziet.
Ligt de klokkenwinkel wel goed aan massa?
Andr�©
Beantwoord door André Struis in topic massa
Andre Struis - lid 514 945 LPT + CHIP
Kapotte spanningsregelaar kan een oorzaak zijn, diode kapot in de dynamo? Allemaal dingen die een rimpel op het "boordnet" kunnen zetten die de snelheids meter als een signaal ziet.
Ligt de klokkenwinkel wel goed aan massa?
Andr�©
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
28-08-2006 21:39 #1144647
door V700 register
Just in case.
Beantwoord door V700 register in topic Re: massa
Dat is dat enkele paarse draadje wat met de stekkertje op een lipje achter (ongeveer midden) op de klok wordt geschoven.struis schreef : Ligt de klokkenwinkel wel goed aan massa?
Just in case.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
29-08-2006 08:25 #1144683
door V700 register
Ik bedoelde niet de spanningsregelaar op de dynamo maar de spanningsregelaar voor de instrumenten. Om de meters nauwkeurig te laten werken (een bepaalde spanning meten) is een nauwkeurige gestabiliseerde spanning nodig, dit wordt gedaan met een spanningsregelaar.
Fred
Beantwoord door V700 register in topic spanningsregelaar
Ik bedoelde niet de spanningsregelaar op de dynamo maar de spanningsregelaar voor de instrumenten. Om de meters nauwkeurig te laten werken (een bepaalde spanning meten) is een nauwkeurige gestabiliseerde spanning nodig, dit wordt gedaan met een spanningsregelaar.
Fred
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
04-09-2006 22:26 #1145068
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic doet het weer
Ik was ff op vakantie. De rust heeft de auto goed gedaan. Een verklaring heb ik niet, maar tijdens een flinke rit naar de RDW voor de gaskeuring doet hij het weer. Ik mag nog een keer proberen, een koppelstuk had niet het juiste gaskeurmerk, zucht..............
Moderators: Jerry Stam