dolle snelheidsmeter
- V700 register
- Nieuw lid
-
Beste techneuten,
Ik heb het volgende probleem met mijn 740 turbo uit 1987 :
Soms (2 keer per maand of zo) slaat mijn snelheidsmeter op hol.
Het gebeurt alleen bij stilstand (stoplicht meestel) lange of korte rit.
De wijzer gaat heftig op en neer naar 140/150 en slaat weer even heftig naar nulpunt.
Dit kan zo enkele minuten duren met het op en neer gaan waarbij ook de dagteller en kilometerteller spontaan mee doen.
Leuk voor een hoge kilometerstand maar niet echt de bedoeling.
Heeft iemand enig idee wat dit kan veroorzaken ?
Alvast bedankt,
Maarten
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Hoi Maarten,
Het houdt niet op h�¨, met jouw 740. Misschien moet je de auto toch eens laten "ontspoken" door een erkend geestenverdrijver
Even serieus, een heel raar probleem. Vooral omdat je constateert dat de kilometerteller ook door blijft tellen. Ik zou eens contact opnemen met jouw naamgenoot, Maarten de Rijke. Die heeft zijn boortcomputer moeten vervangen, en als ik dit zo lees lijkt het mij ook een computer probleem. Ergens sluiting.
Succes
Ren�© Luigies -lidnummer 478 - plattelandsbewoner
- André Struis
- Nieuw lid
-
Andre Struis - lid 514 945 LPT + CHIP
Controleer alle contacten vanaf de snelheids meter naar de achteras.
Waarschijnlijk ziet de snelheids meter een haperend contact als een rij-puls.
Aan de klok zelf kan het niet liggen omdat de totaal teller gewoon mee loopt.
Is je dynamo wel goed? Een spannings regelaar die op hol slaat, kan ook een behoorlijke rimpel op het boordnet zetten.
Andr�©
- V700 register
- Nieuw lid
-
Misschien helpt een foto van mij wel............rluigies schreef : Het houdt niet op h�¨, met jouw 740. Misschien moet je de auto toch eens laten "ontspoken" door een erkend geestenverdrijver
)))
Ik ga eerder mee in de gedachtengang van Andr�©, gezien jouw "vochtprobleem" aan de achterkant zou ik beginnen bij de achteras.rluigies schreef : Even serieus, een heel raar probleem. Vooral omdat je constateert dat de kilometerteller ook door blijft tellen. Ik zou eens contact opnemen met jouw naamgenoot, Maarten de Rijke. Die heeft zijn boortcomputer moeten vervangen, en als ik dit zo lees lijkt het mij ook een computer probleem. Ergens sluiting.
Check even de contacten van de opnemer en zo, en anders even de klokkenwinkel losgooien.
Desnoods laat je een keer een zaterdag het hockey'en ziten (is beter voor je neus ook) en kom je een keer naar een sleuteldag, daar lopen genoeg mensen met kennis rond die je kunnen helpen (ik wil ook wel helpen maar ik ben er ook niet elke sleuteldag)
Maarten
- V700 register
- Nieuw lid
-
Heren,
Bedankt voor medeleven en tips. Optie Andr�© inderdaad mogelijk want naast snelheidsmeter speelt nog een probleempje en dat is dat de accu snel (2weken) leeg loopt. Accu is goed dus of lekspanning of slecht opladen (dynamo ?). Binnenkort ga ik met kennis lek opsporen en hopelijk boven halen en zal ook werking dynamo controleren. Vind het wel stoer overigens voor rood verkeerslicht staan en toch 140 km/uur, kinderen liggen in een deuk.
Groeten en hou jullie op de hoogte,
ps, Maarten hockey is op zondag en doe ik niet meer met mijn neus (HaHa), Rene, regel jij verzamelpunt regio midden of kan ik rechtstreeks naar Beesd ? Zijn er al genoeg aanmeldingen voor het vormen van langste file 700/900 serie ter werreld ? Tot 2 september (kijk er zeer naar uit !!!)
Maarten Schuit lidnr. 257