hydraulische klepstoters
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
19-08-2006 08:54 #1056255
door V700 register
hydraulische klepstoters is gemaakt door V700 register
mijn turbo diesel heefdt een probleem ???
als ik hem koud start draait ie op alle 6 cylinders,als daarna de gloeistiften ermee ophouden loopt hij op 5 en als de motor warm is weer op alle 6?
vervangen zijn al brandstof filter,verstuivers.
de auto tikt ook bij de voorste deel van de kop en die cylinder loopt dan ook niet dus.
wat kan dat zijn klepstoter,of de pomp,of ???
als ik hem koud start draait ie op alle 6 cylinders,als daarna de gloeistiften ermee ophouden loopt hij op 5 en als de motor warm is weer op alle 6?
vervangen zijn al brandstof filter,verstuivers.
de auto tikt ook bij de voorste deel van de kop en die cylinder loopt dan ook niet dus.
wat kan dat zijn klepstoter,of de pomp,of ???
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- bouke maas (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
19-08-2006 09:13 #1144179
door bouke maas (GAST)
Bouke 940 estate
Hoi harm, toch maar je 960 ingeruild voor de diesel! He, kan het tikken niet gewoon van de vacuumpomp afkomstig zijn, of weet je zeker dat het op een andere plaats tikt. Als het tikken met het indrukken van de rem verdwijnt is het de pomp anders iets anders.
Weet je zeker dat je auto hydraulische klepstoters heeft? Ik heb wel eens vernomen van een volvo monteur dat de dieselblokken nooit met hydraulische klepstoters zijn geleverd, maar op het forum heb ik ook wel eens anders gehoord. Misschien een vraagje aan rob barten?
Wat ook kan is dat een van de verstuivers blijft hangen of niet goed werkt, dat kan ook een tikkend geluid geven.
gr. bouke
Beantwoord door bouke maas (GAST) in topic tikken enzo
Bouke 940 estate
Hoi harm, toch maar je 960 ingeruild voor de diesel! He, kan het tikken niet gewoon van de vacuumpomp afkomstig zijn, of weet je zeker dat het op een andere plaats tikt. Als het tikken met het indrukken van de rem verdwijnt is het de pomp anders iets anders.
Weet je zeker dat je auto hydraulische klepstoters heeft? Ik heb wel eens vernomen van een volvo monteur dat de dieselblokken nooit met hydraulische klepstoters zijn geleverd, maar op het forum heb ik ook wel eens anders gehoord. Misschien een vraagje aan rob barten?
Wat ook kan is dat een van de verstuivers blijft hangen of niet goed werkt, dat kan ook een tikkend geluid geven.
gr. bouke
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
19-08-2006 10:21 #1144180
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Als het tikkende geluid
Als het tikkende geluid luider wordt als je de pedalen bediend, dan is dat volgens mij echt de vacuumpomp. Kees uit Marknesse heeft dat ook een keer gehad en ik dacht dat het tikken luider werd bij het bedienen van de koppeling. Uiteindelijk is er dacht ik een revisiepomp op gekomen. Je kunt hem eens mailen.
Groet,
Roger Kuypers
Wolvega
Volvo 740 Turbo Intercooler
1989 Italie B200ET Black(line) Sedan 190.600
members.home.nl/rpakuypers
Groet,
Roger Kuypers
Wolvega
Volvo 740 Turbo Intercooler
1989 Italie B200ET Black(line) Sedan 190.600
members.home.nl/rpakuypers
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
19-08-2006 11:19 #1144184
door V700 register
Hallo Harm,
Vanaf 1994 is de diesel geleverd met hydraulische klepstoters, je kunt ze trouwens eenvoudig herkennen ale je de kleppendeksel eraf haalt. Zie je losse plaatjes in een cylindervormige houder onder de nokkenas dan zijn dit NIET de hydraulische kleppen. Zie je alleen cylindervormige stoters dan zijn dit wel de hydraulische kleppen. Laat je niet leiden door het bouwjaar want er wordt wat afgerommeld met de diesels.
Het klinkt als een niet fitte verstuiver wissel deze eens met een andere of meet even de compressie op die cylinder.
Succes, Ren�©.
Nothing pulls like a volvo Mvg. Ren�©.
Beantwoord door V700 register in topic Hydraulische klepstoters
Hallo Harm,
Vanaf 1994 is de diesel geleverd met hydraulische klepstoters, je kunt ze trouwens eenvoudig herkennen ale je de kleppendeksel eraf haalt. Zie je losse plaatjes in een cylindervormige houder onder de nokkenas dan zijn dit NIET de hydraulische kleppen. Zie je alleen cylindervormige stoters dan zijn dit wel de hydraulische kleppen. Laat je niet leiden door het bouwjaar want er wordt wat afgerommeld met de diesels.
Het klinkt als een niet fitte verstuiver wissel deze eens met een andere of meet even de compressie op die cylinder.
Succes, Ren�©.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
19-08-2006 20:06 #1144208
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic dat zeg ik
de verstuivers zijn al vervangen en het is 100% de eerste cylinder.
dus niet de vacuumpomp.
dus niet de vacuumpomp.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
20-08-2006 10:44 #1144226
door V700 register
Hallo Harm,
De combinatie gloeispiralen en ontbranding en later de temperatuur geeft aan dat daar een probleem zit, test dit in de fase dat de eerste cylinder niet mee doet door een draad van de plus van de accu op de aansluiting van de gloeispiralen te houden.
Als de cylinder direct weer mee doet dan kom je toch weer uit op compressie of een slecht verstuiverbeeld, het zal niet de eerste keer zijn dat ook een nieuwe of gereviseerde verstuiver niet helemaal fris is.
We horen het wel.
Beantwoord door V700 register in topic Hallo Harm, De combinatie
Hallo Harm,
De combinatie gloeispiralen en ontbranding en later de temperatuur geeft aan dat daar een probleem zit, test dit in de fase dat de eerste cylinder niet mee doet door een draad van de plus van de accu op de aansluiting van de gloeispiralen te houden.
Als de cylinder direct weer mee doet dan kom je toch weer uit op compressie of een slecht verstuiverbeeld, het zal niet de eerste keer zijn dat ook een nieuwe of gereviseerde verstuiver niet helemaal fris is.
We horen het wel.
Moderators: Jerry Stam