LPG in mijn 960 welk systeem??
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
17-08-2006 13:23 #1056239
door V700 register
Beste Allemaal,
Helemaal vers op dit forum wil ik toch aan iedereen een vraag stellen,
vanwege mijn werk rij ik sinds kort 700 km per week met mijn 960, ik wil dus graag een LPG installatie laten inbouwen.
Vraag 1; Is dat nog verstandig bij een km stand van 210000
Vraag 2; welk systeem moet ik nemen en weten jullie misschien een goed adres.
Met vriendelijke Volvo groet,
Erwin
LPG in mijn 960 welk systeem?? is gemaakt door V700 register
Beste Allemaal,
Helemaal vers op dit forum wil ik toch aan iedereen een vraag stellen,
vanwege mijn werk rij ik sinds kort 700 km per week met mijn 960, ik wil dus graag een LPG installatie laten inbouwen.
Vraag 1; Is dat nog verstandig bij een km stand van 210000
Vraag 2; welk systeem moet ik nemen en weten jullie misschien een goed adres.
Met vriendelijke Volvo groet,
Erwin
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Kristiaan Windt
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
18-08-2006 17:16 #1144135
door Kristiaan Windt
Hallo Erwin
Allereerst is het verstandig om te weten welk type 960 je hebt. Als het een 960 van het oude type is met een B6304F motor dan zou ik je met klem willen aanraden om er niet aan te beginnen. Ik heb een aantal jaren met zo'n auto rond gereden en dat was eigenlijk een groot drama. De back-fires zijn niet van de lucht en de daardoor veroorzaakte ellende groot.
Als het een nieuw type is zou ik altijd voor een LPI installatie kiezen. Dit is zeker niet de goedkoopste maar wel veel betrouwbaarder! Overigens is voor het "oude" model geen LPI leverbaar.
In het verleden is er trouwens al veel over dit onderwerp geschreven, er moet nog wel eea te vinden zijn.
Succes met de beslissing.
Groete: Kristiaan Windt
Beantwoord door Kristiaan Windt in topic LPG in een 960
Hallo Erwin
Allereerst is het verstandig om te weten welk type 960 je hebt. Als het een 960 van het oude type is met een B6304F motor dan zou ik je met klem willen aanraden om er niet aan te beginnen. Ik heb een aantal jaren met zo'n auto rond gereden en dat was eigenlijk een groot drama. De back-fires zijn niet van de lucht en de daardoor veroorzaakte ellende groot.
Als het een nieuw type is zou ik altijd voor een LPI installatie kiezen. Dit is zeker niet de goedkoopste maar wel veel betrouwbaarder! Overigens is voor het "oude" model geen LPI leverbaar.
In het verleden is er trouwens al veel over dit onderwerp geschreven, er moet nog wel eea te vinden zijn.
Succes met de beslissing.
Groete: Kristiaan Windt
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
21-08-2006 13:05 #1144282
door V700 register
<p class="MsoNormal" style="MARGIN: 0cm 0cm 0pt">Bedankt voor je antwoord. Ik heb een 960 van het laatste type, met de 2,5 ltr 6 cilinder, en de geloken neus. Ik heb wat geinformeerdmaar er zijn twee systemen beschikbaar. Het LPI systeem waarbij vloeibaar gas wordt geinjecteerd, en een systeem waarbij wel direct wordt geinjecteerd maar dan in dampvorm, beide systemen zijn backfireloos, en tussen de vialle en dit systeem zit een prijsverschil van 800 euro. Ik hoopte dat er mensen waren met ervaring met beide systemen zodat ik de juiste keuze weet te maken.
<p class="MsoNormal" style="MARGIN: 0cm 0cm 0pt">
<p class="MsoNormal" style="MARGIN: 0cm 0cm 0pt">Met vriendelijke groet,
<p class="MsoNormal" style="MARGIN: 0cm 0cm 0pt">Erwin
Beantwoord door V700 register in topic Bedankt voor je antwoord.
<p class="MsoNormal" style="MARGIN: 0cm 0cm 0pt">Bedankt voor je antwoord. Ik heb een 960 van het laatste type, met de 2,5 ltr 6 cilinder, en de geloken neus. Ik heb wat geinformeerdmaar er zijn twee systemen beschikbaar. Het LPI systeem waarbij vloeibaar gas wordt geinjecteerd, en een systeem waarbij wel direct wordt geinjecteerd maar dan in dampvorm, beide systemen zijn backfireloos, en tussen de vialle en dit systeem zit een prijsverschil van 800 euro. Ik hoopte dat er mensen waren met ervaring met beide systemen zodat ik de juiste keuze weet te maken.
<p class="MsoNormal" style="MARGIN: 0cm 0cm 0pt">Met vriendelijke groet,
<p class="MsoNormal" style="MARGIN: 0cm 0cm 0pt">Erwin
Moderators: Jerry Stam