olie vanuit het blok op de achterruit
- V700 register
- Nieuw lid
-
Beste Volvo kennenrs,
Mijn Volvo 940 station maakt het altijd weer spannend. Tijdens mijn vakantie waar hij stevig aangesproken werd, zwaar beladen, steile bergen, werd mijn gehele achterkant vet van de olie. Na controle bleek het oliepeil in het blok aanzienlijk gedaalt. Wat zou er nu toch lekken? Wie een tip heeft, graag.
Met vriendelijke groet,
Paul R. Kooij
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
achterste krukas kering is gaan lekken door de zware belasting van de motor,
omdat de PCV positieve carter ventilatie dicht zit, deze moet er voor zorgen dat de motor eventuele druk in het onderblok kwijt kan.
kan de druk niet weg, dan gaat het vaak als eerste langs de achterste krukas kering.
bij het rijden van 100km/h en harder zal door de luchtstroom onder de auto, en de werveling achter de station de olie op de ruit kunnen komen.
deze PVC zit onder het inlaat spruitstuk (zeefje en slangetjes vervangen) zie ook internet
- V700 register
- Nieuw lid
-
volledig mee eens! Heb hetzelfde gehad met mijn 850.J.velde schreef : achterste krukas kering is gaan lekken door de zware belasting van de motor,
omdat de PCV positieve carter ventilatie dicht zit, deze moet er voor zorgen dat de motor eventuele druk in het onderblok kwijt kan.
kan de druk niet weg, dan gaat het vaak als eerste langs de achterste krukas kering.
bij het rijden van 100km/h en harder zal door de luchtstroom onder de auto, en de werveling achter de station de olie op de ruit kunnen komen.
deze PVC zit onder het inlaat spruitstuk (zeefje en slangetjes vervangen) zie ook internet
- V700 register
- Nieuw lid
-
Mijn auto heeft het zelfde probleem. Mijn monteur is nog steeds met vakantie. Vanaf 2 september kan ik weer een afspraak maken om hem te laten maken.
Johan van der Meulen
Volvo 740 gl estate 1987 (B230K) lpg 292000 km, automaat.