Inbouwen niet originele Volvo radio

• Robert Geurts (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
14-08-2006 13:36 #1056211 door Robert Geurts (GAST)
Inbouwen niet originele Volvo radio is gemaakt door Robert Geurts (GAST)

Hallo,
Ik heb een 740 estate uit 1987 met een versleten radio, volgens mij een CR-3081 (radio cassette). Nu heb ik nog een prima philips radio liggen, maar dat is een standaard DIN formaat radio. Ik zoek dus een adapter, zodat deze philips netjes in mijn dashboard past. Weet iemand waar ik die dingen kan vinden?
Ook heb ik al even gekeken naar de aansluitingen. En al wat gezocht op het forum. Helaas heb ik niet de standaard Volvo 740 aansluitingen, maar zit er achter in de CR-3081:
- een ronde, 6-polige stekker
- een antenne aansluiting
- 5 draden, die rechtstreeks de radio ingaan (wit, blauw, blauw-wit, rood en zwart geloof ik)
Rara hoe werkt dit? Heeft iemand een aansluitschema, dan knutsel ik zelf wel een verbinding naar de DIN aansluiting van de Philips (stekkers heb ik wel)?
Robert

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Willem Veneboer
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
14-08-2006 20:34 #1143904 door Willem Veneboer
Beantwoord door Willem Veneboer in topic Zoekfunctie werkt perfect

Robert,
Zoek eens op "aansluitschema radio" en je vindt vanzelf <a href="index.php?q=node/2379#comment-6322">deze link</a>
Willem V. - Lidnr 583 - 945 '91 B234F - My wife still loves driving her Volvo _____________________

• Robert Geurts (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
15-08-2006 12:58 #1143947 door Robert Geurts (GAST)
Beantwoord door Robert Geurts (GAST) in topic Maar levert niet altijd een antwoord

Willem,
Bedankt voor de tip. Ik had dit schema zelf ook al gevonden. Echter, mijn radio heeft hele andere aansluitingen dan de 2 stekkers die op dit forum regelmatig worden genoemd (en waar Maarten de Rijke ook foto's van heeft gepost). Ik zal vanavond eens met de digitale camera mijn auto induiken en wat plaatjes schieten.
Robert

• Robert Geurts (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
15-08-2006 21:47 #1143976 door Robert Geurts (GAST)
Beantwoord door Robert Geurts (GAST) in topic Eindversterker gevonden

Vanavond maar eens met een schroevedraaier en een camera de Volvo ingedoken. Eerst de radio eruit gehaald, vervolgens de radio"houder", het bakje eronder met de sigare-aansteker en de asbak.
Toen maar eens de kabels nagetrokken, die verdwenen onder de stuurkolom.
Kunststof plaat onder de stuurkolom verwijderd, en daar bleek een hele eindversterker te zitten. Losgeschroeft, stekkertjes eraf, versterker eruit.
Dat bleek het dus te zijn. De versterker zit met andere stekkers aan de radio dan de standaard stekkers.
Nu heb ik een complete eindversterker (HA-4111) en een Volvo radio (CR-3081) liggen (de radio is flink beschadigd, daarom wil ik'm vervangen) en, hoera hoera, de standaard stekkers hangen nu uit mijn dashboard.
Dit weekend maar even naar de Brezan om een Volvo -&gt; DIN verloopstekker te halen.
En dan nog een passtukje, zodat een standaard radio erin schuift.
Greetz,
Robert
ps. foto's plaatsen is me niet gelukt, ik ben nog geen lid (wel al aangemeld...)

Moderators: Jerry Stam