HELP!!!!!!!!!!!!!!
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
11-08-2006 13:12 #1056183
door V700 register
startproblemen met 740 b200f uit1991.
de auto start niet, onstekings module vervangen. opaanraden van wegenwacht. heb dit gedaan en start nog niet, kan het de vliegwielsensor zijn?, bougiekabels en verdeelkap en rotor zijn recent vervangen, inspuiting en brandstofsysteem zijn goed. de auto rijdt verder goed en geen bijzonderheden.
HELP!!!!!!!!!!!!!! is gemaakt door V700 register
startproblemen met 740 b200f uit1991.
de auto start niet, onstekings module vervangen. opaanraden van wegenwacht. heb dit gedaan en start nog niet, kan het de vliegwielsensor zijn?, bougiekabels en verdeelkap en rotor zijn recent vervangen, inspuiting en brandstofsysteem zijn goed. de auto rijdt verder goed en geen bijzonderheden.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
11-08-2006 13:29 #1143725
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic accu of zekering?
- Timen Smit
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
11-08-2006 13:34 #1143727
door Timen Smit
Heb je nu dan ook een vonk?
Als je op benzine start zijn de bougies dan ook vochtig?
Controleer ook even of de distributie goed staat. Cilinder 1 in BDP, krukaspoelie streep op "nul".
Timen
Beantwoord door Timen Smit in topic Heb je vonk?
Heb je nu dan ook een vonk?
Als je op benzine start zijn de bougies dan ook vochtig?
Controleer ook even of de distributie goed staat. Cilinder 1 in BDP, krukaspoelie streep op "nul".
Timen
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
11-08-2006 16:58 #1143734
door V700 register
Ik heb de mijne net weer aan de gang. Zie deze link:
<a href="index.php?q=node/7692">index.php?q=node/7692</a>
Kijk of je brandstof hebt: Retour leiding los koppelen is het makkelijst (leiding aan druk regelaar met slange klem)
Zo niet: Brandstof relais kapot of computer (stuur het relais aan)
Zo wel: Computer of vliegwiel sensor?
Onstekings modules gaan niet vaak kapot volgens mijn sloopmannetje, zitten nl. niet op het blok waardoor ze niet te heet worden. Compters gaan regelmatig kapot zij hij.
Ps, ik ga de mijn oude computer zaterdag controleren. Mogelijk heb ik er een over.
Succes Bram.
Beantwoord door V700 register in topic Ik heb� de mijne� net weer
Ik heb de mijne net weer aan de gang. Zie deze link:
<a href="index.php?q=node/7692">index.php?q=node/7692</a>
Kijk of je brandstof hebt: Retour leiding los koppelen is het makkelijst (leiding aan druk regelaar met slange klem)
Zo niet: Brandstof relais kapot of computer (stuur het relais aan)
Zo wel: Computer of vliegwiel sensor?
Onstekings modules gaan niet vaak kapot volgens mijn sloopmannetje, zitten nl. niet op het blok waardoor ze niet te heet worden. Compters gaan regelmatig kapot zij hij.
Ps, ik ga de mijn oude computer zaterdag controleren. Mogelijk heb ik er een over.
Succes Bram.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
11-08-2006 18:22 #1143736
door V700 register
krukassensor...afgelopen week bleek dat deze middels een klem en 2 bouten vast zit ter hoogte van de versnellingsbak, helemaal in het midden, achterin de motorruimte...bij mij bleek deze klem echter gebroken te zijn toen wij de sensor wilden verwijderen om even schoon te maken..op dat moment doet de auto het ook niet...hij slaat wel om, maar start niet....uiteraard kan het ook het stekkertje zijn dat los zit..heb dezelfde auto als jij (B200F uit 1991)
Misschien kun je daar even naar kijken en ik hoop dat je snel weer op de weg bent.
Groeten Richard
VOLVO 740 GL 2.0 LPG ESTATE BWJR 1991, KLEUR ZILVER>422.000KM
Beantwoord door V700 register in topic Misschien de....
krukassensor...afgelopen week bleek dat deze middels een klem en 2 bouten vast zit ter hoogte van de versnellingsbak, helemaal in het midden, achterin de motorruimte...bij mij bleek deze klem echter gebroken te zijn toen wij de sensor wilden verwijderen om even schoon te maken..op dat moment doet de auto het ook niet...hij slaat wel om, maar start niet....uiteraard kan het ook het stekkertje zijn dat los zit..heb dezelfde auto als jij (B200F uit 1991)
Misschien kun je daar even naar kijken en ik hoop dat je snel weer op de weg bent.
Groeten Richard
VOLVO 740 GL 2.0 LPG ESTATE BWJR 1991, KLEUR ZILVER>422.000KM
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
11-08-2006 18:49 #1143738
door V700 register
bedankt voor de reacties, maar mijn vermoeden van de vliegwielsensor deffect was juist. na monteren van een tweede handsje sleutel omdraaien en starten maar. heerlijk
740GL B200F 1991 253560 km
Beantwoord door V700 register in topic YESSSSS
bedankt voor de reacties, maar mijn vermoeden van de vliegwielsensor deffect was juist. na monteren van een tweede handsje sleutel omdraaien en starten maar. heerlijk
740GL B200F 1991 253560 km
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
16-08-2006 17:50 #1144030
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Technische tip
Mocht jij, of iemand anders natuurlijk, nog eens twijfelen aan de BDP sensor de volgende truc: Leg de bobinekabel met daarin een bougie aan de massa ( de bougie dus) demonteer de BDP sensor en haal een schroevendraaier langs de tip van de sensor. Bougie vonkt; sensor heel. Bougie vonkt niet sensor defect of ontsteking defect ( of contact uit). Neem de twee draadjes van de sensor en een 1,5 volt batterij, geef pulsjes met de baterij op de twee losgenomen draden van de sensor en als hij dan wel vonkt BDP sensor overleden. Vonkt hij niet dan is in ieder geval de onsteking dood ( of het batterijtje leeg). Succes
Moderators: Jerry Stam