Bewust een verkeerde pijp monteren

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
03-08-2006 12:39 #1056076 door V700 register
Bewust een verkeerde pijp monteren is gemaakt door V700 register

Vraagje, ik heb een 940 met B200FT, en wil daar een Simons pijp, katloos dus, van een 740 Turbo onder monteren, past dit? Kwa aansluiting op de turbo en dergelijke? Ik zo het vermoeden dat alle aansluitingen eender zijn, maar je weet maar nooit. Alvast bedankt!
ps:

en

doen vermoeden dat het past, maar of het op de turbo past, blijft onduidelijk.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
03-08-2006 17:08 #1143267 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic vanaf '90� zijn er wel� een

vanaf '90 zijn er wel een ander (beter) uitlaatspruitstuk en de Mitsubishi turbo's gekomen.De kans dat de downpipe van een Garrett-740T anders is als van een Mitsu-940T is dus wel aanwezig.Je zal moeten overleggen met de verkoper of fabrikant.
60mm is trouwens wel zeer de moeite waard! Ik heb er al een 60mm Simons onder hangen, zeker doen, het opspoelen gaat sneller, de turbo, het uitlaatspruitstuk en de uitlaatkleppen worden thermomisch minder zwaar belast, de auto wordt vooral bij lage en middentoeren merkbaar sneller.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
03-08-2006 17:48 #1143268 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Hmm, erg bruikbaar

Bij erg bruikbare toerentallen dus! Dat stemt optimistisch. Heb jij vanaf de turbo, of vanaf de kat? En wat is eigenlijk de originele diameter? Bedankt trouwens voor de feitjes. Ik zal eens kijken hoe ik dit kan gaan oplossen. Het complete systeem van simons is namelijk te krijgen voor prijzen tussen 365 (W&G) en 467 (europeantuning), waar alleen een ferrita downpipe met katvervanger al �±940 kneiterharde euro's kost... Is het misschien een idee om de aansluiting op de turbo te (laten) bakken?
Michael, Volvo 940 Se

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
03-08-2006 18:43 #1143269 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Re: Hmm, erg bruikbaar

Cojones schreef : de aansluiting op de turbo te (laten) bakken?
Michael, Volvo 940 Se

Zal lastig worden en als het al lukt is de kans zeer groot dat hij er net naast de las een keer afscheurt.
Ik denk dat je dan beter een custom-made pijp kan laten maken. Ik loop met dezelfde gedacht icm een 2 traps boostcontroller. Heb zelfs gedacht over een groter turbo maar deze is nog heel.

Moderators: Jerry Stam