Niet starten als motor warm is.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
29-07-2006 20:48 #1056022
door V700 register
Beste Vovi
Ik heb sedert vandaag een nieuwe storing. Op de site is van alles te vinden, maar ik zie door de bomen het bos niet meer.
Klachten: Volvo 940 B230FB, 1992, benzine, rijdt heerlijk, start goed, maar als hij warm is en ik ga tanken, dan start hij niet maar blubbert wat.. na 5 min wachten loopt hij weer als nieuw. Veel over dit probleem gelezen maar niet echt een oplossing gevonden. Het schijnt een 940 kwaal, maar een nieuwe heeft het niet, dus moet het toch aan iets liggen.
wie o wie weet raad
Niet starten als motor warm is. is gemaakt door V700 register
Beste Vovi
Ik heb sedert vandaag een nieuwe storing. Op de site is van alles te vinden, maar ik zie door de bomen het bos niet meer.
Klachten: Volvo 940 B230FB, 1992, benzine, rijdt heerlijk, start goed, maar als hij warm is en ik ga tanken, dan start hij niet maar blubbert wat.. na 5 min wachten loopt hij weer als nieuw. Veel over dit probleem gelezen maar niet echt een oplossing gevonden. Het schijnt een 940 kwaal, maar een nieuwe heeft het niet, dus moet het toch aan iets liggen.
wie o wie weet raad
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
29-07-2006 22:27 #1142981
door V700 register
<font face="arial,helvetica,sans-serif"></font>
<font face="tahoma,arial,helvetica,sans-serif">Meneer Groot, dit klinkt als de beroemde, CQ beruchte CIS-klep.</font>
<font face="Tahoma">Dit is niet zozeer een kwaal, danwel een voorkomend probleem wat blijkbaar bij Volvo hoort. Ik heb hetzelfde en naarmate de temperatuur stijgt boven de 30 deste erger het wordt. Maar reinigen is vaak voldoende voor weken ongestoord startgenoegen.</font>
<font face="tahoma,arial,helvetica,sans-serif"></font>
<font face="tahoma,arial,helvetica,sans-serif">
Mark I
</font>
Beantwoord door V700 register in topic CIS-klep
<font face="tahoma,arial,helvetica,sans-serif">Meneer Groot, dit klinkt als de beroemde, CQ beruchte CIS-klep.</font>
<font face="Tahoma">Dit is niet zozeer een kwaal, danwel een voorkomend probleem wat blijkbaar bij Volvo hoort. Ik heb hetzelfde en naarmate de temperatuur stijgt boven de 30 deste erger het wordt. Maar reinigen is vaak voldoende voor weken ongestoord startgenoegen.</font>
<font face="tahoma,arial,helvetica,sans-serif"></font>
<font face="tahoma,arial,helvetica,sans-serif">
Mark I
</font>
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
29-07-2006 22:43 #1142984
door V700 register
Hoi Mark
Alvast bedankt voor het meedenken.
De Cis klep heb ik een maand geleden vervangen door een gloed nieuwe. Samen met een temperatuursensor. (Hij liep nl niet mooi stationair en de choke bleef open) Als hij nu stationair draait loopt hij als een zonnetje. Ook als ik de airco aanzet, zie je de Cis klep direct ingrijpen. En blijft hij netjes stationair draaien.(Bij de defecte Cisklep sloeg hij af en /of ging hoog in de toeren razen)
Koude start doet hij ook voorbeeldig. Geen gas er bij, alleen het sleuteltje even draaien en hij slaat aan en loopt direct fraai.
Maar oh wee als ik een kilometer heb gereden en hem dan afzet...
Wat zou het verder kunnen zijn?
marcel
Beantwoord door V700 register in topic Hoi Mark
Alvast bedankt
Hoi Mark
Alvast bedankt voor het meedenken.
De Cis klep heb ik een maand geleden vervangen door een gloed nieuwe. Samen met een temperatuursensor. (Hij liep nl niet mooi stationair en de choke bleef open) Als hij nu stationair draait loopt hij als een zonnetje. Ook als ik de airco aanzet, zie je de Cis klep direct ingrijpen. En blijft hij netjes stationair draaien.(Bij de defecte Cisklep sloeg hij af en /of ging hoog in de toeren razen)
Koude start doet hij ook voorbeeldig. Geen gas er bij, alleen het sleuteltje even draaien en hij slaat aan en loopt direct fraai.
Maar oh wee als ik een kilometer heb gereden en hem dan afzet...
Wat zou het verder kunnen zijn?
marcel
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
31-07-2006 15:45 #1143075
door V700 register
Da's een lastige.
Ik zou gewoon de "normale" start probleem veroorzakers 1 voor 1 aanpakken.
Het kan nl. zijn dat 1 van die veroorzakers af en toe of onder invloed van temperatuur actief word. Ik ben wel benieuwd wat is, dus laat maar het ons weten als je het gevonden hebt.
Joost.
Beantwoord door V700 register in topic leuk probleem
Da's een lastige.
Ik zou gewoon de "normale" start probleem veroorzakers 1 voor 1 aanpakken.
Het kan nl. zijn dat 1 van die veroorzakers af en toe of onder invloed van temperatuur actief word. Ik ben wel benieuwd wat is, dus laat maar het ons weten als je het gevonden hebt.
Joost.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
31-07-2006 19:12 #1143081
door V700 register
Heb ik ook gehad in een 740 met B230F: bleek relais te zijn van de benzinepomp, gelocaliseerd bij de zekeringenkast/middenconsole.
joris
Beantwoord door V700 register in topic relais brandstofpomp
Heb ik ook gehad in een 740 met B230F: bleek relais te zijn van de benzinepomp, gelocaliseerd bij de zekeringenkast/middenconsole.
joris
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
31-07-2006 21:00 #1143085
door V700 register
Goed idee van het relais.
Die ga ik vervangen!
Het is redelijk reproduceerbaar, als hij warm is start ie heel raar of niet.
dus dat is mazzel.
marcel
Beantwoord door V700 register in topic okee
Goed idee van het relais.
Die ga ik vervangen!
Het is redelijk reproduceerbaar, als hij warm is start ie heel raar of niet.
dus dat is mazzel.
marcel
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
11-08-2006 22:34 #1143752
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic doet het (denk ik)
Joris bedankt,
ik heb het relais vervangen en hij blijft het doen. (Helaas is op dat moment het weer zo veranderd dat ik het niet 100% zeker weet)
Maar hij blijft tot nu toe ook warm starten!!
marcel
ik heb het relais vervangen en hij blijft het doen. (Helaas is op dat moment het weer zo veranderd dat ik het niet 100% zeker weet)
Maar hij blijft tot nu toe ook warm starten!!
marcel
Moderators: Jerry Stam