Koelventilator.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
23-07-2006 15:41 #1055937 door V700 register
Koelventilator. is gemaakt door V700 register
Een beetje Audi of Volkswagen en al helemaal Renaults van de nieuwe garde, komen meestal hevig hyperventilerend op hun Zuid-Franse aan, waar de ventilator nog een dik kwartier staat na te koelen.
Ik heb de fan van mijn 940 nog nooit boven het motorgeronk uit horen komen, behalve in de eerste versnelling, laat staan dat de fan nog aanslaat bij het stilzetten van de motor.
Klopt dat?
Ohja, temperatuur perfect in het midden, zelfs met lekke radiator, motor loopt prima en niet luider dan nodig.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
25-07-2006 12:10 #1142705 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Koelfan

Als ik de ramen open heb dan hoor ik de fan wel aan en uitgaan maar ik heb ook geen last van motorgeronk.
Wat ik wel hoor onder de motorkap is de stuurbekrachtigingspomp bij sturen en de v snaren.
En als het heel warm is en de motor is lekker warm dan loopt bij mij de fan wel door na uitzetten van het kontact maar dat is maar een paar seconden en niet zoals andere auto's een paar minuten.
Nou hoor ik wel op de caravansite's dat de meeste mensen met een koelprobleem een franse auto hebben, wel raar dat ze die problemen ook vaak in frankrijk hebben met de caravan.
Je zou verwachten dat ze dat in die landen juist goed voor elkaar hebben.
Blijkbaar hebben ze het bij Volvo bij de 7 en 9 serie zo goed voor elkaar dat de motor nooit te heet word.
Of.......... zouden ze de meter zo gemaakt hebben dat hij echt niet verder kan dan de middenstand?
Mijn lpt levert 135pk maar na een beetje tunen kan het ook 200pk worden of nog meer en dan worden de redblocks ook niet te heet en ze halen er wel 300pk uit met hetzelfde koelsysteem dus ze hebben het echt wel goed voor elkaar denk ik met de koeling.
mvg Jerry.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
25-07-2006 16:42 #1142724 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic koelfan topic 2

<font face="arial,helvetica,sans-serif"></font>
<font face="arial,helvetica,sans-serif"></font>
<font face="tahoma,arial,helvetica,sans-serif">De koelventilator van een Volvo is inderdaad vrij stil. Pas in de hoogste stand hoor je iets als je in de auto zit.</font>
<font face="Tahoma">Dat Audi's en VW's lang doordraaien komt omdat de koelventilator niet achter het contact zit maar rechtstreeks op de accu. Ook hebben alle VW-auto's, en dat zijn nogal wat merken, een elektrisch waterpompje als extra. En dat pompje blijft draaien op basis van koelwatertemperatuur.</font>
<font face="Tahoma">Tot slot : dat Franse auto's te heet worden komt omdat het Franse Volk geen caravanners zijn. En dus passen de fabrikanten de koeling niet aan. Wie dus met een Franse auto gaat caravannen doet er goed aan om de koelradiator te vervangen door een van een Turbo Diesel. Die zijn het grootst en passen gewoon voorin ! </font>
<font face="tahoma,arial,helvetica,sans-serif"></font>
<font face="tahoma,arial,helvetica,sans-serif">
Mark I
</font>

Moderators: Jerry Stam