turbodruk en warm weer. JanV

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
21-07-2006 14:41 #1055893 door V700 register
turbodruk en warm weer. JanV is gemaakt door V700 register

Even een nieuw draadje van maken.
@JanV: Dat de vulling (zuurstof) minder is met warm weer begrijp ik, zelfs de intercooler kan dat niet compenseren.
maar neemt dan ook de druk die de turbo levert af, dus lees je minder druk op je drukmeter af? Bij mij iig wel.
En waarom levert de turbo geen druk als je stilstaat en flink gas geeft?
Hoe is dat bij anderen?
Sicco
945 (model 1996) met LPT/LPi G3 (en MBC)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
21-07-2006 16:46 #1142493 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Turbodruk

Bij stilstaan en flink gasgeven klopt het dat je geen druk opbouwd en dat komt denk ik omdat de motor makkelijker in toeren klimt dan met rijden en flink gas geven.
Ik rij nu zelf in een 945 lpt op lpt g3 en ik bouw ook pas druk op met wegrijden en alleen als ik wat extra gas geef.
Bij deze temperaturen heb ik bijna geen verlies maar ik rij rond met een iets verhoogde druk en dat kan de mitsubishi nog wel aan.
Mijn 745 tic uit 87 met verhoogde druk had precies het zelfde maar kon meer druk aan omdat het een 2 liter was en hij had de fijnere garret die volgens mij iets groter is en veel mooier klinkt.
Mijn volgende auto word ook weer een 87er 745 tic op lpi, die fluit lekker van 0 tot 100 onder de 7 sec en fluit daarna door naar 230.
Ik geloof dat de mitsubishi niet kan fluiten.
De interkoeler heeft met deze warmte meer problemen met terugkoelen en bij de subaru wrc hebben ze dat opgelost door water over de interkoeler te sproeien en zoals je weet koelt water veel beter dan lucht.
Je kan zelf zoiets gaan maken met een tankje en een ruitensproeier motortje of zoiets.
mvg Jerry

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Jerry Stam