lpi info en vraag

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
20-07-2006 16:48 #1055878 door V700 register
lpi info en vraag is gemaakt door V700 register

Ik vond een interessant pdfje over autogassystemen.
<a href=" www.trainingen.innovam.nl/pdf/EAT243Zelf.pdf "> www.trainingen.innovam.nl/pdf/EAT243Zelf.pdf
Zelf ben ik op zoek naar dat verdaaide onderbreekrelais van de benzine injectoren. Ik kan dat kastje (of 2?) niet vinden in mijn 945 ic 230 FK met vialle systeem g3 (en MBC voor wat extra's.) Wie, misschien foto?
(Ik vind namelijk dat ik te snel door mijn voorraadje benzine ben.) Hoe controleer je eigenlijk of je katalisator verstopt zit? Ik heb geen foutcodes overigens maar vind de power wat teruglopen.)
Sicco

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
20-07-2006 20:03 #1142465 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic benzine gebruik

Jammer genoeg is het vialle lpi systeem niet perfect en bij Vialle zelf kan je ook niet terecht voor oplossingen.
Met deze temperaturen start mijn auto op benzine en schakeld na een paar meter op gas maar in de winter duurd het mij ook veel te lang.
Ik heb begrepen dat hij pas overschakeld als de inlaatemperatuur en labdasensor warm genoeg is en het kan zijn dat de koelwatersensor ook mee mag beslissen.
Maar als jij een oplossing weet hoor ik het graag en ik wil graag mee helpen denken en zoeken.
Ik heb dezelfde instalatie in een 98er lpt.
mvg Jerry.

• Timen Smit
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
20-07-2006 23:20 #1142475 door Timen Smit
Beantwoord door Timen Smit in topic Werking katalysator controleren.

Een mogelijke manier is om voor de kat. de CO-meetsensor in te brengen. Dit kan door een gaatje in de uitlaat te boren. Als je dan ook het CO achteraan in de uitlaat meet dan weet je hoe goed je kat werkt. Het gemaakte gaatje las je daarna weer dicht.
Timen

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
21-07-2006 08:05 #1142478 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic temperatuur

Een werkende kat is aan de inlaatkant kouder dan aan de uitlaatkant dus je kunt de temperatuur meter maar of dat met een turbo ervoor ook nog zo is weet ik niet.
mvg Jerry.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
21-07-2006 10:15 #1142483 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic dat de power wat terugloopt

dat de power wat terugloopt klopt zeker: luchttemperatuur van 30+C t.o.v 0C scheelt nogal in vulgraad.
De beperkende factor in het geheel is de kleine turbo, deze gaat vanaf 0,8 bar de lucht behalve comprimeren ook snel opwarmen. Die 2 factoren werken tegen elkaar in. boven de 1,2bar is dan ook de meerwaarde van extra boost verdwenen omdat de turbo de lucht dan zo staat op te warmen (interne frictie) dat de vullinggraad in de cilinders niet meer toe neemt.
Niks aan de hand dus, straks als het koeler wordt heb je alle power weer terug.

Moderators: Jerry Stam