injector(brug?)rail vervangen

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
20-07-2006 13:54 #1055876 door V700 register
injector(brug?)rail vervangen is gemaakt door V700 register

Wie kan me vertellen waar ik op moet letten als ik de injectorrail wil vervangen ? Ik heb nogal last van teveel zuurstof in het brandstofmengsel en zag dat de injectorrail aan de achterkant wat scheef zit en aldaar met draad is vastgemaakt. Het kan dus zijn dat hierdoor een injector niet geheel op zijn plaats zit in dat er daardoor zuurstof binnen dringt.

Groet,
Roger Kuypers
Wolvega

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
20-07-2006 16:02 #1142449 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic dat kan maar dat hoeft niet

dat kan maar dat hoeft niet te zijn opgelost met het vervangen van de rail zelf.
De rubber ringetjes waarmee de injectoren in de kop sealen willen nog wel na verloop van tijd uitharden. Hierlangsaf kan dan valse ongemeten lucht worden aangezogen (werkt verarmend op het mengsel.)
een versleten gasklepas of gasklepaslagering kan er ook voor zorgen dat daar valse lucht wordt aangezogen.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
20-07-2006 18:15 #1142455 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Hallo Jan,ik heb inmiddels

Hallo Jan,
ik heb inmiddels de injectoren en de rubbertjes van het oude blok van Toon. De injectorrail kreeg ik niet van de benzineleiding ontdaan, die zat muurvast. Voorlopig wat kruipolie op gespoten en even een paar dagen laten intrekken. Mij injectorrail zit aan de achterkant (bij het schutbord) hartstikke scheef en is met draad aan het spruitstuk vastgezet. Reden voor mij om hem toch te vervangen. Ik zal ook even de gasklepas controleren. Dat die ook voor valse lucht kon zorgen wist ik niet. Bedankt voor de tip.
O ja, soms heb ik bij het gas loslaten en op de motor afremmen een "zeer sportief" geplof in de uitlaat. Komt dat ook van teveel lucht ? (bij mij persoonlijk vaak wel!)

Groet,

Roger Kuypers

Wolvega

Volvo 740 Turbo Intercooler
1989 Italie B200ET Black(line) Sedan 188.600
<a href=" members.home.nl/rpakuypers ">
members.home.nl/rpakuypers

Moderators: Jerry Stam