km teller 940

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
19-07-2006 13:47 #1055853 door V700 register
km teller 940 is gemaakt door V700 register
De km teller van mijn 940 werkt nog steeds niet. Na het uitproberen van 2 andere km tellers bleef de naald op 0 staan er kwam er geen kilometertje er bij op. Er zal dus wel wat anders aan de hand zijn. Heeft iemand een idee ? Zit er ergens een sensor ? Een verborgen zekering (die op de blauwe print is ok) ? Of nog iets anders ?

mvg
Sylvo

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
19-07-2006 21:03 #1142407 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Electrisch of mechanisch

Misschien een domme vraag van mij, gebeurt de aandrijving van de kilometerteller niet mechanisch met een staalkabeltje dat ronddraait? Of gebeurt dit met een soort van electrische pulsen? Ik dacht eerst aan een gebroken kabeltje...

• Mathy van Nisselroy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
20-07-2006 00:23 #1142423 door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Elektrisch
Hallo Hugo

Als ik het me goed herinner, worden elektrische pulsjes gebruikt. Er zit een pulsgever op het differentieel met daaraan drie draadjes. Plus, Min en de pulsjes.

Ik denk dat Sylvo eerst eens moet kijken, of ie een plus en een massa/min heeft. Als ie die vindt, kan ie gaan kijken of er pulsjes aankomen.

groetjes

Mathy

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
20-07-2006 09:12 #1142430 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic plus en een massa/min

De tweede teller die Sylvo geprobeerd heeft was van mij en die werkte dus ook niet maar volgens Sylvo werkte zijn eerste teller af en toe wel na een klap op het dashboard dus de pulsgever in de achteras zal het probleem niet zijn, (ik weet natuurlijk niet hoe hard Sylvo kan slaan).
Ik denk dus ook dat er geen stroom op de teller staat en dat er ergens onder het dashboard een los draadje of slecht contact zit.
Of er stroom op staat zou je naar mijn mening kunnen meten maar hoeveel stroom moet er op welke van de 4 draden staan die naar de teller gaan.
1 draad van de plus 12 volt? en 1 draad min/massa en de laatste 2 gaan naar de pulsgever lijkt mij.
mvg Jerry.

Moderators: Jerry Stam