Imitatiesnaren voor Turbo Diesel

• bouke maas (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
16-07-2006 13:01 #1055817 door bouke maas (GAST)
Imitatiesnaren voor Turbo Diesel is gemaakt door bouke maas (GAST)
Misschien een weetje wat bij anderen al lang bekent is, maar ik heb gisteren de snaren van mijn diesel vervangen door originele volvo snaren. Bij nadere inspecte bleken de originele 2 a 3 mm breder te zijn! Dit is waarschijnlijk de reden dat ik sinds dat ik de auto heb, heb zitten klooien met slippende snaren. Ik dacht dat misschien de pullies versleten waren, maar niks hoor.

Gr. Bouke

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
16-07-2006 13:10 #1142217 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Imitatiesnaren voor Turbo Diesel

Hej hej Bouke,
niet vergeten om na 500 kilometer even de snaren na te stellen.
Het zelfde geldt ook voor pakkingen, gebruik alleen maar de orginele van Volvo, deze gaan echt langer mee.
Hej dÃ?Â¥ Toon
moderator
<a href=" www.duodiets.com/fotoalbum/index.php?cat=2 ">

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
19-07-2006 22:04 #1142412 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Euh....

Euh, wat zijn snaren?

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
19-07-2006 22:09 #1142413 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Moet beter eens....

....voor ik iets vraag. Jullie bedoelen V-riemen zeker.....
Gr.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
19-07-2006 22:20 #1142414 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ik heb geen problemen met

Ik heb geen problemen met imitatie :D

gr JG
940 2.3i GL LPG 09-'91

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
20-07-2006 02:53 #1142428 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Imitatie snaar bestaat niet.

Het gaat er niet om of er Volvo op staat, dat laat Volvo er gewoon opzetten bij de fabrikant waar ze het inkopen. Het gaat er om of er de juiste maatvoering wordt gebruikt, op de riemen staat een maat, dit is een algeheele maatvoering. En wat het probleem is met versleten riemen, is dat ze dieper in de poelie gaan lichen. Waar door ze uiteindelijk de onderkant van de poelie raken, met als gevolg dat de snaar geen grip meer heeft en gaat slippen. Dus dat er Volvo op staat heeft niks met de 2 a 3 milimeter verschil te maken in vergelijking tot de oude riemen. Het kan zijn dat de riemen echt zo versleten zijn, dat ze de onderkant van de poelie raken. Of dat ze bij de oude situatie een te smalle riem hebben gemonteerd.

Gr Bart.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
20-07-2006 13:40 #1142442 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Vsnaren

Er bestaan volgens mij ook geen imitatie snaren omdat er door de autofabrikant ook weer snaren ingekocht worden.
Net als accu,s / dynamo,s / banden / enz.
Maar zoals Bart al melde is de maat op de snaar wel erg belangrijk (lengte plus dikte) en ook waar voor de snaar gebruikt gaat worden.
Er zijn snaren te koop voor aandrijvingen in droge / koude / natte / warme /omgevingen wel of niet bestendig tegen zuren of olien enz.
Maar ga naar een automaterialenzaak en vraag om de snaar voor jou auto en dan krijg je een goede snaar die geschikt is voor jou auto en voor een leuke prijs of vraag aan de Volvo dealer de juiste snaar en de kans is groot dat je dezelfde snaar krijgt met een andere opdruk voor iets meer euro's.
Dus soms is orgineel beter en soms alleen maar duurder.
Als ik onderdelen zoek voor mijn Volvo bel ik altijd eerst even in de ronte en daarna bestel ik meestal bij estate-services en ben ik inclusief verzendkosten vaak nog goedkoper uit.
mvg Jerry.

• André Struis
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
20-07-2006 19:42 #1142461 door André Struis
Beantwoord door André Struis in topic DE maat

Andre Struis - lid 514 945 LPT + CHIP
De maat daar gaat het nou net om. Ik vond die originele Volvo snaren ook nogal aan de prijs.
Originele Volvo snaar meegenomen naar de V-snaren boer, het V-profiel is geen probleem, maar de lengte dat is altijd zoeken naar een compromis.
Dus origineel monteren dan maar. En hoeveel snaren gebruik je nou helemaal in een autoleven?

Andr�©

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
20-07-2006 19:50 #1142463 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic lengte snaar

loopt bij de snarenboer per cm op dus de juiste lengte zit er altijd wel tussen dacht ik.
mvg Jerry.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
20-07-2006 20:45 #1142466 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ik heb de proef gedaan

Ik had hier thuis nog een nieuwe riem lichen voor een Volvo blok, de B14.4E ( Renault) dit blok zat in m'n 340 (ja daar heb ik ook ingereden).
Riem zat in de verpakking, deze was van het merk Gates, de maat die er op staat is : AVX10 x 1238La . De maat AVX10 staat voor de breedte: 10 milimeter, 1238La staat voor de lengte 1238 milimeter om dit te meten heb ik uhm door geknipt, en het klopte dus ook. Ik heb nog wat onderdelen catalogus lichen van de 340 en wat staat er bij de V riem voor de dinamo: AVX10 x 1238La.
Conclusie, er is geen speciale Volvo maat, is allemaal aan een algemene maatvoering verbonden. Het enige verschil is dat er bij de snaar die uit de Gates Fabriek komt Gates op staat, en die andere snaar die ook uit die Fabriek komt Volvo op staat.

Gr Bart.

Moderators: Jerry Stam