Olie in de LMM

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
07-07-2006 19:26 #1055682 door V700 register
Olie in de LMM is gemaakt door V700 register
In een poging de magneet koppeling uit de aircopomp te halen, wat technisch moet kunnen volgens deltamil, heb ik het luchtfilter van zijn plek gehaald, waarvoor ik ook de LMM losgetrokken heb.
Toe ik die in mijn hand had, zag ik olie in het gaasje zitten, wat volgens mij niet hoort, of vergis ik me daarin?
Het is niet veel, geen laag olie ofzo, maar vochtig en na tien minuten daar beneden hangen valt er eindelijk 1 druppel olie uit.
Toch, hoe kan dat, en moet ik er iets aan doen.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
07-07-2006 20:06 #1141778 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Is normaal

Hoi Bas, dit is een normaal verschijnsel, zeker als je al wat kilometers er op heb zitten met dit blok.
Het is olie van je carterontluchting die op je inlaat spruitstuk uitkomt, als je wat last heb van overdruk .
Hoef je je geen zorgen over te maken, het bewijst in ieder geval dat je carterontluchting open is.
Om te testen hoe erg je overdruk is, kan je dit door middel van de jiggle test controleren.
Met stationair draaiende motor de olievuldop losdraaien en gewoon er op laten lichen, zuigt de dop zich zelf vast dan zou dit perfekt zijn. Doet ie dit niet en begint ie te rammelen, ga dan met de gasrol voorzichtig het gas iets opvoeren. Als ie zich dan vast zuigt heb je iets last van overdruk, niets om je zorgen over te maken. Als er al een ton of wat op staat, kan je niet meer verwachten dat het werkt als nieuw. Heb je echter dat met opgevoerd gas de dop zich totaal niet laat vast zuigen, dan kan je denken of een motor revisie op z'n plaats is. Dit alles moet wel met een niet vervuilde carterontluchting gebeuren, anders krijg je een vertekend beeld.

Gr Bart.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Jerry Stam