schurendgeluid in zijn derde en vijfde versnelling volvo 940
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
03-07-2006 15:08 #1055611
door V700 register
schurendgeluid in zijn derde en vijfde versnelling volvo 940 is gemaakt door V700 register
Beste Forumleden,
Ik ben sinds kort in het bezit van geweldige volvo 940 gl u9 bouwjaar 1991 ( 290,000km).
Het enige wat niet bevalt is het schurende geluid als de auto in zijn derde of vijfde versnelling rijdt.
Volgens de vorige eigenaar een bekend volvo 940 probleem??
In de andere versnellingen rijdt de auto zonder extra geluid.
In het algemeen rijdt de auto perfect het geluid is aleen heel irritand en ik wil probleem graag verhelpen.
Wordt het toch de hele versnellingsbak vervangen of heeft iemand nog een andere suggestie?
Alvast dank voor uw reactie.
vriendelijke groet, Melvin.
Ik ben sinds kort in het bezit van geweldige volvo 940 gl u9 bouwjaar 1991 ( 290,000km).
Het enige wat niet bevalt is het schurende geluid als de auto in zijn derde of vijfde versnelling rijdt.
Volgens de vorige eigenaar een bekend volvo 940 probleem??
In de andere versnellingen rijdt de auto zonder extra geluid.
In het algemeen rijdt de auto perfect het geluid is aleen heel irritand en ik wil probleem graag verhelpen.
Wordt het toch de hele versnellingsbak vervangen of heeft iemand nog een andere suggestie?
Alvast dank voor uw reactie.
vriendelijke groet, Melvin.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
03-07-2006 23:37 #1141454
door V700 register
Hey Melvin, Heb je al eens gekeken of er nog genoeg olie in de bak is? Ik ben wel niet zo technisch aangelegd maar het is het eerste dat bij mij opkomt. Ik heb bij mijn vorige auto een bak kapot gereden door te weinig olie...
Groet, Hugo
<u>Gegevens auto:</u>
Merk: Volvo
Type: 94577 (940 GL Estate)
Motor: D24
Vermogen: 82pk. + 1 ezel
Beantwoord door V700 register in topic Hey Melvin, Heb je al eens
Hey Melvin, Heb je al eens gekeken of er nog genoeg olie in de bak is? Ik ben wel niet zo technisch aangelegd maar het is het eerste dat bij mij opkomt. Ik heb bij mijn vorige auto een bak kapot gereden door te weinig olie...
Groet, Hugo
<u>Gegevens auto:</u>
Merk: Volvo
Type: 94577 (940 GL Estate)
Motor: D24
Vermogen: 82pk. + 1 ezel
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
04-07-2006 19:33 #1141521
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Hoi hugo,
Hoi Hugo om eerlijk te zijn heb ik dat nog niet laten doen, ga morgen meteen maar eens actie ondernemen. Dank.
Groet, Melvin.
Groet, Melvin.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
04-07-2006 21:39 #1141544
door V700 register
Hoi, Melvin,
Ik heb precies hetzelfde. Genoeg olie in de bak. Ik heb bij een paar bedrijven navraag gedaan en heb inmiddels een ' nieuwe ' bak liggen. Het schijnt een kapot hoofdlager te zijn veroorzaakt door een kapot toplager. De hoofdas krijgt dan teveel ruimte op de lagers. Mijn vorige eigenaar had er reeds 80000 mee gereden en ik nu ook weer 10000. Ik vind het ook irritant en ga dus binnenkort aan de slag. Eerst mijn motor in elkaar en dan gaat het gebeuren. Succes, Rob Albert
Beantwoord door V700 register in topic geluid in de bak
Hoi, Melvin,
Ik heb precies hetzelfde. Genoeg olie in de bak. Ik heb bij een paar bedrijven navraag gedaan en heb inmiddels een ' nieuwe ' bak liggen. Het schijnt een kapot hoofdlager te zijn veroorzaakt door een kapot toplager. De hoofdas krijgt dan teveel ruimte op de lagers. Mijn vorige eigenaar had er reeds 80000 mee gereden en ik nu ook weer 10000. Ik vind het ook irritant en ga dus binnenkort aan de slag. Eerst mijn motor in elkaar en dan gaat het gebeuren. Succes, Rob Albert
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
09-07-2006 19:26 #1141880
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic geluid in de bak
Hoi Rob,
Inderdaad in mijn bak zat ook voldoende olie, ik heb er na aanleiding van jou verhaal ook voor gekozen om een ander ge reviseerde bak te plaatsen. En dan maar hopen dat we weer zonder nare bijgeluiden kunnen rijden.
Jij ook succes!
Groet, Melvin.
Inderdaad in mijn bak zat ook voldoende olie, ik heb er na aanleiding van jou verhaal ook voor gekozen om een ander ge reviseerde bak te plaatsen. En dan maar hopen dat we weer zonder nare bijgeluiden kunnen rijden.
Jij ook succes!
Groet, Melvin.
Moderators: Jerry Stam