interieur/stoffilter reinigen of vervangen

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
01-07-2006 22:48 #1055588 door V700 register
interieur/stoffilter reinigen of vervangen is gemaakt door V700 register

Beste Volvo rijders,
Ik heb al enige tijd de indruk dat mijn aanjager/blower niet maximaal werkt. De reden hiervoor zou volgens de aircoreparateur kunnen zijn dat het interieur/stoffilter verstopt zit.
Heb inmiddels de paravan verwijderd en zag daar onder de kunststofafdekkap rechtsvoor de scacht van het blowerhuis. Overigens zat (of lag daar eerder los bovenop) een beugel, (ronde pijp 12 cm/1cm met 2 platte uiteinden en hierdoor bouten). Iemand enig idee waar deze voor dient?
Nu mijn vraag: in de schacht zag ik onderin inderdaad een rond filter zitten. Is deze vanaf hier te verwijderen, heb het namelijk ook vanachter het dashboardkastje bekeken en dat lijkt mij minder logisch. Iemand ervaring met het reinigen en/of vervangen van dit filter?
Natuurlijk hoor ik het ook graag als iemand een andere oorzaak vermoed.
Bedankt alvast weer voor jullie tips!
Groet, Joost

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Adrian Maarleveld
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
03-07-2006 10:19 #1141392 door Adrian Maarleveld
Beantwoord door Adrian Maarleveld in topic losse onderdelen
Het losse deel is de bevestiging van het blowerhuis. Het blowerhuis zal nu los hangen en de blower trekt waarschijnlijk valse lucht vanuit het interieur. Het zelfde effect als de recirculatie stand. Het ding waar je opkijkt is de fan van de blower lijkt me. Volvo levert geen interieurfilters voor de 700 en 900. In de aftermarket worden wel filters geleverd die je met je losse onderdeel inklemt voor de luchtingang.

Adrian
740 91 D24 M47 airco 497k
940 96 B230FK AW71L ecc 135k

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Jerry Stam