buitentemperatuur meter elektra

• Mathy van Nisselroy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
29-06-2006 21:27 #1055554 door Mathy van Nisselroy
buitentemperatuur meter elektra is gemaakt door Mathy van Nisselroy
Ik kan het niet vinden op het forum, derhalve: In mijn volvo 945 van 92 is geen kabelboom te vinden voor de buitentemperatuur meter te vinden. Inmiddels heb ik, na een klein onderzoekje bij slopers kunnen vaststellen dat; groen/rood en geel/groen naar de meter lopen. Wie kan mij aan de rest van het elektriciteits schema helpen: wit=? oranje=? blauw=? zwart=? Ik kan dan zelf een kabelboompje maken. Alvast bedankt. <a href="mailto:ite@planet.nl">ite@planet.nl

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Mathy van Nisselroy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
29-06-2006 23:46 #1141192 door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Even uit het hoofd
Hallo Ite

In een 700/900 bouwjaar 88-92 zit GEEN kabelboom voor de digitale buitentemperatuurmeter. Dat staat ergens hier op het forum, want dat heb ik er zelf opgezet. Zoek maar eens naar "montageset", maar ook als je op "buitentemperatuurmeter" zoekt, vind je genoeg over de inbouw van een digitale buitentemperatuurmeter. Een draadje of vier, vijf moet je alleen al van mijn hand kunnen vinden.

Even uit het hoofd. Blauw en wit sluit je aan op de draadjes die de verlichting van de aansteker verzorgen d.m.v. knijpverbinders. De draadjes waar je ze op klemt hebben ook de kleuren blauw en wit. (Toch maar even de inbouwhandleiding erbij gepakt. Oeps, heb ik dat ding nog niet gescand?) Zwart sluit je aan op de massa onder de zekeringenbak (tussen de eerste en de tweede rij relais) en de oranje draad sluit je aan op zekering 14. Aan de onderkant van de zekeringenbak zie je meer oranje kabels. Daar zit waarschijnlijk ook nog een pin waar je de stekker op kunt steken.

Montageset kost dacht ik net geen 25 euro en bevat alles behalve meter en sensor. Maar dat staat al in bovengenoemd draadje.

Groetjes

Mathy

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
30-06-2006 09:33 #1141204 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic heel erg bedankt!
heel erg bedankt!

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
30-06-2006 22:08 #1141234 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic De oranje draad zit bij mij

De oranje draad zit bij mij op 14-3, om precies te zijn, met zo'n knijpverbinding. Daar zat ie namelijk ook in de sloper waar ik hem uithaalde.
Antoine
Huidige vloot: 740 GL estate, 1990, 115pk, 325.250 Citro�«n AX 1.1RE, 1988, �±100pk, kmstand onbekend

Moderators: Jerry Stam