Heeft er iemand ervaring met gas/lpg rijden in een 760 2800 en automaat

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
19-06-2006 22:37 #1055429 door V700 register
Ik heb een 760GLE met 2800 motor (PRV) en automaat gekocht en krijg negatieve geluiden van de gas inbouw station. Deze motoren hebben erg veel last van backfire en hij wil liever er geen gas/lpg inbouwen i.v.m deze ervaring.Hebben jullie de zelfde ervaring??

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
20-06-2006 18:56 #1140529 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic zoek ns verder op deze site
Dag Chris,

Deze vraag is nog heel onlangs gesteld voor net dezelfde motor en dezelfde auto. 1 persoon rijdt er al een tijdje mee en heeft hem tweedehands op gas gekocht: geen problemen. Die persoon weet ook nog waar die gasinstallatie ingebouwd werd. Ns zoeken in de berichten van de laatste week, schat ik...

Ikzelf heb dezelfde berichten als jou gehoord. Persoonlijk rij ik er te weinig mee om op dit moment voordeel uit gas te halen, dus ik stop de zoektocht.
1990 witte 764 GLE - V6 PRV B280F-motor en AW72-transmissie - 182d km
De betaalbare Limousine!

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
20-06-2006 20:45 #1140543 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic gas injectie

Er rijd bij mij in de buurd een Volvo 264 rond met gas injectie en het bevalt prima zonder problemen en daar staat dacht ik de zelfde motor in en ook een automaat.
Ik bedoel dus niet het Viale lpi waar het vloeibaar ingespoten word maar een systeem met verdamper en gas injectoren.
Ik denk dat het systeem van Viale ook probleemloos zal werken maar een ouderwets systeem met verdamper en mengstuk in het inlaattraject zou ook prima moeten werken.
Mijn Volvo 164 rijd rond met twee mengstukken (1 achter elke carburatuur) en dat werkt ook prima maar dat is een Volvo redblock met 6 cilinders in lijn.
Zoek eens iemand op die veel inbouwd in oltimers en vraag het daar eens.
Mvg Jerry.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
22-06-2006 18:48 #1140668 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic PRV avec GPL
Chris,

Die Fransen draaien alles om. LPG=GPL, NATO =OTAN.

Nu welk bouwjaar is de motor? Nieuwe B280 of oudere B28?

De mijne (B280) backfired af en toe op LPG, zeg 4 tot 3 maal per jaar. Ik denk de B28 hetzelfde. Maar dat is niet erg hoor. Er zitten nogal grote inlaatspruitstukken op die mede aanleiding geven. Kleppen gewoon aan de ruime kant afstellen.
De PRV rijdt prima op gas (verdamper princiepe). Wat je wel kan doen (aanrader) is een openluchtfilter monteren op de plaats van het "oude" luchtfilterhuis. Eeen ITG is een heel goed exemplaar (GEEN K&N nemen). Als je een enorme backfire krijgt, blijft de boel en met name de LMM gewoon heel.

Robert

• Mathy van Nisselroy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
22-06-2006 19:46 #1140674 door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic De ene wel en de andere niet
Hallo Robert

Is de ITG in dit specifieke geval beter dan K&N, of is ITG gewoon altijd beter dan K&N? Kun je ook aangeven waarom dat zo is?

Groetjes

Mathy

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
26-06-2006 19:12 #1140891 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic ITG vs K&N
Mathy,

K&N is een poor-mans filter, ITG professioneel, ook wel duurder. Het is een prachtig filter. K&N slipt ook snel dicht heb ik gehoord. Ik heb het NIET nagemeten.

Robert.

• Mathy van Nisselroy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
26-06-2006 20:58 #1140897 door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic ITG in vergelijking met K&N
Hallo Robert

Vertel eens wat meer over die ITG filters? Zoals o.a.:
Is het een "drop in" vervanging voor de standaard Volvo filters?
Wat kost zoiets?
Hoe is de filtering in vergelijking met de standaard filters en K&N?
Levert het vermogenswinst op in vergelijking met standaard filters? Net zo veel als K&N?
etc.
etc.

groetjes

Mathy

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
26-06-2006 22:27 #1140902 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic De B280F aan het gas

De persoon genoemd in de reactie ben ik, ik heb even onder de kap gekeken en de installatie is een OMVL R90/E. Dezelde installatie wordt ook regelmatig in Mercedes toegepast.
Ik ben tevreden met de installatie al rijd ik er net 1 maand mee, het verbruik op de snelweg met een rustige rijstijl is 1 op 7,5 korte stukjes 1 op 5,7, de auto start op gas, draait mooi stationair.
Overigens is de motor nog niet optimaal omdat de oliekering van de verdeler lekt en de verdeler voortdurend vervuilt door de olie.
Zoals eerder gemeld, de mensen van P en G in Papenderecht melden jaren geleden al dat gas en de B280F prima samen ging met de juiste installatie.
Groet
Bert

four wheels and a brick

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
26-06-2006 22:40 #1140905 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic ITG
Mathy,

Ik heb geen noemenswaardige vermogenswinst kunnen ontdekken, of ik ben er al aan gewend. Wel toename in wat gegrom vanuit onder de motorkap. Ik rij 6 cilinder, en geeft aangenaam geluid, beslist niet hinderlijk. Reageerde wel lekkerder op gas, misschien kleine toename in pk's.

Drop-ins heeft ITG niet, je zult zelf een schot moeten plaasten om de warme lucht van de motor te weren van het filter. Dit is een leuke klus, gewoon met karton aan de slag en plakband om zo de juiste vorm er uit te halen. Daarna een plaat ALU kopen, deze op een houten plank leggen en bevestigen en met decoupeerzaag de juiste vorm er uit zagen. Daarna de boel omplooien/buigen zoals je kartonnen mal. Werkt prima! Als je een turbo hebt, is een ITG wel aan te bevelen, deze blokken zuigen nogal wat lucht aan.
Het filter heeft bij mij door twee backfires misschien de LMM gespaard.

Succes,

Robert

Moderators: Jerry Stam